بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به وضعیت بحران آب این سازمان آمادگی دارد بدون هیچ محدودیتی اراضی کشاورزی این استان را به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کند.
'تدبیر24: منصور نوذری -در این ارتباط برای هرهکتار 56 میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی معادل 85 درصد هزینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار پرداخت می شود.
وی گفت: تاکنون از 50 هزار هکتار زمین قابل کشت در استان بوشهر 23 هزار هکتار آن زیر پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفته اند.
نوذری افزود: امسال برآورد این سازمان برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان بوشهر پنج هزار هکتار است که دراین ارتباط 27 میلیارد ریال درخواست اعتبار شد و تاکنون هفت میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص یافته است.
معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با این وجود هیچ محدودیتی از نظر اعتباری یا سطح زیر پوشش در زمینه اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در این استان وجود ندارد.
وی افزود: یکی از طرحهای سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برای جلوگیری از هدر رفت آب، انتقال آب با لوله از منبع تا مزرعه است که در این ارتباط 40 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و با تبادل موافقتنامه اجرایی می شود.
معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: با اجرای طرح انتقال آب با لوله راندمان انتقال آب از چاه تا مزرعه 100 درصد افزایش می یابد.
نوذری گفت: براساس آمارهای آب منطقه ای 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود ولی با توجه به هدر رفت و تبخیر آب تنها 60 تا 70 درصد این آب در بخش کشاورزی مصرف می شود.
وی افزود: 137 رشته قنات در استان بوشهر وجود دارد که 110 رشته آن فعال است.
معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 150 دهنه چشمه و 13هزار حلقه چاه از دیگر منابع تامین آبهای زیرزمینی استان بوشهر است.
نوذری افزود: بیشتر کشاورزی استان بوشهر به دلیل پراکندگی به آبهای زیرزمینی وابسته هستند به غیر از دشتستان و بخشی از نخیلات تنگستان که از آبهای سطحی استفاده می کنند.
وی در باره آبهای سطحی استان بوشهر گفت: رودخانه های شاپور، دالکی و باهوش اهرم آبهای سطحی استان بوشهر هستند که شبکه های آبیاری زه کشی نخیلات استان بوشهر زیر پوشش این رودخانه ها است.
معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه مدیریت استفاده از منابع آبهای زیرزمینی با کشاورز است با استفاده از سیستم های آبیاری نوین می توان راندمان آب را بین 70 تا 90 درصد افزایش داد این درحالی است که در شیوه سنتی راندمان آب بین 30 تا 35 درصد است.
معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: شبکه آبیاری و زهکشی پایین دست سد رییسعلی دلواری یکی از ویژگی های این سد است و امسال برای اجرای کانال های آبرسان زیر دست این سد 14 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون سه میلیارد و 600 میلیون ریال آن تخصیص یافته است.
وی افزود: اراضی پایین دست سد رییسعلی دلواری با توجه به وجود آب موردنیاز با ایجاد پمپ های لازم می تواند به تحت فشار تبدیل شود.
نوذری گفت: هشت هزار و 300 هکتار اراضی پایین دست سد رییسعلی دلواری قابلیت تبدیل به آبیاری تحت فشار را دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها