بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: محله 'سیاه درویشان' صومعه سرا قدمگاه میرزا کوچک خان جنگلی یادمان می شود.
تدبیر24: فیروز فاضلی افزود: محله یادشده پس از پیربازار رشت، جزو محدوده شهرستانی صومعه سرا در غرب استان است که میرزا کوچک و هفت تن از یارانش در آن مکان برای آغاز نهضت جنگل هم قسم شدند.

وی اظهار کرد: سنگ بنای این یادمان توسط استاد پور نصری نژاد در حال آماده سازی است و یازدهم آذرماه همزمان با سالروز شهادت میرزا در قالب برنامه ای مشخص در محل پیش گفته جانمایی می شود.

وی ادامه داد: اجرای نمایش خیابانی میرزا کوچک و همینطور گروه کر موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه های تعریف شده در محله سیاه درویشان است.

فاضلی بیان کرد: همایش ملی بازشناسی نهضت جنگل بیست و ششم آذرماه در استان از سوی استانداری، مجمع توسعه، دانشگاه ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی واحد گیلان برگزار می شود.

وی یادآور شد: در مراسم یاد شده کتاب یکصد شعر از 50 شاعر در خصوص نهضت جنگل رونمایی می شود.

به گزارش ایرنا، میرزا یونس معروف به 'میرزا کوچک' در 1298 در رشت متولد شد. با توجه به آنکه پدرش به میرزابزرگ معروف بود، به وی میرزا کوچک لقب دادند.

در نوجوانی برای تحصیل علوم دینی قدم به مدارس مذهبی گذاشت و مدارج علمی را طی کرد و در سال 1326 در گیلان به صفوف آزادیخواهان پیوست و برای مقابله با محمدعلی شاه روانه تهران شد.

در تاریخچه مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران ، قیام میرزا کوچک خان جنگلی از جمله نهضت هایی است که با اندیشه اسلامی و ضداستعماری شکل گرفت؛ و روز 11 آذر 1300 هجری شمسی میرزا کوچک خان جنگلی پس از سال ها مبارزه علیه خیانت های قاجار و استبداد رضاخانی، به شهادت رسید.

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی معروف به سردار جنگل در جنوب شهر رشت در محلهٔ سلیمان داراب واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها