بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
ناوسروان باغبان:
افسر عملیات سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن گفت: ناوگروه های ایرانی در طول مسیر دریانوردی در آب های آزاد و دریاهای دوردست، تمامی قوانین و کنوانسیون های بین المللی مربوط به دریاها را رعایت می کنند.
تدبیر24:ناوسروان «مهدی باغبان» افزود: ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی ارتش، تمامی قوانین حقوق دریاها در خصوص عبور از مناطق تعریف شده مانند دریای سرزمینی کشورهای ساحلی را رعایت می کنند.

وی توضیح داد: همچنین این ناوگروه ها در مسیرهای دریانوردی در آب های بین المللی و آزاد برای حفظ ایمنی شناورهای عبوری، کنوانسیون جلوگیری از برخورد در دریا را به صورت کامل رعایت کرده و آن را انجام می دهند.

افسر عملیات ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (جماران) ادامه داد: تلاش ناوگروه های اعزامی به آب های آزاد و بین المللی درخصوص مقابله با دزدی دریایی براساس ماده 98 کنوانسیون 1982 میلادی حقوق دریاها مربوط به همکاری تمام کشورها برای مقابله با دزدی دریایی صورت می پذیرد.

ناوسروان باغبان افزود: با توجه به موارد یاد شده، در این خصوص ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد و دوردست از مفاد کنوانسیون بین المللی سرکوب اعمال غیرقانونی برخلاف ایمنی ناوبری دریایی بهره برده و ضمن قرائت اعلامیه های دریایی در این زمینه از تمامی کشتی های عبوری از خلیج عدن درخواست می کنند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک و غیرقانونی اشاره شده در ماده سه کنوانسیون 1982 به این ناوگروه اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: حضور در دریاهای دوردست و آب های آزاد مستلزم رعایت قوانین بین المللی دیگری نیز هست که در این مورد می توان به کنوانسیون «مارپول» در زمینه حفظ محیط زیست دریا اشاره کرد.

افسر عملیات ناو تمام ایرانی (جماران) افزود: ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر رعایت تمامی موارد اشاره شده در کنوانسیون «مارپول»، خود به عنوان یک ناظر بین المللی حفظ محیط زیست در دریا عمل کرده و در صورت مشاهده تخلفی از کشتی های عبوری، ضمن دادن تذکر به آنها، تخلفات رویت شده را به مبادی بین المللی گزارش می کنند.

ناوسروان باغبان، دیگر کنوانسیونی که رعایت آنها در دریا لازم و ضروری است را کنوانسیون های مرتبط به ایمنی عنوان کرد و گفت: از مهمترین این کنوانسیون ها، کنوانسیون «سولاس» یا به عبارتی ایمنی زندگی در دریا است.

وی اظهار داشت: این کنوانسیون شامل مشخصات تمامی وسایل نجات در دریا و نکات ایمنی در دریاها است که این کنوانسیون به صورت مداوم در حال اصلاح و تغییر بوده و یکی از اصلاحیه های آن مربوط به تهدیدهای تروریستی است که پس از حادثه 11 سپتامبر 2001 و افزایش تهدیدهای تروریستی در حوزه های مختلف مانند دریاها صورت پذیرفته که با توجه به مفاد این اصلاحیه تمامی اقدامات پیش بینی شده درخصوص امنیت کشتی و کشتی رانی توسط ناوگروه اعزامی رعایت می شود.

وی یادآور شد: برای حفظ ایمنی در ناوگروه ها دیگر قوانین بین المللی از جمله استانداردهای مربوط به جلوگیری از حریق در کشتی و دیگر استانداردها و موارد ایمنی به دقت رعایت شده و برای اجرای آنها ناظران مخصوصی در شناورهای رزمی یاد شده حاضر هستند.

افسر عملیات ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (جماران) گفت: ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی ارتش با توجه به آموزش ها و تجربه هایی که از دریانوردی در آب های آزاد و بین المللی به دست آورده اند، برابر کنوانسیون های بین المللی جستجو و نجات(سار) و کنوانسیون «سلویج» و دیگر کنوانسیون های مرتبط آمادگی کمک رسانی به تمامی کشتی هایی که در وضعیت های اضطراری عمومی و خطر در دریا قرار گرفته اند، را دارند.

وی با تاکید بر اجرای کنوانسیون بین المللی استانداردسازی آموزش، گواهینامه و نگهبانی برای دریانوردان در ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد و بین المللی، رعایت این کنوانسیون را مهم و حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: اکنون این کنوانسیون بین المللی برای ارتقا سطح دانش و آگاهی پرسنل همراه در ناوگروه های یاد شده در حال انجام است.

سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه ماموریت خود به منظور تامین امنیت خطوط مراصلاتی کشور، پس از عبور از تنگه هرمز راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، بندر صلاله، الموکلا، راس الفرتاک، راس الکلب وارد خلیج عدن شده و اکنون در حال انجام گشت زنی و رصد عملیاتی تحرکات تمامی شناورهای تجاری و نظامی در منطقه یاد شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها