بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
مدیرعامل یک شرکت روغن‎گیری زیتون اظهار کرد: کیفیت روغن زیتون به دو عامل اسیدیته و پراکسید وابسته است.
تدبیر24: «سید محمدحسین میرابوالفضلی» در منطقه زنجان گفت: روغن زیتون ایرانی نسبت به سایر روغن‎های وارداتی مطمئن‎تر است، چرا که روغن‎های دیگری را مخلوط نمی‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: کیفیت روغن زیتون به دو عامل اسیدیته و پراکسید وابسته است که روغن زیتونی خوب است که اسیدیته و پراکسید پائین‎تری داشته باشد.

این کارشناس ادامه داد: روغن زیتون مرغوب باید بیخ گلو را بسوزاند و به اصطلاح تلخ مزه باشد.

وی با بیان اینکه استحصال زیتون به 2 روش فیزیکی و شیمیایی صورت می‎گیرد، افزود: روغن‎گیری در استان به روش فیزیکی صورت می‌گیرد و هیچ گونه موادشیمیایی اضافه نمی‌شود.

میرابوالفضلی درخصوص ارقامی که برای روغن‌گیری استفاده می‌شود، ادامه داد: درصد روغن‌دهی 2 واریته کلونیکی و آرنیکی بسیار خوب است و روغن‎های حاصله از این ارقام بهترین روغن‎های دنیا است و همچنین زیتون اصیل ایرانی نیز واریته خوبی داشته و تا 23 درصد روغن‎دهی دارد.

وی همچنین درخصوص شرایط مطلوب انتقال زیتون برای روغن‎گیری، ادامه داد: زیتون‎ها باید با جعبه حمل و نقل شوند تا آسیبی نبینند و فاصله چیدن زیتون تا روغن‎گیری تا 24 ساعت تجاوز نکند و در حین روغن‎گیری حرارت کمتری ببیند.

وی درخصوص مشکلات روغن‎گیری افزود: سال گذشته در ایران به دلیل کمبود زیتون، کارخانه‎های روغن‎گیری عملاً بیکار بودند و زیتون‎ها برای کنسروسازی بیشتر استفاده شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها