بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۴۱۲۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
شرابط عجیب استقبال از حسن روحانی
در میان این زائرین کمتر کسی است که از حضور روز شنبه حسن روحانی در حرم مطهر رضوی خبر داشته باشد. در محوطه و اطراف حرم تقریبا هیچ نشانی از اطلاع رسانی برای برنامه سخنرانی رئیس جمهوری در صحن جامع رضوی دیده نمی شود. وضعیت اطلاع رسانی بسیار محدود برای این سفر استانی به شکلی است که حتی تعجب تیم خبری اعزامی از تهران را نیز که روز جمعه راهی مشهد شده اند، بر انگیخته است.
تدبیر24: مشهد میزبان هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری است، میزبانی که البته به نظر می رسد برای پذیرایی چندان هم مشتاق نیست. حسن روحانی امروز بعد از ظهر در حالی وارد مشهد می شود که سطح شهر نشانی از حضور ۲ روزه او در این شهر و سخنرانی در جمع مردم را ندارد، فضایی که بسیار متفاوت از فضای استقبال سال های سابق از محمود احمدی نژاد به نظر می رسد.

نشانه های حضور رئیس جمهوری در روز میلاد حضرت رضا (ع) در مشهد مقدس به چند بنر تبلیغاتی کم تعداد و کوچک در خیابان های مسیر فرودگاه تا حرم مطهر و چند نوشته بزرگتر در برخی میادین اصلی شهر خلاصه می شود. به همین منوال در ساعات منتهی به حضور حسن روحانی در این شهر، صحن جامع رضوی حرم امام رضا (ع)؛ محل سخنرانی مردمی رئیس جمهوری نیز به جز یک جایگاه سخنرانی هیچ نشان دیگری از حضور شخص دوم نظام ندارد.

به گزارش پیام نو مشهد در حالی میزبان رئیس جمهوری خواهد بود که همزمان فضای این شهر تحت تاثیر عید ولادت امام هشتم قرار دارد. تعداد زائرین در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته و شب قبل از عید ولادت تا ساعات منتهی به اذان صبح، همچنان ترافیک اطراف حرم مطهر در برخی مسیرها سبک نشده بود. به همین ترتیب هم تعداد زائران حاضر در حرم نیز به گواه برخی از خادمین به چند برابر روزهای عادی رسیده است.

با این وجود در میان این زائرین کمتر کسی است که از حضور روز شنبه حسن روحانی در حرم مطهر رضوی خبر داشته باشد. در محوطه و اطراف حرم تقریبا هیچ نشانی از اطلاع رسانی برای برنامه سخنرانی رئیس جمهوری در صحن جامع رضوی دیده نمی شود. وضعیت اطلاع رسانی بسیار محدود برای این سفر استانی به شکلی است که حتی تعجب تیم خبری اعزامی از تهران را نیز که روز جمعه راهی مشهد شده اند، بر انگیخته است.

در محل حرم مطهر رضوی حتی برخی از خادمین نیز با ابراز تعجب از این استقبال بی روح تاکید می کنند که در سال های گذشته و هنگام سفرهای پرتعدادی که محمود احمدی نژاد به مشهد مقدس داشت، سطح تبلیغات و اطلاع رسانی برای او بسیار گسترده و قابل توجه بود. یکی از این خادمین تاکید دارد که در سفرهای محمود احمدی نژاد به مرکز استان خراسان رضوی، حتی تبلیغات قابل توجهی در محل صحن های مختلف حرم امام هشتم نیز انجام می شده است که اکنون خبری از آن نیست.

البته با توجه به برخی چینش های سیاسی این وضعیت قابل درک می شود. روحانی در حقیقت میلاد امام هشتم را در شهری خواهد بود که بیشتر به لحاظ سیاسی  تحت تسلط مخالفان دولت اوست. واضح ترین نمود این وضعیت را باید در ترکیب نمایندگان استان خراسان رضوی و خصوصا شهر مشهد جست و جو کرد، جایی که کرسی های نمایندگی پارلمان نه تنها به رقبای سیاسی او تعلق دارد بلکه برخی از جدی ترین مخالفان دولت یازدهم همچون جواد کریمی قدوسی که چندی پیش رئیس جمهور را متهم به «جاسوسی فقهی» برای انگلیسی ها کرده بود و یا نصرالله پژمانفر از جمله نمایندگان این شهر هستند.

همچنین آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد هم یکی از دیگر منتقدان سرسخت دولت یازدهم است. زاویه او با سیاست های دولت یازدهم در حدی است که مخالفان این سیاست هسته ای روحانی که از اردیبهشت امسال به «دلواپسان» معروف شدند، نام خود را از جملات آیت الله علم الهدی وام گرفته بودند.

ساعاتی پیش از حضور رئیس جمهور در مشهد مقدس شایعاتی هم در خصوص عدم حضور برخی نمایندگان مخالف دولت همچون کریمی قدوسی در مراسم استقبال و سخنرانی حسن روحانی شنیده می شود. با این وجود هنوز این زمزمه ها تائید نشده و برای پی بردن به میزان حقیقت آن باید تا ساعت ۱۴ و زمان رئیس جمهوری به فرودگاه مشهد صبر کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۷
روحانی نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
5
2
... با شخصی است که روابط دوستانه و عمیقی با رفسنجانی و روحانی دارد و از مهمترین حامیان ایندو به شمار می رود، پس بنابراین عدم تبلیغ در حرم مطهر رضوی را نمی توان به منتقدین دولت نسبت داد و یا با سفر احمدی نژادی مقایسه کرد که ت...م به او چندان روی خوش نشان نمی داد.
اما در باره سطح شهر هم یا باید مردم پلاکارد بزنند یا دولتی ها، اگر دولتی ها کاری نکردند یا حامیان چندانی ندارند نباید رقبا را سرزنش کرد.
و اگر مردم پلاکارد نزده اند و استقبال گرمی نمی کنند، دیگر مسئله ای است که باید رمز آن را در رفتار رییس جمهوری که منتقدینش را به جهنم حواله می کند، جست و جو کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
تا آن جا که ما مشهدی می دانیم مدیریت حرم مطهر نه تنها با آقای رییس جمهور محترم مشکلی ندارند، بلکه از ایشان به نیکی یاد کرده و می کنند.
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
2
2
سه سوال کمیته صیانت از منافع ایران از روحانی
آقای رئیس جمهور! لطفا برای منافع ملت عصبانی شوید!

کمیته صیانت از منافع ملت ایران در نامه‌ای به رئیس جمهور، سه سوال اساسی پیرامون مذاکرات هسته‌ای و تعامل با طرف‌های غربی مطرح کرده است.

یکم: معنای اعترافات تلخ و رنج آور مسئولین و مذاکره کنندگان چیست؟
دوم: آیا زمان تجدید نظر فرا نرسیده است؟
سوم: آیا «روح توافقنامه» تبدیل به آلت دستی برای تبرئه آمریکایی‌ها شده است؟



با آرزوی توفیق در جهت حفظ استقلال و عزت کشور

کمیته صیانت از منافع ایران

15/6/1393
http://snn.ir/detail/News/353726/67
نیران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
3
به جای گذب گویی و دروغ به حقایق بپردازید
در مشهد این چنین حجم تبلیغات برای استقبال از هیچ یک از رؤسای جمهور تاریخ ایران سابقه نداشته که بماند برای شخص اول مملکت هم این گونه تبلیغ نشده
بیش از 70 درصد بیلبرد های شهری بنر آقای رئیس جمهور رو به خودش اختصاص داده بود ، ستونی تا شعاع 10 کیلومتری حرم نبود که بنر استقبال نداشته باشه ، بر روی تمامی اتوبوس های شرکت اتوبوس رانی مشهد بنر استقبال از رئیس جمهور نصب شده بود .
حتی اتحادیه های صنفی مانند صنف خدمات رایانه ای مشهد و غیره برای اعضای خودشون پیامک استقبال و سخنرانی رئیس جمهور رو زدند
بنده در هر جایی که کار فرهنگی حتی مختصری کرده بودم ، مانند آموزش پرورش پیامک تبلیغی این سفر و سخنرانی و استقبال آمده بود .
تا دیروز مخالفین که بی سواد بودند و باید بروند به جهنم ، امروز حتما منتقدین کور هم شدند که این حجم وسیع تبلیغی رو نبینند .
البته ما هم که جیگر ، عقلمون نمی کشه که چرا تیم رسانه ای دولت راستگویان روز ولادت امام رضا ع رو برای سفر رئیس جمهور انتخاب کردند ؟
دولت راستگویان با رسانه هایی دروغ گو نوبر والله
سید مصطفی حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
3
باسلام
من تبلیغات ورود ایشان را در سطح شهر بسیار مشاهده کردم و حتی بیشتر از روسای جمهور قبل.
ولی استقبال کم مردم جای سوال داره.
در ضمن ایشان در برنامه اختتامیه بین المللی جشنواره امام رضا(ع) شرکت نکردند آنجایی که همه منتظر ورودایشان بودند
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
3
دروغ بس است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
1
1
کلید دروغ /
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها