بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
‌مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت:‌ به راه نیفتادن متروی اهواز به دلیل مشکل مدیریتی نیست، حل مشکلات این پروژه به دستور ویژه رییس جمهور نیاز دارد.
تدبیر24: عباس هلاکویی اظهار کرد: فاینانس قطار شهری اهواز به مبلغ 450 میلیون دلار مصوب شد که طبق قانون؛ 15 درصد از این رقم، سهم آورده متقاضی است و 385 میلیون دلار نیز باید از طریق بانک‌های عامل تامین شود.

وی ادامه داد: طبق دستور رییس جمهور و تصویب شورای اقتصادی؛ 5 بانک تجارت، ملت، ملی، سپه و صادرات با تشکیل یک سندیکا به ریاست بانک تجارت، تامین 385 میلیون دلار فاینانس قطار شهری اهواز را متعهد شدند و سهم هر بانک مشخص شد اما با خصوصی شدن دو بانک ملت و صادرات و همچنین تغییر مدیریت بانک‌ها، این بانک‌ها از این قرارداد انصراف دادند.

مدیرعامل قطار شهری اهواز افزود: در این شرایط یا سه بانک دیگر باید سهم دو بانک ملت و صادرات را متعهد شوند یا اگر هیچ راهی نباشد ما حاضریم همان میزان سهم سه بانک ملی، سپه و تجارت،‌ فاینانس را دریافت کنیم و کار متروی اهواز را پیش ببریم که هر اقدامی در این زمینه باید به دستور شورای اقتصادی یا معاون رییس جمهور یا دستور وزیر اقتصاد انجام شود.

هلاکویی عنوان کرد: هر بودجه‌ای که شهرداری اهواز به قطار شهری اختصاص می‌دهد، به بهترین روش در این پروژه هزینه می‌شود و اگر ارز در اختیار داشتیم کار با سرعت بیشتری پیش می‌رفت.

وی اظهار کرد: ‌استفاده از فرایند فاینانس در ایران در شرایط فعلی که تحریم هستیم، بسیار پیچیده است. شاید دور زدن کشورها برای استفاده از فاینانس و اعتبار ارزی برای برخی راحت باشد، ولی کاری بسیار خطرناک است که ما انجام نمی‌دهیم و زیر بار این کار نخواهیم رفت.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز ادامه داد: البته پیش بردن کار با روال قانونی هم بسیار سخت است که نیاز به دستور ویژه رییس جمهور در این زمینه داریم. مجموعه استانداری و معاونت عمرانی استاندار خوزستان و همچنین شهردار در حال پیگیری جدی این موضوع است.

وی گفت: اهواز در مقایسه با شهرهایی چون شیراز، اصفهان و تبریز که کار ایستگاه‌های خود را در مرکز شهر شروع نکردند؛ هسته مرکزی شهر را هدف قرار داد و در اولویت گذاشت زیرا با توجه به حجم ترددها در هسته مرکزی شهر این اقدام بسیار ضروری احساس شد.

هلاکویی اظهار کرد: در حال حاضر دستگاه‌های حفار TBM از میدان فرودگاه اهواز تا نادری و فلکه ساعت پیش رفته‌اند و عوامل در حال فعالیت هستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها