بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
سرپرست دفتر مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: فقط 40 درصد از خوابگاه های دولتی دارای مرکز مشاوره هستند و از 60 درصد باقی مانده خواسته شده تا شعب خوابگاهی خود را به مرکز مشاوره تجهیز کنند.
تدبیر24: حمید یعقوبی روز شنبه گفت: به طور قطع خوابگاه هایی که مراکز مشاوره خود را فعال کنند مورد حمایت وزارت علوم قرار خواهند گرفت.

وی درباره راه اندازی مراکز مشاوره در خوابگاه های خودگردان نیز توضیح داد: از صندوق رفاه درخواست کرده ایم تا موضوع مشاوره فرهنگی و ورزشی را در این خوابگاه ها بسیار جدی بگیرند.

سرپرست دفتر مشاوره وزارت علوم در پاسخ به این سئوال که آیا با دانشگاه آزاد نیز برای راه اندازی مراکز مشاوره مذاکره کرده اند، گفت: به همکاران خود در دانشگاه های آزاد و علوم پزشکی پیشنهاد تاسیس شورای راهبردی مشاوره داده شده ، وزارتخانه های علوم ، بهداشت و دانشگاه آزاد می توانند به راه اندازی هرچه بهتر مراکز مشاوره کمک کنند.

وی در مورد اینکه راه اندازی این شورا در چه مرحله ای است، اظهار کرد: پیش نویس شورا نوشته شده و تعاملات خوبی با دانشگاه آزاد ایجاد شده است.

** استرس تحصیلی و مسایل عاطفی مشکل عمده مراجعه کنندگان

سرپرست دفتر مشاوره وزارت علوم در مورد مشکلات مراجعه کنندگان دفاتر مشاوره اظهار کرد: اصلی ترین مسئله مراجعه کنندگان به ما که همگی دانشجو هستند استرس تحصیلی است. مسایل عاطفی و افسردگی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

وی در پایان تصریح کرد: در نامه ای که به امضای معاون دانشجویی وزارت علوم رسیده از تمامی روسای دانشگاه ها خواسته شده تا رییس مرکز مشاوره آن دانشگاه را به عضویت شورای دانشگاه دربیاورند زیرا این کار می تواند به رشد دفاتر مشاور کمک شایانی کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها