بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
وی اظهار کرد: یکی از قابلیت های منحصر به فرد ایران در این صنعت این است که اکنون بهسازی انواع موتورهای صنعتی و هوانوردی توسط متخصصان داخلی در حال انجام است.
تدبیر24: دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری از تولید هواپیماهای هشت نفره در آینده نزدیک و نیز دستیابی به فناوری تمدید عمر قطعات هوایی خبر داد.

«منوچهر منطقی» در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی ایران در کیش افزود: در چهل سال گذشته در صنعت هوایی کارهای خوبی انجام شده است. اکنون در زمینه هواپیمایی عمومی این صنعت بومی شده و علاوه بر تولید هواپیماهای دو، چهار و 6 نفره ،هواپیمای هشت نفره نیز در آینده نزدیک ساخته می شود.

وی افزود: در بخش بالگرد ایران توانسته اکنون چهار نوع بالگرد با قابلیت های استفاده در حوزه های مختلف بسازد.

وی اظهار کرد: یکی از قابلیت های منحصر به فرد ایران در این صنعت این است که اکنون بهسازی انواع موتورهای صنعتی و هوانوردی توسط متخصصان داخلی در حال انجام است.

وی با اشاره به تصویب صنعت هوایی در سال 91 افزود: اکنون 530 شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت هوانوردی فعال است و در سال گذشته 6 هزار میلیارد دلار صادرات در این حوزه داشته است.

منطقی یادآور شد: امسال نیز صد میلیون دلار در بخش صادرات این صنعت پیش بینی شده است.

وی گفت: پیش بینی می شود قابلیت سالانه 50 درصد افزایش صادرات در این صنعت داشته باشیم.

وی بیان کرد: اکنون در زمینه بالگرد و استاتیک توانمندی خوبی داریم و در حوزه آموزش صنعت هوایی نیز ایران به توانایی های قابل توجهی دست پیدا کرده است.

وی یادآور شد: اکنون طراحی و ساخت جت منطقه ای در حال انجام است.

دبیر ستاد فناوری هوایی و هوانوردی افزود: طراحی و ساخت موتورهای توربینی در حال انجام است و از دی ماه سال جاری عملیاتی شدن این فناوری آغاز می شود.

منطقی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اکنون ایران در زمینه پهپادها به بومی سازی رسیده و می تواند هر پهپادی که در حوزه های مختلف کاربرد داشته باشد را در صورت درخواست در کمتر از دوسال طراحی و ارایه کند.

وی یادآور شد: پهپادها اکنون در زمینه مراقبت محیط زیست، نفت، گاز و محموله های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

وی گفت: در زمینه اویونیک نیز 75 شرکت دانش بنیان فعال هستند و این بخش نیز بومی سازی شده و به دنبال بازاریابی آن هستیم.

وی افزود: به دلیل تحریم ها 70 درصد قطعات توربین ها در زمینه نظامی و هوایی توسط متخصصان ایرانی ساخته و این صنعت نیز بومی سازی شده است.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه چهار نوع زیرساخت شامل شبکه ملی آزمایشگاهی، شبکه هایپرمارکت هوایی و هوانوردی، تشکیل مگاپارک تحقیقات و فناوری هوایی و شبکه ایجاد فضا برای جذب مخاطب توسط متخصصان و شرکت های دانش بنیان مد نظر قرار گرفته شده است.

این نمایشگاه با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهوری، علیرضا جهانگیریان رییس سازمان هواپیمایی، منوچهر منطقی دبیرستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری، اصغر مونسان مدیرعامل منطقه آزاد کیش، فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی (هما)، محمدعلی ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور، روسای شرکت های هواپیمایی، جمعی ازفعالان عرصه صنایع هوایی گشایش یافت.

در این نشست 20 نفر از وابستگان نظامی سفارت خانه های کشورهای خارجی مختلف در تهران حضور دارند.

ارائه توانمندی های صنایع هوایی داخلی و خدمات هوایی کشور در حوزه های مسافر و بار، توجه بیشتر به فرودگاه های کشور در ابعاد گسترش، نوسازی، به روز سازی و اقتصادی کردن آنها و توجه به زیر ساخت ها و قوانین، طراحی برنامه هایی به منظور متقاعد کردن جهان از مزایای پروازهای عبوری از آسمان ایران و تبدیل به هاب منطقه، جذب شرکت های معتبر خارجی از سایر نقاط جهان از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

استفاده متقابل از توانمندی های ایران و دیگر کشورها در حوزه هوانوردی، تبدیل جزیره کیش به یکی از مراکز هوایی و هوانوردی کشور، جهت گیری به منظور مردمی کردن هوانوردی عمومی و حمایت از رسانه های هوایی کشور را می توان از از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

در این نمایشگاه واحدهای تولیدی، تجاری و تحقیقاتی داخلی همراه با شرکت کنندگان خارجی آخرین دستاوردها، تجهیزات و قطعات مختلف صنایع هوایی و خدمات مرتبط را در معرض مخاطبان قرار خواهند داد.

این رویداد در دو بخش نمایشگاهی و نمایش هوایی برگزارمی شود که در بخش نمایشگاهی توانمندی های صنایع هوایی کشور ، شرکت های دانش بنیان و سازندگان و طراحان قطعات هوایی به نمایش در خواهد آمد و در بخش نمایش هوایی یا ' airshow ' علاقمندان شاهد پرواز پرنده های مختلف خواهند بود.

بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای امارات ، چین ، روسیه ، آلمان، ایتالیا ،سوئد، فرانسه، اوکراین و جمهوری چک آخرین تولیدات و دستاوردهای صنعت هوایی را در این نمایشگاه به نمایش می گذارند.

در بخش داخلی شرکت های سازمان صنایع هوایی، شرکت فرودگاه های کشور ، کیش ایر ، هواپیمایی کشوری ، تابان ، ساها، صنایع هلی کوپتر سازی ، سازمان جغرافیایی ، صا ایران ، پاسکو ، فارس کو ،اویکو ، نوید تک حضور دارند و برخی شرکت های هوایی نیز به ارائه نشریات و مجلات تخصصی ، ماکت ها و مدل ها در این حوزه می پردازند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها