بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: دبیری اجلاس انجمن جهانی کلانشهرها(متروپلیس) که در سال 2015 میلادی در آرزآنتین برگزار می شود از سوی هیات مدیره این نهاد بین المللی بر عهده کلانشهر مشهد گذاشته شد.
تدبیر24: 'هادی قاسمپور' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این چارچوب برنامه ریزی برای اداره نشست این نهاد بین المللی، تعیین و تدوین اولویتهای قابل بحث و ارائه دستور کار اجلاس بر عهده شهرداری مشهد است.

وی این امر را فرصتی مغتنم برای مطرح کردن بیشتر مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان در عرصه های بین المللی عنوان کرد.

رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد همچنین شمار اعضای انجمن جهانی کلانشهرها(متروپلیس) را 137 عضو اعلام کرد.

وی افزود: این نهاد بین المللی با هدف ارائه راه حل برای مشکلات گریبانگیر کلانشهرها، در سال 1984 به ابتکار شهرداری پاریس بنیانگذاری شد و در سال 1985 در مونترال کانادا آغاز بکار کرد.

قاسمپور در ادامه همچنین اظهارداشت: یازدهمین اجلاس جهانی متروپلیس ماه جاری در هند برگزار شد که طی آن 'مدل جهانی سایت ایده شهر' توسط مشاوران جوان مشهد ارائه و مورد استقبال قرار گرفت.

وی گفت: بر این اساس با موافقت اعضای متروپلیس 'سایت ایده شهر' نیز از سال 2015 میلادی بر روی پایگاه اینترنتی متروپلیس بارگذاری خواهد شد.

رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در ادامه اظهارداشت: نخستین سطح فعالیت گروه مشاوران جوان که در سال 1386 با هدف مشارکت جوانان در مدیریت شهری شکل گرفت 'محلات' است لذا هم اینک دو هزار نفر در شبکه جوانان محلات مشهد فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی 'کارگروه ویژه حاشیه شهر' توسط همین گروه از اسفند ماه پارسال، افزود: طی یک سال گذشته 10 طرح توسط گروه مشاوران جوان برای حل معضلات شهری مشهد ارائه شده است.

قاسمپور ادامه داد: همچنین در سطح بین المللی تاکنون تجارب مدل مشارکت علمی جوانان در مدیریت شهری(گروه مشاوران جوان) به بیش از 15 کلانشهر خارجی منتقل شده است.

وی بومی سازی 'گفتمان جوان مومن انقلابی' که از مطالبات مقام معظم رهبری است را از دیگر اقدامات گروه مشاوران جوان عنوان و بیان کرد: در این راستا فعالیتها و برنامه های شهرداری مطابق شاخصهای مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب طراحی و برنامه ریزی شد.

هم اکنون 25 نفر از نخبگان دانشگاهی در قالب مشاوران جوان برای چاره اندیشی در رفع معضلات شهری در شهرداری مشهد فعال هستند.

کلانشهر مشهد با سه و نیم میلیون نفر جمعیت ثابت، سالانه پذیرای 25 میلیون نفر زائر بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از اقصی نقاط ایران و جهان است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها