بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
محققان آمریکایی هشدار دادند که 90 درصد حوله های آشپزخانه آلوده به انواع باکتری ها به ویژه باکتری روده هستند.
تدبیر24:  محققان دانشگاه آریزونای آمریکا شیوع باکتری را در حوله های آشپزخانه که اغلب برای خشک کردن ظروف، دست ها و سایر سطوح در آشپزخانه ها استفاده می شوند، مورد بررسی قرار دادند.

آنها می گویند:خشک کردن ظروف با حوله های آشپزخانه سبب انتشار میکروب ها و باکتری های مسموم کننده غذا در خانه می شود که می تواند مشکلات عمده ای ایجاد کند.

در این مطالعه محققان در مجموع 82 حوله آشپزخانه را از خانه های پنج شهر عمده در آمریکا و کانادا جمع آوری کردند و متوجه شدند که 89 درصد از این حوله ها به باکتری های روده و 25.6 درصد آنها به باکتری «ایی.کولی» آلوده بودند.

همچنین شماری از باکتری های «هتروتروف»، «کلی فرم»، «اشرشیاکلی» در حوله ها کشف شد.

شیوع شایع باکتری روده در اسفنج ظرف شویی و پیش بندها نیز نشان می دهد که آنها می توانند در آلودگی مواد غذایی و دست ها نقش داشته باشند.

محققان می گویند: برای پاکیزه نگاه داشتن حوله های آشپزخانه باید آنها را بعد از هر بار استفاده شست و اگر این کار عملی نیست می توان آنها را در سفید کننده های رقیق فرو برد و بعد خشک کرد.

منبع: ساینس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها