بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
یک نظرسنجی در فیلیپین نشان می دهد 82 درصد از مردم این کشور نگران ویروس ابولا هستند که بیش از 10 هزار نفر در جهان تاکنون به این بیماری مبتلا شده و در حدود نیمی از آن ها جان خود را از دست داده اند.
تدبیر24: نظرسنجی که یک موسسه مسائل اجتماعی فیلیپین انجام داد و نتایج آن روز شنبه منتشر شد، نشان می دهد از هر پنج فیلیپینی چهار نفر نگرانند خانواده آن ها به ویروس ابولا مبتلا شود.

میلیون ها تبعه فیلیپینی در خارج از این کشور کار می کنند و این افراد سال گذشته 25 میلیارد دلار که معادل 10درصد درآمد اقتصاد فیلیپین است به این کشور وارد کردند.

براساس نظرسنجی که طی روزهای 26 تا 29 سپتامبر (چهارم تا هفتم مهرماه) انجام شد و روزنامه 'اینکویرر' نتایج آن را روز شنبه علنی کرد 82 درصد از پاسخ دهندگان نشان دادند از ویروس ابولا هراس دارند که نگرانی 49 درصد زیاد و 33 درصد 'تا حدودی' است.

براساس این نظرسنجی، 18 درصد فیلیپینی ها در خصوص ابتلا به ابولا نگران نیستند و 13 درصد گفته اند 'بیش از حد نگرانند'.

در همین حال، 73 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند نسبت به ویروس ابولا آگاه هستند، در حالی که 27 درصد گفتند هیچ آگاهی و اطلاعاتی از تهدید جهانی این بیماری ندارند.

52 درصد فیلیپینی ها از نزدیک خبرهای در ارتباط با گسترش ویروس ابولا در کشورهای جهان را پیگیری می کنند و 27 درصد خبرها را 'تا حدودی از نزدیک' رصد می کنند

دولت فیلیپین به سبب شیوع ویروس ابولا و تهدیدات امنیتی آن، 400 تن از نیروهای حافظ صلح خود در سازمان ملل را تا پایان سال جاری میلادی(20 دی ماه) از بلندی های جولان در سوریه و کشور آفریقایی لیبریا فرامی خواند.

سازمان بهداشت جهانی تمام جهان را در معرض خطر بیماری ابولا دانسته و خواستار تقویت تدابیر دفاعی در برابر ابولا در کشورهای شرق آسیا و حوزه اقیانوس آرام شده است.

برای فیلیپین بطور خاص با توجه به اینکه 10 میلیون نفر از جمعیت این کشور در خارج زندگی و کار می کنند ، شیوع بیماری ها یک نگرانی جدی است.

وجود ویروس ابولا در فیلیپین پیش از این در سال های 1989 میلادی، 1990 و 1996 در یک مرکز صادرات میمون شناسایی شد که بر اثر آن سه فیلیپینی به این ویروس آلوده شده بودند.

در سال 2008 میلادی نیز مواردی از این ویروس در بین خوک ها در فیلیپین مشاهده شد که مقامات بهداشتی این کشور با همکاری مقامات بهداشت جهانی در شناسایی و کنترل آن موفق شدند.

تزریق نخستین واکسن ابولا در سه مرکز بهداشتی کشور آفریقایی مالی از هفته گذشته آغاز شده است.

ویروس ابولا یکی از کشنده ترین ویروس ها است که باعث بیماری شدید در انسان و پستانداران می شود. این ویروس به طور گسترده ای در میان انسان ها و میمون ها در آفریقا شایع است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها