بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
وزیر خارجه انگلیس
فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نسبت به رسیدن به توافق با ایران تا روز ۲۴ نوامبر ابراز تردید کرد اما از احتمال تمدید مهلت مذاکرات سخن گفت.
تدبیر24: فیلیپ هاموند وزیر خارجه بریتانیا روز چهارشنبه نسبت به رسیدن به توافق با ایران تا روز ۲۴ نوامبر ابراز تردید کرد اما از احتمال تمدید مهلت مذاکرات سخن گفت.
به گزارش روزنو،هاموند که پیشتر با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده بود گفت:‌ "من نسبت به اینکه بتوانیم تا دوشنبه معامله را کامل کنیم خوشبین نیستم اما فکر می کنم اگر بتوانیم پیشرفتی قابل ملاحظه داشته باشیم ممکن است بتوانیم راهی برای تمدید مهلت برای رسیدن به یک توافق نهایی پیدا کنیم، اگر در مسیر درست پیشرفت داشته باشیم."
او اضافه کرد:‌ "اگر قرار است به توافق برسیم لازم است مذاکره کنندگان ایرانی در چهار یا پنج روز آینده به طور قابل توجهی انعطاف پذیری بیشتری نشان دهند."
وزیر خارجه بریتانیا همچنین گفت که "هرچند گروه پنج به علاوه یک خواهان توافق با ایران است اما یک توافق بد نمی خواهد. توافق نکنیم بهتر است تا به یک توافق بد برسیم."
همزمان سرگی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه گفته است که سرگی لاوروف وزیر خارجه این کشور فقط در صورتی در گفتگوهای وین شرکت خواهد کرد که پیشرفت کافی به دست آمده باشد.
یک منبع آگاه در دولت روسیه به خبرگزاری ریا نووستی گفت: "رسیدن به توافق به تمایل و توانایی ایالات متحده برای برداشتن تحریم های اعمال شده بر ایران بستگی دارد."
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس جان کری وزیر خارجه آمریکا که در لندن به سر می برد روز چهارشنبه در هتل محل اقامتش با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان که به گفته مقام های آمریکایی از کانال های مهم تماس با ایران است دیدار کرد.
 علوی ابتدا سه شنبه با جان کری دیدار کرده بود. به گزارش آسوشیتدپرس دیدار مجدد آنها از پیش اعلام نشده بود و پس از آنکه خبرنگار این خبرگزاری او را در هتل محل اقامت کری دید تایید شد. جزئیات مباحثات دو مقام فاش نشده است.
دیدار آقای علوی با جان کری بعد از سفر هفته پیش او به تهران انجام می شود.

منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها