بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۱۲۴۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
مطهری
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان مواضع خود را درباره حوادث سال 88، مجلس خبرگان، وزیر پیشنهادی علوم و ... اعلام کرد.
تدبیر24:نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان مواضع خود را درباره حوادث سال 88، مجلس خبرگان، وزیر پیشنهادی علوم و ... اعلام کرد.
علی‌مطهری در دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره حوادث سال 88 با بیان این‌که «مواضع‌ام در این زمینه روشن‌است» اظهار کرد: این‌که اعلام کنیم فتنه اتفاقی بود که از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی شده است و ارتباط مستقیمی با کشورهای خارجی همچون امریکا و انگلیس دارد، برایم قابل قبول نیست. معتقدم استمرار بیش از حد اعتراضات در نتیجه مدیریت بدی که صورت گرفت به حوادث ناگوار سال 88 منجر شد؛ عوامل مختلفی هم قبل و بعد از انتخابات دخیل بودند. عده‌ای از چند ماه قبل گفتند که نظر بر روی فلان فرد است، این خودش یکی از عوامل بوجود آمدن فتنه بود و باعث شد جامعه دو قطبی شود. عوامل دیگری نیز دخیل بودند این که یکی از کاندیدا قبل از شمارش آرا خودش را پیروز انتخابات اعلام کرد و طرف دیگر با وجود اعتراض‌های چند میلیونی جشن ملی گرفت و در آن جشن شال سبز انداخت و عده‌ای را مسخره کرد و افراد تحریک شدند.
وی افزود: اگر از همان ابتدا دو طرف قضیه را محاکمه می‌کردند و همه عوامل که نقش داشتند را با هم می‌دیدیم خیلی بهتر بود؛ چنانچه در انتخابات سال 92 نیز آسیب‌شناسی صورت گرفت و از جمله رهبری صراحتا اعلام کردند که من هیچ نظری بر روی هیچ یک از کاندیداها ندارم و حتی فرزندانم نمی‌دانندم که به چه کسی رای می‌دهم.
وی درباره جبهه پایداری نیز گفت: جبهه پایداری گروهی هست که نسبت به اصول خود پایبند است؛ به نظرم هر گروهی که به مبانی و اصول خود عمل کند قابل احترام است؛ گرچه بهره‌برداری‌های سیاسی هم می‌کنند. نباید طوری نشان دهیم که گویی در جمهوری اسلامی ایران آزادی بیان نیست، با تندروی‌ها به جایی نمی‌رسیم. پایداری گروه ایدئولوژیک و پیرو آیت‌الله مصباح است و مصباح هم یک انسان ایدئولوژیک که بر روی مبانی فکری دقت دارد و از این نظر قابل تمجید است، ولی هر چیزی باید جای خودش باشد.
مطهری در پاسخ به یکی از دانشجویان درباره جدی بودن موضوع فتنه اظهار کرد: ما قاضی نیستیم و این‌جا نیز دادگاه نیست ما به دنبال حل موضوع هستیم، باید اجازه صحبت کردن به همه افراد بدهیم باید تصریح شود که چه شد در مورد کسی که 8 سال نخست وزیر بود و یا کسی که چند سال رئیس مجلس بود چنین رفتاری اتفاق افتاد؟ باید حکم قانونی صادر شود و روال قانونی طی شود این خیلی بهتر است.
مطهری هم‌چنین در پاسخ به سوال دانشجویی که نسبت به مواضعش در مورد مجلس خبرگان با توجه به جایگاهی که دارد انتقاد داشت گفت: این‌که گفتید شما در چه جایگاهی هستید، باید بگویم من یک شهروند معمولی هستم ما افراد فوق انتقاد در کشور نداریم، خبرگان نیز مجتهدانی هستند که ممکن است دچار اشتباهاتی شوند این‌که گفته شود کسی حق ندارد به آنان اشکال بگیرد غلط است، وظیفه خبرگان نظارت بر عملکرد رهبری است. من گفتم این‌ها باید کارشان را انجام دهند.
دانشجویی پرسید: گفتید دو طرف حوادث سال 88 باید محاکمه شوند منظور چه کسانی هستند و گفتید که چرا سال 88 پس از پیروزی یک طرف، احمدی‌نژاد جشن پیروزی برگزار کرد، مگر شما زمانی که روحانی رئیس‌جمهور شد در خیابان نریختید و جشن نگرفتید؟
مطهری پاسخ داد: جشن گرفتن در شرایط عادی خیلی خوب است ولی زمانی که سه میلیون مردم در تهران اعتراض کردند عده‌ای بیایند در جشن‌شان شال سبز بیندازند و طرف را مسخره کنند و سخنان تحریک‌آمیز بگویند درست نیست.
این دانشجو پرسید: شما که نگران هستید کشورها در مورد ما چگونه قضاوت می‌کنند و چه می‌گویند چرا در دولت دهم قائله استیضاح را زمانی که چند ماه به پایان دولت باقی نمانده بود به راه انداختید و آن لفاظی بین رئیس‌جمهور وقت و رئیس مجلس به راه افتاد؟
مطهری گفت: در ماجرای استیضاح وزیر کار، مدت زیادی از انتصاب مسوول سازمان تامین اجتماعی که خلاف قانون بود می‌گذشت چند بار تذکر دادیم اما وزیر کار تحت فشار اعتنا نکرد و بعد در جلسه استیضاح در صحن علنی آن بساط را به پا کردند. من خودم شروع کننده استیضاح بودم. نمی‌توانستم به دروغ بگویم استیضاح غلط است؛ به علت قانون‌گریزی استیضاح انجام شد پس درست بود، چون وزیر وقت قانون را زیر پا گذاشته بود، اگر رهبری قبل از استیضاح می‌گفتند که استیضاح غلط است ما استیضاح را انجام نمی‌دادیم.
وی تاکید کرد: نباید از رهبری چهره‌ای برخلاف آزادی و دموکراسی بسازیم، من می‌دانم که خود رهبر نیز چنین روحیاتی ندارند اما عده‌ای از اطرافیان می‌خواهند تنها بت بسازند و دورش بچرخند، پیامبر اسلام(ص) هم این‌گونه نبودند.
وی درباره وزیر پیشنهادی علوم نیز خاطرنشان کرد: فرهادی فرد مناسبی برای وزارت علوم است.
این نماینده مجلس درباره این‌که آیا آزادی بیان در این دولت با دولت قبل فرقی کرده است، ابراز عقیده کرد: با دولت قبل تفاوتی نکرده در دولت قبلی وزارت اطلاعات سخت می‌گرفت در دولت کنونی قوه قضائیه سخت می‌گیرد آزادی بیان در این دولت هنوز دیده نشده است.
وی درباره برخورد دولت با منتقدانش نیز گفت: لازم نیست رئیس‌جمهور جواب همه منتقدان را بدهد.
منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
وحيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
10
2
بابا اين خبرگزاري فارس اعصابمونو داغون كرد فقط نظرهايي رو تائيد مي كنه كه به منفعت خودشونه و شماها هم بيكار نشسستين نه تبريكي و نه مطلبي
به هر حال اين پيروزي بزرگيه
زمان مش ...اصلا ايران رو به عنوان كشور حساب نمي .ولي حالا با اقتدار ميگن حق ايرانه كه انرژي هسته اي داشته باشه ظريف خدا قوت خسته نباشي
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
با اقتدار غنی سازی رو تعطیل کردن
و با اقتدار سفیر ایران رو از سازمان ملل دیپورت کردن
با اقتدارررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
ظریف خسته نباشی

مذاکره برای مذاکره
مذاکره برای وطن فروشی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
2
6
مطهری هر جا کم میاره یا می دونه رفقاش حرفی برای گفتن ندارن این مدلی حرف می زنه
واقعا آدم ...
رفتارش در مورد دولتهای دهم و یازدهم ..وحشتناکش رو افشا می کنه

حیف و صد حیف از اون پدر

وقتی اون بزرگوار شهید شد یه عده خیلی خوشحال شدن، حالا همون عده واسه این آقازاده ..سوت و کف می زنن
این هم نشانه حقانیتش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
2
7
روحانی تموم منتقدان رو بیسواد وافراطی میدونه. دولتی که تحمل کوچکترین انتقادی نداره، درحالیکه شعار گفتمانش دموکراسی و ازادی بیان و اطلاع رسانی به مردمه (البته به نظر میرسه این ازادی هم ساختگیه و گرنه اطلاعات مذاکرات رو برای مردم منتشر میکرد. نیاید بگید واسه پنهان کردن از دشمن این کار رو کرده که این مذاکرات تنها کسی که در جریان نبوده ملت ایران بوده). پس تنها نتیجه ای که میشه گرفت اینه که این دولت ،دولت دو رویان و گفتمان های طرفدارشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
0
8
سخنرانی امروز ایشان در مجلس برای رای اعتماد به آقای فرهادی رابخوانید حکم ایشان یک بام و دو هوا میباشد
امید تدبیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
1
5
لازم نیست رئیس‌جمهور جواب همه منتقدان را بدهد؛ وکیل ادوله ها مگر مرده اند...
مسلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
0
1
واقعا با "لازم نیست رئیس‌جمهور جواب همه منتقدان را بدهد " موافقم
بابا دیگه خیلی داره اوضاع ضایع میشه
بی سواد . افراطی . لرزان . تازه به دوران رسیده و ...
فکرش رو بکنید بعدیش چی باشه
به خدا ما بچه داریم توخونه. تازگیا به هرکی میرسه میگه بی سواد افراطی
والا موندیم تو کارش
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها