بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
دولت امريكا بايد براي افكار عمومي مردم جهان توضيح دهد كه چگونه در مقابل كشتار وسيع مردم مسلمان عراق اعم از مسيحي، سني و شيعه تاكنون سكوت كرده يا اقدام موثري انجام نداده ولي الان به‌دليل اين عمل جنايت‌آميز داعش چنين تصميمي گرفته است.
تدبیر24: نصرت اله تاجیک - تداوم جنایات گروهی جنایتکار حرفه‌یی تحت عنوان خلافت اسلامی منزجر‌کننده و نیازمند اجماع جهانی برای از بین بردن آن است. اگرچه اوباما بعد از سربریدن دومین خبرنگار امریکایی استیون ساتلوف 31 ساله توسط جلادان داعش قسم خورده که این گروه را خوار و نابود سازد ولی حداقل مردم امریکا باید بدانند که تمامی مسلمانان دنیا ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی توسط این گروه که دست‌شان به خون مسلمانان نیز آلوده است اما مقصر اصلی را خود دولت امریکا می‌دانند. چرا؟

1- اين گروه با كمك موثر، مستقيم و حمايت مالي و پشتيباني سه كشور منطقه يعني تركيه، عربستان و قطر به‌صورت جنگجويان وارداتي به صحنه سوريه و عراق آمده و در پي شروع جنگ نيابتي عليه دولت قانوني اين دو كشور از طريق گسترش خشونت و ترويج جنگ در صحنه حاضر شده و فعاليت مي‌كند. اين سه كشور كه نه تنها از دوستان و هم‌پيمانان منطقه‌يي امريكا هستند بلكه در كليه تحولات و تحركات منطقه مورد مشورت دولت امريكا نيز قرار مي‌گيرند لذا دولت امريكا و اين سه دولت در تمامي جنايات اين گروه شريك هستند.

2- ايجاد و راه‌اندازي جو امنيتي در دنيا در پي حوادث يازدهم سپتامبر 2001، اشغال دو كشور اسلامي كه نه همسايه امريكا بودند و نه در حوزه امنيت ملي اين دو كشور قرار گرفته‌اند و تعميم دادن عمل گروهي از مسلمان‌ها كه خواهان انتقام‌گيري از امريكا به‌دليل اشغال كشورشان بودند به تمامي مسلمان‌ها.

3- راه‌اندازي پروژه اسلام هراسي از طريقي كه به‌طور مصنوعي موجي از نفرت در ميان مردم جهان عليه مسلمان‌ها را تزريق كرد.

4- دخالت نابجا در مسائل داخلي منطقه خاورميانه با پيچيدگي‌هاي خاص خود و عدم تسلط بر مسائل آن و انتخاب هم‌پيمانان ناشايست در منطقه، صرفا براي مقابله با سياست‌هاي ايران و مهم‌تر، جنبه امنيتي دادن به تحركات سياست خارجي ايران كه تلاش در ترويج صلح و آرامش دارد.

5- تلاش براي اجماع جهاني عليه ايران در قالب پروژه ايران هراسي، كشاندن يك بحث فني و حقوقي مباحث هسته‌يي از يك سازمان تخصصي به شوراي امنيت براي بهره‌برداري سياسي و تضعيف حكومت و موقعيت ژئوپولتيك كشور.

سر بريدن دو هفته پيش جيمز فولي 45 ساله در لباس نارنجي گوانتانامويي و تكرار اين صحنه در اقدام اخير نشان از عكس‌العمل اين گروه جنايت پيشه به اقدامات امريكا دارد. يك ماه قبل از اينكه من بتوانم لغو حكم استرداد خود به امريكا را از دادگاه عالي انگليس بگيرم در اواسط پاييز سال 2012 بعد از چندي مبارزه براي عدم استرداد، امريكا موفق شد تعدادي مسلمان انگليسي و يك شهروند آن كشور را براي محاكمه به امريكا ببرد. وي يك تاجر بازنشسته و از جمله افراد سرشناس، متمول و داراي نفوذي بود كه ماموران اطلاعاتي امريكا با تله‌گذاري به‌طور غيرقانوني پرونده‌يي براي فروش يك باتري صنعتي 5000 دلاري امريكايي به يك شركت ايراني عليه او تشكيل داده بودند. روز بعد از پرواز او به امريكا وقتي مردم انگليس از طريق رسانه‌هاي اجتماعي عكس دستبند زده و لباس نارنجي پوشيده او را در نشريات و فضاي مجازي ديدند شوكه شدند كه چگونه امريكا در پرتو قوانين فرامرزي خود در پي ايجاد ارعاب و ترويج خشونت در دنياست!

دولت امريكا بايد براي افكار عمومي مردم جهان توضيح دهد كه چگونه در مقابل كشتار وسيع مردم مسلمان عراق اعم از مسيحي، سني و شيعه تاكنون سكوت كرده يا اقدام موثري انجام نداده ولي الان به‌دليل اين عمل جنايت‌آميز داعش چنين تصميمي گرفته است. امريكا متاسفانه به‌دليل عدم استفاده از همكاري و مشاوره صحيح و مطابق واقعيات شكل گرفته منطقه‌يي و همچنين عدم شفافيت اهدافش پيام‌هاي گيج‌كننده و متناقضي از خود بروز مي‌دهد كه حداقل آن، نشان دادن خصوصيت ستروني و سردرگمي سياست خارجي اين كشور و به هم ريختن ژئوپولتيك منطقه است براي حفظ امنيت رژيم صهيونيستي و جريان يافتن انرژي و منابع فسيلي. امريكا در حضور قبلي‌اش در عراق در سايه عدم شناخت خاورميانه و اين كشور مرتكب اشتباهات راهبردي فراواني شد كه همين اوضاع بلبشوي عراق نتيجه آن است و برگشتن دوباره او به عراق با هر شكل و شمايل، دردي را دوا نمي‌كند. امريكا بايد مقاصدش را شفاف كند و از تنش در روابط خود با ايران بكاهد، به دغدغه و اهداف مشروع سياست خارجي ايران گردن بگذارد، از تحريم‌هايي كه بر زندگي مادي و معنوي مردم ايران اثر مي‌گذارد دست بكشد و راه حضور ايران در صحنه منطقه در اثر يك سياست خارجي مسوول و پاسخگو را باز بگذارد. بار امريكا با جنگ يا به‌وسيله سياست‌هاي خشن و غيرمسوولانه كشورهايي نظير سعودي، قطر و تركيه به سر منزل مقصود نخواهد رسيد و روز به روز بر مشكلات منطقه خواهد افزود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها