بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
فرشاد کرمی، سرمربی تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران با تاکید بر لزوم گسترش فوتبال دانشگاهی گفت: تیم‌های دانشگاهی می‌توانند فوتبالیست‌های بااستعداد، تحصیلکرده و بااخلاق را به فوتبال ملی تقدیم کنند.
تدبیر24: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امسال تصمیم گرفته که پس ازچند سال غیبت، تیم ملی دانشجویان را تشکیل دهد. فرشاد کرمی، سرمربی این تیم با توصیف اوضاع و احوال این تیم، از لزوم توجه بیشتر به فوتبال دانشگاهی و استفاده از نیروهای تحصیلکرده در فوتبال پایه سخن گفت.

کرمی درباره فوتبال دانشگاهی گفت: اکثر مصاحبه پیشکسوتان فوتبال درباره فوتبال پایه، مدارس فوتبال، نوجوانان و جوانان است ولی هیچ کس از فوتبال دانشگاهی یاد نمی‌کند. فوتبالیست‌هایی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند، مثل علی دایی، رحمان رضایی، حسین عبدی و دیگران از نظر فنی و اخلاقی وضعیت به مراتب بهتری نسبت به سایرین دارند و کمتر به مسائل حاشیه‌ای توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: وضعیت فوتبال ایران به خاطر همین حاشیه‌ها به این روز رسیده است. مسئولان ورزشی در کنار رسانه‌ها باید به ورزش دانشگاهی بیشتر توجه کنند و به دست‌اندرکاران آن انگیزه کار بدهند. متاسفانه در چند سال گذشته تیم دانشجویان تشکیل نشد و به همین دلیل برای دانشجویان انگیزه کافی برای فعالیت جدی وجود نداشت.

کرمی افزود: برای کسانی که قبلا در این حوزه زحمت کشیده‌اند احترام قائلم اما تیم‌هایی که پیشتر تشکیل می‌شد در فاصله یک یا دو ماه قبل از مسابقه‌ها از جمله بازیکنان لیگ که دیگر در فوتبال انگیزه پیشرفت نداشتند شکل می‌گرفت. آن تیم‌ها به مسابقه‌ها می‌رفتند تا هم سفری کرده باشند و هم در مسابقه‌ها شرکت کنند. بهترین نتیجه‌ای هم که عایدشان شده با بازیکنان لیگ مقام پنجمی بوده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال دانشجویان در ادامه درباره نحوه تشکیل این تیم گفت: در مرحله اول از مسابقه‌های المپیاد ورزشی دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی بازدید و 60 بازیکن را انتخاب کردیم. این تیم سه روز تمرین و با تیم پارسه دیدار کرد. نتیجه آن بازی یک بر یک مساوی شد و من به تیم بیشتر ایمان آوردم چون تیم با سه روز تمرین توانست تیم لیگ یکی را متوقف کند.

وی ادامه داد: در مرحله بعد از جمع منتخبین، 35 نفر را برگزیدیم. مدام با مربیان دانشگاه‌ها در ارتباط هستیم چون نمی‌خواهیم حق کسی ضایع شود. در نهایت هم فهرست 20 نفره‌ای را اعلام می‌کنیم که تیم قدرتمندی را شکل داده باشیم. در آینده نزدیک دیدار دوستانه به صورت رفت و برگشت با آذربایجان برگزار می‌کنیم.

کرمی همچنین گفت: ورزش دانشگاهی پتانسیل زیادی دارد. ما می‌توانیم جزو چهار تیم اول مسابقه‌ها باشیم. در آن صورت می‌توانیم پرچم ایران را برافراشته کنیم. فعلا دنبال این هستیم که سهمیه از دست رفته‌مان در یونیورسیاد را بازپس بگیریم.

وی افزود: بهتر است که کشور را به چندین منطقه تقسیم و مسابقه‌های دانشگاهی را به صورت منظم برگزار کنیم. متاسفانه المپیاد دانشجویان هم دو سال یک بار برگزار می‌شود. اگر مسابقه‌های فوتبال بین دانشگاهی برگزار شود، شور و هیجان زیادی در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد. مثلا اکنون مسابقه‌ای بین پیشکسوتان دانشگاه تهران با حضور رحمان رضایی، حسین عبدی، صادق درودگر و خود من و تیم دانشگاه شریف با حضور علی دایی و عادل فردوسی‌پور برگزار می‌شود که در هنگام بازی چهار هزار نفر در سالن جمع می‌شوند. از چنین پتانسیلی باید استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: سال‌ها مربی تیم فوتبال دانشگاه تهران بودم و پس از اخذ مدرک مربی‌گری حرفه‌ای از انگلیس برای هدایت تیم امید یک باشگاه لیگ برتری رزومه فرستادم اما حتی یک زنگ به من نزدند و سابقه‌ام در دانشگاه تهران را کوچک شمردند و آن را یک نکته منفی دانستند. آنها حتی از من برنامه نخواستند.

کرمی افزود: در فوتبال روز دنیا، مثلا در انگلیس که مدرک مربی‌گری‌ام را از آنجا گرفتم بحث اخلاق خیلی مهم است. در آنجا مبحثی هست با عنوان self guarding children (مراقبت از جوانان و نوجوانان) که می‌گوید از نظر اخلاقی چطور با کودکان کار کنیم. همچنین مربی تیم‌های پایه باید به زبان انگلیسی و نرم‌افزارهای کامپیوتری مسلط باشد و کمک‌های اولیه را بداند.

سرمربی تیم ملی دانشجویان در ادامه گفت: دانشجویی که وارد فوتبال می‌شود، قاعدتا 135 واحد یا بیشتر درسی خوانده و با کسی که اصلا درس نخوانده تفاوت دارد. یکی از اساتید ما همیشه می‌گفت علم بسیار اهمیت دارد. با تحصیل علم به خدا نزدیک‌تر می‌شویم و کسی که عالم است، اخلاق را هم بیشتر رعایت می‌کند.

وی ادامه داد: حالا که وزیر ورزش خودش یک فرد دانشگاهی است، بهتر است به ورزش دانشگاه‌ها توجه بیشتری داشته باشد.

سرمربی تیم ملی دانشجویان ایران درباره ترکیب این تیم هم گفت: بازیکنان تیم از نظر محل اقامت، 90 درصد شهرستانی هستند ولی از نظر محل تحصیل 70 درصد در شهرستان‌ها حضور دارند. همچنین قصد داریم از باشگاه آرارات دو نفر را به تیم دعوت کنیم تا همه کشور در تیم سهم داشته باشند.

وی که به همراه تیم دانشجویان بازدیدی از باشگاه آرارات هم داشته است درباره این باشگاه گفت: باشگاه آرارات امکانات، رختکن و زمین خوبی دارد و یک باشگاه کامل است. اصلا خود من با دیدن این باشگاه طرفدارش شدم. دوست دارم مجموعه‌هایی که خوب کار می‌کنند موفق شوند. جایی که آدم‌های خوب کار می‌کنند و زحمت می‌کشند، موفق هم می‌شوند. آرارات یک باشگاه ریشه‌دار است و با امکاناتی که دارد می‌تواند رشد کند. آنها با این که مجوز حضور در لیگ دسته سه کشور را هم داشتند، ترجیح دادند از دسته یک تهران شروع کنند تا آماده‌تر شوند.

وی در پایان گفت: مرگ باشگاه‌های بازیکن‌ساز و ریشه‌داری مثل شاهین، بانک ملی، اکباتان، پاس و مانند آنها باعث مرگ فوتبال ایران می‌شود. همین طور ورزش دانشگاهی می‌تواند پایه و اساس کار باشد. اگر تیم ما در مسابقه‌های آسیایی دانشجویان، پرچم ایران را بالا ببرد، هم فوتبال و هم دانشگاه‌های ما وجهه بهتری در دنیا پیدا می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها