بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی گفت: استفاده موضعی از میوه بادام کوهی برای برطرف کردن لک‌های صورت و از میان بردن چین و چرک پوست مفید است.
تدبیر24: «محسن پویان» اظهار کرد: بادام کوهی درختچه‌ای متعلق به خانواده‌ی گل سرخ است، برگ‌ها در جوانه و اوایل سبز شدن تا شده یا درحاشیه به طرف رگبرگ اصلی پیچ خورده و متناوب و خزان‌کننده است و گل‌های این درخت پیش از برگ‌ها ظاهر می‌شود و به صورت منفرد و یا دوتایی است.

وی ادامه داد: در زیر گل قسمت کوزه‌مانند یا استکانی وجود دارد که در گیاه دارویی نیز قابل استفاده است.

این پژوهشگر گیاهان دارویی افزود: گلبرگ‌های درختچه‌ی بادام کوهی سفید رنگ است و میوه آن از نوع شفت و سطح آن ‌را کرک می‌پوشاند و این کرک‌ها تا رسیدن میوه باقی می‌مانند.

پویان اظهارکرد: بادام کوهی برخلاف بادام پرخار، بدون خار بوده و ساقه‌های آن صاف و در ابتدا نرم است.

وی افزود: بادام کوهی در تمام ارتفاعات منطقه گسترش دارد و با وجود سال‌های خشک و کم‌بارانی متوالی بعات مقاومت زیاد نسبت به کم‌آبی توانسته به حیات خود ادامه دهد.

این پژوهشگر گیاهان دارویی گفت: در میوه این گیاه مواد آمیگدالین، دیاستاز و آلدئید بنزوئیک وجود دارد.

پویان در خصوص موارد استفاده از بادام کوهی تصریح کرد: از ضماد میوه آن با سرکه بر روی پیشانی برای تسکین سردرد استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: برای تنگی نفس، برطرف کردن سرفه‌های مزمن، ورم سینه و ریه‌ها بسیار مفید است و از ضماد آن همراه با سرکه برای ترمیم زخم‌های کهنه و جراحت‌های پوستی استفاده می‌کنند و استفاده موضعی از میوه آن برای رفع لک‌های صورت و از میان بردن چین و چرک پوست مفید بوده و ترک و شقاق پوست در اثر سرما رادرمان می‌کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها