بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
پورفرج گفت: تا کنون 9 قطار اروپایی و بین المللی آماده سفر به ایران هستند که در روزهای آتی زمان ورود آنها به کشور اعلام می شود.
تدبیر24: مدیرعامل شرکت پاسارگاد تور گفت: تا سال 2015، 9 قطار بین المللی وارد ایران می شوند و براساس پیش بینی های انجام شده، بیش از 12 هزار گردشگر بین المللی در کشور حضور خواهند داشت.

ابراهیم پورفرج روز دوشنبه در آیین استقبال از عقاب طلایی، دومین قطار گردشگران اروپایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این گروه از مرز رازی واقع در آذربایجان غربی وارد ایران شدند و حدود 6 روز است که از مناطق گردشگری و جاذبه های کشور بازدید می کنند.

پورفرج افزود: این گردشگران اروپایی از شهرهای زنجان، یزد، اصفهان و شیراز بازدید کرده و اکنون به تهران آمده اند تا از بناها و مراکز دیدنی این شهر همچون کاخ گلستان و موزه جواهرات بازدید کنند، سپس از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) به مجارستان بازمی گردند.

وی ادامه داد: گروه دوم از این گردشگران اروپایی شامل 56 نفر، شب گذشته از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شدند، این گروه پس از بازدید مراکز دیدنی تهران به سمت مشهد حرکت کرده و از شهرهای مشهد، کرمان، اصفهان و شیراز بازدید می کنند.

مدیرعامل شرکت پاسارگاد تور بیان کرد: این گردشگران اروپایی دو هفته در ایران حضور خواهند داشت سپس از سمت آذربایجان غربی و مرز رازی از ایران خارج می شوند.

پورفرج گفت: تا کنون 9 قطار اروپایی و بین المللی آماده سفر به ایران هستند که در روزهای آتی زمان ورود آنها به کشور اعلام می شود.

وی افزود: بیش از 12 هزار گردشگر برای سفر با این قطارهای بین المللی ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود تا سال 2015، تعداد این قطارهای بین المللی افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: اکثر مسافران این قطار بین المللی، نمایندگان شرکت های بزرگ مسافرتی هستند که در تلاشند با برنامه ریزی های لازم مسافران خود را به ایران بیاورند.

پورفرج با اشاره به ارتقای حجم گردشگر در ایران گفت: امیدواریم که زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری فراهم شده و تورهای بیشتری به ایران سفر کنند.

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز در مراسم استقبال از قطار بین المللی گردشگران اروپایی گفت: این اداره کل هیچ دخالتی در برگزاری این تور گردشگری بین المللی ندارد و تنها با شرکت های خصوصی برگزارکننده این تورها همکاری می کند.

خسروآبادی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در تلاش است تا مشکلات و ناهماهنگی های احتمالی برای برگزاری تورهای بین المللی گردشگری را در حوزه دولت مطرح کنیم تا این مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم ایجاد بسترهای لازم برای برگزاری تورهای بین المللی گردشگری باید از طریق دولت انجام شود و استقبال، اطلاع رسانی و توسعه این کار در دستور گردشگری قرار گیرد.

سیدمحمد کاظم خلدی نسب مدیر کل دفتر بازرگانی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز درباره این مراسم گفت: سه ماه قبل جلسه مشترکی با نمایندگانی از کشور مجارستان و راه آهن برگزار شد، در این جلسه مسیرهای لازم گردشگری به نمایندگان اعلام شد و اکنون ما میزبان این قطار گردشگری بین المللی هستیم.

خلدی نسب حضور شبکه های بین المللی در حین مسیر قطار بین المللی گردشگری را از امتیازهای مهم این سفر دانست و افزود: مسافران این قطار اطلاعات و دیدگاه های خود را درباره ایران از طریق این شبکه های بین المللی منعکس کردند و 12هزار نظر در مورد ایران به ثبت رسید.

وی با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری بین المللی با همکاری کشور چین، ادامه داد: این پیشنهاد در پنجمین انجمن های توریستی ایران و چین با هدف احیا و معرفی جاده ابریشم ارایه شد.

مدیر کل دفتر بازرگانی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: به دلیل ارتباط خطوط ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان، مسافران می توانند از طریق چین وارد قزاقستان و ایران شده و از جاذبه های گردشگری ایران بهره مند شوند یا به سمت اروپا سفر کنند.

خلدی نسب گفت: در تلاش هستیم با همکاری جامعه تورگردان ایران با برگزاری تورهای بین المللی گردشگری، تبلیغات سوء علیه ایران را رفع کرده و جاذبه های ایران را به کشورهای خارجی معرفی کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها