بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی :
قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی سلامت کشور توسط رهبرمعظم انقلاب که نقشه راهی پیش روی دست اندرکاران این عرصه است، گفت: سیاست های کلی سلامت به دنبال حکمرانی مطلوب در این حوزه است.
تدبیر24: «ایرج حریرچی » روز پنجشنبه در سمینار بین المللی نقشه راه سلامت، در شیراز به نقش تولیت و حکمرانی مطلوب به عنوان یکی از مهم ترین مفاهیم مطرح شده در سیاست های ابلاغی سلامت اشاره کرد و افزود: هدف از این مولفه، مدیریت مسئولانه و دلسوزانه، حکمرانی خوب و اخلاق مداراست.

وی تصریح کرد: در همین راستا، لازم است، شفاف و درعین حال، پاسخگو باشیم، کارآمد و موثر عمل کنیم، متعهد به قانون و رای مردم باشیم و از سویی دیگر نیز به صورت مشارکتی رفتار کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی سیاست های کلی برنامه پنجم را در امتداد برنامه چهارم عنوان کرد و ادامه داد: یکپارچگی تحول در نظام سلامت، آموزش و پژوهش، ارتقای شاخص های سلامت، از جمله موارد قابل توجه در این زمینه است.

حریرچی با تاکید بر حرکت از سلامت بیمارمحور به سمت سلامت «مردم محور»، تصریح کرد: این امر در سیاست های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب نیز مورد توجه قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه رضایتمندی مردم درکنار دیدگاه های سیاستمداران و نمایندگان مردم ، هر دو باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد:چشم انداز سیاست های کلی سلامت، ارتقای شاخص های مرتبط با سلامت مردم ، همچنین مرجعیت علمی و تبدیل ایران به قطب پزشکی است.

وی گفت : این مجموعه مدیریتی مصمم است در جهت تحقق اهدافی که در راستای رضایتمندی مردم و تحکیم نظام است، پیش برود و بتواند بار سنگین ارتقای سلامت مردم را با امانتداری، به سلامت به مقصد برساند.

به گفته این مسوول بهداشت و درمان ، در حال حاضر اختیارات فعلی وزارت بهداشت قطعاً کافی نیست ولی سیاستهای ابلاغی تکمیل می کند و با شروع فرآیند اجرایی، سیاست گذاری و بخش اجرایی تا انتها برعهده وزارت بهداشت خواهد بود ، سیاست های ابلاغی درخصوص تولیت و هم مدیریت سلامت است که نظام بیمه را برای مدیریت سلامت انتخاب کرده و تدوین بسته های خدمات در زمینه بیمه های پایه و بیمه های تکمیلی را در اختیار وزارت بهداشت قرارداده است.

وی در تشریح بند های دیگر سیاستهای ابلاغی در خصوص افزایش سهم سلامت و ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی گفت: افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص ملی بالا رفته ولی این افزایش از جیب مردم بوده درحالی که تاکید سیاست ها بر افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص ملی توسط دولت بوده است.

قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ابلاغ سیاستها را در زمان دولت فعلی به فال نیک گرفت و گفت: بسیار جای امیدواری دارد چرا که دولت فعلی عزم خود را برای اجرای این سیاستها جزم کرده است. نکته مثبت این است که طبق سیاستهای ابلاغی سرانه سلامت باید بالاتر از کشورهای منطقه باشد و هیچ دولتی نمی تواند این موضوع را نادیده بگیرد.

وی همچنین گفت: تحقق اهداف سند چشم انداز نکته مثبت بعدی است که سهم مردم از پرداخت سرانه سلامت که درحال حاضر در حدود 60 درصد است به 30 درصد برسد.

قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی در سفر به استان فارس همچنین به مناسبت هفته ملی بسیج، از یکی از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی که در بیمارستان نمازی شیراز بستری شده بود، عیادت کرد.

حریرچی، در این بیمارستان با «رسول زارع زاده»، جانباز شیمیایی 25درصدی دفاع مقدس که از شهرستان تبریز، برای انجام عمل جراحی پیوند کبدی در بخش پیوند کبد بیمارستان نمازی حضور یافته بود، عیادت کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت، ضمن عیادت از این جانباز دفاع مقدس، با تقدیر از فداکاری و گذشت جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی، هفته ملی بسیج را گرامی داشت.

این جانباز دفاع مقدس نیز گفت: تمامی پزشکان و پرستاران این بخش، افرادی دلسوز هستند که در عین مهربانی، با تخصص ویژه و کاردانی، به خدمت به بیماران می پردازند.

رسول زارع زاده با اشاره به هفته ملی بسیج، از حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای عیادت از وی، تقدیر کرده و افزود: کمک های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای انجام امور درمانی من، نزد خداوند متعال ماندگار خواهد بود، چرا که بیماران دل شکسته هستند و کمک به آنان، از سوی پروردگار اجری ویژه دارد.

وی همچنین اظهار کرد: در طول سه ماه حضور وی در شیراز، از محبت و دلسوزی تیم پرستاری و پزشکی بیمارستان نمازی بهره مند بوده است.

زارع زاده با اشاره به جراحی پیوند کبدی که برای او در بیمارستان مرحوم نمازی شیراز صورت گرفته است، ابراز داشت: از روزی که به هوش آمده ام، برای فرد پیوند دهنده فاتحه قرائت می کنم و نماز به جا می آورم و به خود و خداوند قول داده ام، با انجام کارهای نیک در زندگی، از امانت آن مرحوم پاسداشت کنم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها