بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
هیات حوثی‌ها در صنعا توافقنامه سیاسی را با ریاست جمهوری یمن با حضور فرستاده سازمان ملل به این کشور و همچنین رئیس جمهور امضا کردند.
تدبیر24: حوثی‌ها در پی این توافق ساختمان‌های دولتی را که در صنعا تحت کنترل خود درآورده بودند به پلیس نظامی تحویل دادند.

براساس این توافق شش بندی، آتش بس فوری در صنعا برقرار و دولت شراکت ملی با مشارکت حوثی‌ها یا نمایندگان آن‌ها تشکیل و اسامی افراد با کفایت برای تصدی پست نخست وزیری پیشنهاد می‌شود و قیمت سوخت کاهش یافته و تحصن‌های حوثی‌ها در اطراف صنعا نیز متوقف می‌شود.

این در حالی است که هیات حوثی‌ها بند مربوط به تحویل سلاح‌هایی که از اردوگاه‌های ارتش به دست آورده‌اند، نپذیرفت.

در همین حال محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها در مصاحبه‌ با الجزیره اعلام کرد که توافقی در خصوص بند امنیتی در کنفرانس مذاکرات ملی که در سال گذشته برگزار شد صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد که طرف‌های دیگری به جز حوثی‌ها نیز سلاح در اختیار دارند و خواسته‌های حوثی‌ها نیز قانونی است و این گروه در تلاش است تا در اداره کشور مشارکت داشته باشد.

علی بخیتی، عضو شورای سیاسی گروه انصار الله نیز اعلام کرد که حوثی‌ها یک قدرت فرصت طلب نیستند که بخواهند از اوضاع کنونی برای رسیدن به قدرت در یمن استفاده کنند.

بخیتی خواهان تسریع در تشکیل دولت وحدت ملی به نمایندگی تمامی طرف‌ها شد تا از این طریق نهادهای دولتی در یمن فرونپاشند.

امضای این توافقنامه پس از پیشروی‌های گسترده حوثی‌ها در یمن و تصرف مقر دولت و فرماندهی کل نیروهای مسلح و دیگر نهادها صورت گرفت.

پیشتر نیز محمد سالم باسندوه، نخست وزیر یمن استعفای خود را به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور این کشور داد تا راه را در مقابل امضای این توافق هموار سازد.

از سوی دیگر، عبدالقادر علی هلال، استاندار صنعا نیز از منصب خود استعفا کرد. این اقدام چند ساعت پس از استعفای نخست‌وزیر صورت گرفت.

وی در نامه‌ای اعلام کرد: من استعفای خود را از منصبم به عنوان استاندار صنعا ارائه می‌دهم و رسما استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری کردم، چرا که وجدان و ارزش‌هایی که با آن‌ها تربیت شده‌ام، به من اجازه نمی‌دهد تا در پستی به فعالیت خود ادامه دهم که در آن هیچ اختیاراتی ندارم.

در همین حال عبدربه منصور هادی در پی امضای این توافق در کاخ ریاست جمهوری در صنعا خواهان آغاز اجرای هرچه سریعتر این توافق و بستن صفحه "دردناک" گذشته شد.

در همین حال جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل در یمن نیز اعلام کرد که این توافق با استناد به نتایج کنفرانس مذاکرات ملی است که از مارس 2013 تا ژانویه 2014 برگزار شده است و همگان باید به اجرای بندهای آن پایبند باشند.

وی خاطرنشان کرد که براساس این توافق باید دو مشاور سیاسی برای رئیس جمهور کشور ظرف سه روز از امضای این توافق تعیین شوند که برخی از آن‌ها شخصیت‌هایی از حوثی‌ها و جدایی طلبان جنوب یمن باشند که این افراد وظیفه انتخاب نامزدهایی برای تصدی پست‌های وزارتی را برعهده دارند و سفارش‌های را به نخست وزیر و دولت برای تضمین تقسیم پست‌ها در میان تمامی گروه‌های سیاسی در کشور ارائه می‌دهند.

در درگیری‌هایی که چهار روز میان حوثی‌ها با نیروهای ارتش یمن ادامه داشت بیش از 100 تن کشته شدند.

منبع: شبکه خبری اسکای نیوز عربی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها