بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
اعضای انجمن علمی جراحان عمومی ایران در گردهمایی سالانه خود به پاس دهه ها تلاش دکتر پرویز ورهرام استاد پیشکسوت جراحی کشور از وی تجلیل کردند.
تدبیر24: مراسم تجلیل از استاد پرویز ورهرام روز چهارشنبه همزمان با نخستین روز برپایی کنگره سالیانه جراحان عمومی ایران در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار شد.

ورهرام در سال 1336 در دوره طب دانشگاه تهران فارغ التحصیل و سپس برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد و دوره های انترنی و جراحی را در دانشگاه آلبرت انیشتین نیویورک گذراند.

او بعداز گذراندن برد جراحی آمریکا و آزمون های پزشکی مربوط به جراحی قلب و عروق به کانادا رفت و در دانشگاه اورال مشغول به تحصیل شد و بعد از دو سال به ایران بازگشت.

او ریاست بیمارستان و بخش جراحی بیمارستان شاهرود را عهده دار شد و به گفته خودش به دلیل خاکی بودن جاده های شاهرود و بالا بودن آمار تصادفات در منطقه،اعمال جراحی ارتوپدی زیادی را در آنجا به انجام رساند.

ورهرام یکسال بعد به اهواز رفت و به عنوان دانشیار جراحی دانشگاه جندی شاپور مشغول به کار شد و اعمال جراحی مغز را در آنجا آغاز کرد.

وی بعد از مدتی به تهران آمد و ریاست بخش جراحی بیمارستان لولاگر را برعهده گرفت و بعدها در بیمارستان مولوی و حکیم الملک که وابسته به دانشگاه ملی بود مشغول اعمال جراحی و تربیت دانشجویان رشته پزشکی و جراحی شد.

ورهرام در دوران جنگ تحمیلی نیز خدمات فراوانی به مجروحان داشت و علاوه بر جراحی، سابقه طولانی در پیوند اعضا دارد و در حدود 55 سال فعالیت پزشکی خود خدمات خیریه زیادی انجام داده است.

این پیشکسوت جراحی کشور در مراسم تجلیلش به بیان خاطراتی از دوران فعالیت حرفه ای خود پرداخت و گفت: در دوران طبابت من،جامعه احترام زیادی برای پزشکان قائل بود و اطبا هم نسبت به هم احترام زیادی قائل بودند و حس همکاری داشتند.

وی از اعضای جامعه پزشکی خواست تا نسبت به یکدیگر همدلی و همکاری بیشتری داشته باشند و تاکید کرد:زمانی که همکاران با یکدیگر همراه باشند جراحان،ریسک اعمال بزرگ را به خوبی تحمل خواهند کرد و در نتیجه، شانس بهبود بیمار نیز بیشتر خواهد شد.

نهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران از دوم تا چهارم مهرماه در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها