بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
مدیر عامل شرکت ملی گاز:
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با تدابیری که اندیشیده شده است سال 1394 با هیچگونه مشکل قطعی گاز مواجه نخواهیم بود.
تدبیر24: حمیدرضا عراقی - معاون وزیر نفت - امروز (سه شنبه) در حاشیه دومین روز از گردهمایی ارزیابی HSE صنعت گاز کشور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج اظهار کرد‌: در حال حاضر سه میلیون نفر در کشور از نعمت گاز طبیعی بی بهره اند.

وی افزود: برای اتصال خانوارهای فاقد گاز به شبکه گاز کشور، هزینه ای بالغ بر 4.5 میلیارد دلار نیاز است.

عراقی عنوان کرد:‌ طرح گازرسانی به خانوارهای فاقد گاز به شورای اقتصاد ارجاع داده شده و در آینده ای نزدیک به تصویب خواهد رسید.

وی اعلام کرد:‌ شرکت ملی گاز ایران با کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، پاکستان و اخیرا عراق قرارداد صادرات گاز امضا کرده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در فاز اول صادرات گاز به کشور عراق هفت میلیون مترمکعب و در نهایت به 25 میلیون متر مکعب می رسد.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای بین المللی ایران با 34 تریلیون مترمکعب گاز بزرگترین مخزن ذخیره گاز دنیا را دارد.

عراقی بیان کرد:‌ در حال حاضر روزانه 500 میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید و به مصرف می رسد و طی سه سال آینده این رقم به یک میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: از 30 سال پیش که شرکت ملی گاز ایران آغاز به کار کرده، تجهیزات این شرکت براساس بالاترین استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه بیان کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده است سال 94 با هیچگونه مشکل قطعی گاز مواجه نخواهیم بود.

وی با اشاره به عوامل مصرف بد انرژی در کشور، خاطرنشان کرد: فرهنگ، قیمت، تکنولوژی و قوانین و مقررات از جمله عوامل موثر در مصرف انرژی در کشور ما هستند.

عراقی با اشاره به اینکه تحریم ها روان بودن کار را با مختل مواجه کرده است، یادآور شد: هرچند با اعمال تحریم ها مشکلاتی در این حوزه به وجود آمده اما هیچگاه کارها تعطیل نشده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر 35 هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز در کشور وجود دارد که طی سه سال آینده به 40 هزار کیلومتر می رسد.

عراقی اظهار کرد‌: استان کردستان دارای موقعیت ویژه ای است و سال گذشته از لحاظ HSE جایگاه اول کشور را به خود اختصاص داد.

وی افزود: به 99 درصد از شهرها و خانوارهای استان کردستان گازرسانی صورت گرفته است.

عراقی اعلام کرد:‌ حجم گاز ورودی امسال در شبکه 189 میلیارد مترمکعب بوده که طی چند سال آینده به یک میلیارد مترمکعب در سال می رسد.

معاون وزیر نفت با اشاره به فعالیت 13 پالایشگاه گاز در سطح کشور، بیان کرد: طی سه سال آینده تعداد پالایشگاه های کشور به 19 عدد می رسد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 71 ایستگاه تقویت فشار گاز در کشور فعالیت می کنند، ادامه داد: در سال 1396 تعداد این ایستگاه‌ها به 90 عدد می رسد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد:‌ صنعت گاز کشور تا افق چشم انداز 1404 در معرض تحولات بزرگی قرار دارد و کارکنان آن باید با نگاه رسالتی در این مجموعه کار کنند.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: مدیریت تامین گاز کشور، مدیریت تجدید ساختار صنعت گاز و حضور فعال در فرصت های مناسب تجارت جهانی گاز از جمله ماموریت های اصلی این شرکت است.
برچسب ها: تدبیر24 ، گاز ، وزیر نفت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها