بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۶۹۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
تدبر و قدم نهادن در وادی میانه روی جهان بینی افراطی گری نابود و بنیانش را فرو می ریزد و از سمت دیگر موجب فرآهم نمودن روند رشد سریع ....
تدبیر24: سعید پایبند - تدبیر و تصمیمات عقلایی علاوه بر پیشرفت های چشمگیر آثار مثبت روحی وروانی در جامعه ایجاد می کند و روند این تفکر راهبردی  رویش کیفی امید در جامعه است که تفکرات فردی و نسنجیده را به حاشیه می برد. تدبر و قدم نهادن در وادی میانه روی جهان بینی افراطی گری نابود و بنیانش را فرو می ریزد و از سمت دیگر موجب فرآهم نمودن روند رشد سریع شاخص های کلیدی کشور می شود. زمانی که دکتر حسن روحانی با شعار معروفش که از لحاظ سیاسی و روانشناسی خیلی زود مورد اقبال خواص و عوام قرار گرفت، وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شد. ایشان با یک بینش و درایت خاص وبه طور هنرمندانه و صد البته هوشمندانه برای تبلیغات انتخاباتیش از واژه" کلید" استفاده نمودند و این تدبیرنشان از ظرفیت های بسیار بالای یک سیاستمداری همچون حسن روحانی است که واژه ها را طوری انتخاب کرد در عین سادگی کلمه ها حتی خواص را هم به جهان بینی خویش جلب نمود.
دکتر روحانی با یک خلاقیت زیبا و ایده ی نو، روانشناسی و سیاست را در یک راستا قرار داد و مبنای این ترکیب بود که توانست در انتخابات پیروز شود، در این زمینه پرسش مطرح می شود، چرا آقای روحانی  واژه کلید را انتخاب کرد؟ دلایل فراوانی می توان برشمرد: یکی از این عوامل بسیار مهم، نابسامانی های کشور در حوزه اقتصادی و معیشتی که در دولت گذشته بوجود آمده بود، کلیدی که آقای روحانی در انتخابات تبلیغ کرد همان انتخاب مسیر درست عقلانیت، پرهیز از افراط و تفریط، استفاده از نظرات مشاوران خبره و دلسوزنظام، چاره اندیشی برای حل مشکلات سیاست های اشتباه در گذشته، رسیدگی به حل دغدغه های ملت، فرآهم کردن آسان ضروریات زندگی برای جوانان، ساماندهی و برطرف نمودن معضل بیکاری فارغ التحصیلان که عدم شغل مثل سیاهی شب بر زندگیشان چیره شده است.
کلید دکتر روحانی همان تدبیراندیشی و رسیدن به قله های افتخار است، درست کردن فضای دانشگاه ها که در گذشته امنیتی بود، ترمز کشیدن عده ای افراطی گر که با افکار تندشان مشکلات عظیمی را برای کشور بوجود آورده اند. کلید حسن روحانی نشان از ارتباط و تعامل با سایر کشورهاست، نشان از رایزنیهای اصولی و حفاظت از منافع ملی است، نشان از گرفتن حقوق ملت است، نشان از رساندن ایران اسلامی به جایگاه واقعی اش.
کلید و تدبیر آقای حسن روحانی، فرآهم کردن زمینه صلح و شادی بین جریان ها و احزاب سیاسی، تعامل و برادری جایگزین تقابل و مقابله گری و البته از بین بردن فضای تخریب و تهمت. شاه کلیدی که دکتر روحانی انتخاب کرده است همان مسیر اعتدال و میانه روی و دوری گزیدن از رفتارهای مخاطره آمیز است، جان کلام، شاه کلید روحانی گام برداشتن در راستای قانون و حرکت به سوی اتحاد، وحدت و پرهیز از منافع حزبی و جناحی است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
شهین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
مقاله راهبردی و سیاسی است آفرین
سهیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
مقاله فوق جنبه اصلاحی دارد بیشتر منتشر کنید لطفا
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها