بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی کاریکاتور با موضوع روز جهانی قدس در موزه‌ی هنرهای معاصر فلسطین افتتاح شد.
تدبیر24: افتتاحیه‌ی این جشنواره عصر امروز (سه‌شنبه، هشتم مهرماه) با حضور مسعود شجاعی طباطبایی (رییس خانه‌ی کاریکاتور)، ابوشریف (نماینده‌ی جهاد اسلامی فلسطین) و نظام‌دوست (معاون اجرایی مجمع جهانی اهل بیت) در موزه‌ی هنرهای معاصر فلسطین افتتاح شد.

در این مراسم، سیدعلیرضا حسینی عارف - دبیر جشنواره - درباره‌ی برپایی این رویداد گفت: این جشنواره در دو بخش اصلی با موضوع «قدس» و بخش ویژه با موضوع «تحرکات تکفیری برای فراموشی فلسطین» برگزار می‌شود. از 33 کشور برای جشنواره اثر فرستاده شد و هیئت داوران شامل جواد علیزاده، مسعود شجاعی طباطبایی و یک داور از ترکیه از بین 546 اثر رسیده، 163 اثر را برای نمایشگاه انتخاب کردند.

او ادامه داد: این جشنواره با همکاری مشترک موزه‌ی هنرهای معاصر فلسطین، خبرگزاری اهل بیت (ع)، کمیته‌ی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، سایت جامع هنر اسلامی و خانه‌ی کاریکاتور برگزار می‌شود.

حسینی عارف همچنین گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور در سخنان‌شان اشاره کرده‌اند، یکی از اهداف جریان‌های تکفیری تحت شعاع قرار دادن موضوع فلسطین است که این موضوع، سوژه‌ی کاریکاتوریست‌های سراسر دنیا قرار گرفته است.

مسعود شجاعی طباطبایی - رییس خانه‌ی کاریکاتور - نیز درباره‌ی این جشنواره به خبرنگار ایسنا گفت: در مقطعی که فراخوان اعلام شد تا زمان رسیدن آثار، 30 روز فرصت بود که حضور هنرمندان 33 کشور واقع چشمگیر بود. یکی از انگیزه‌های این حضور را می‌توان همزمانی اعلام فراخوان با جنگ غزه دانست که خیلی حساسیت ایجاد کرد، بخصوص بین هنرمندان این رشته که هنر پویا و به‌روزی است. ما حتی از کاریکاتوریست‌های غیرمسلمان کشورهای برزیل و آمریکا هم اثر داشتیم. «روز قدس» بخش جدی هیئت برگزارکننده بود، اما به‌دلیل درگیری در غزه، بیشتر هنرمندان نگاه‌شان به سمت غزه بود.

او درباره‌ی موضع خانه‌ی کاریکاتور نسبت به برگزاری چنین جشنواره‌هایی، اظهار کرد: ما سال 1387 یک نمایشگاه با موضوع غزه برپا کردیم. در آن مقطع، 67 کشور شرکت کردند که همزمان با حمله‌ی اسراییل به غزه بود. بعد اعلام کردیم که همه می‌توانند این کارها را رایگان و در اندازه‌ی بزرگ از سایت «ایران کارتون» آپلود کنند. در بعضی تظاهرات‌ها در سطح دنیا، از کاریکاتورهای ما استفاده شد. همیشه نگاهی جدی به بحث فلسطین داریم و چند مسابقه هم با این موضوع برگزار شده است.

شجاعی درباره‌ی تفاوت نگاه هنرمندان ایرانی و خارجی به موضوع فلسطین نیز گفت: تمایز کار با هنرمندان خارجی این است که هنرمندان ایرانی نگاه آرمانی‌تری به بحث مقاومت دارند. در کارهای هنرمندان خارجی، بیشترین توجه به مظلومیت کودکان تحت تأثیر عکس‌های منتشرشده در فضای مجازی جلب شده است.

نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس از 8 تا 28 مهرماه در موزه‌ی هنرهای معاصر فلسطین واقع در خیابان بزرگمهر، خیابان برادران مظفر میزبان علاقه‌مندان است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها