بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که برخی مهمانان پس از پایان اقامت در هتل گاهی بیش از حوله و خودکار را به همراه خود می‌برند. داستان وقتی جذاب‌تر می‌شود که مشخص شود کدام ملیت‌ها به کدام اشیاء علاقه بیشتری دارند.
تدبیر24: بیشتر افرادی که در هتل‌ها اقامت می‌کنند، در پایان چیزی از هتل با خود می‌برند، حتی اگر آنچه با خود می‌برند ته‌مانده شامپو هتل یا خودکار و دفترچه روی پاتختی باشد. نتایج پژوهش هتل‌های زنجیره‌ای "Wellness Heaven " از هتلداران نشان می‌دهد که کار همیشه به شامپو یا صابون خوشبو ختم نمی‌شود.
 
بر اساس نتایج این پژوهش، حوله (صورت یا تن) از اشیایی است که مهمانان هتل‌ها به آن علاقه ویژه‌‌ای دارند. ۸۳ درصد هتلداران شرکت‌کننده در این تحقیق اعلام کرده‌اند که مهمانان‌شان در پایان اقامت حوله‌ها را هم با خود می‌برند؛ ۶۳ درصد مهمانان این هتلداران حوله حمام، ۴۵ درصدشان چوب رختی و ۳۲ درصد آنان هم خودکار هتل را با خود برده‌اند.
 
در رتبه پنجم فهرست کالاهای سرقتی قاشق و چنگال قرار دارد. ۳۰ درصد هتلداران شرکت‌کننده در پژوهش یادشده گفته‌اند که مهمانان‌شان قاشق و چنگال هتل را با خود می‌برند.
 
تفاوت سلیقه ملیت‌های مختلف
 
بنا بر اعلام برخی هتلداران، برخی مهمانان لامپ، دستمال توالت، روتختی و گاه تشک تخت را هم پس از پایان اقامت با خود برده‌اند. البته تبلت یا تلویزیون هم در فهرست کالاهای سرقتی دیده می‌شود.
 
نگاهی دقیق‌تر به فهرست یادشده نشان می‌دهد که هر ملیتی به چه کالایی علاقه بیشتری نشان می‌دهد. مثلا شمار سوئیسی‌هایی که سشوار هتل را با خود برده‌اند، بالاتر از حد متوسط است. آلمانی‌ها سلیقه "خسته‌کننده‌تری" دارند؛ آنان بیشتر حوله دست و صورت، حوله حمام یا لوازم آرایش می‌دزدند. اتریشی‌ها هم علاقه ویژه‌ای به لوازم آشپزخانه دارند؛ قاشق و چنگال، ظرف و حتی قهوه‌جوش از جمله اشیایی هستند که به گفته هتلداران، مهمانان اتریشی با خود برده‌اند.
 
ایتالیایی‌ها به لیوان شراب علاقه دارند. فرانسوی‌ها کاملا متفاوت ظاهر می‌شوند. بر اساس نتایج این پژوهش، مهمان فرانسوی "با فاصله معناداری نسبت به دیگران تلویزیون و دستگاه کنترل از راه دور را با خود می‌برد". هلندی‌ها هم به نظر می‌رسد عملگراتر باشند؛ آنان بیشتر لامپ و کاغذ توالت می‌دزدند.

منبع: دویچه وله
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها