بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت خارجه اصلاحات
هم آقای روحانی و هم وزیر خارجه آقای ظریف توانستند از رسانه‌ها نهایت استفاده را ببرند و مواضع حق‌طلبانه و عزتمندانه ایران را به دنیا منتقل کنند. دستاورد دیگری که برای ایران بسیار مهم بود . . .

تدبیر24 : سفر دکتر روحانی به نیویورک در مقطعی بسیار حساس از نظر بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی صورت گرفته است. روی کار آمدن دولت‌های جدید همواره فرصتی است برای کشورها تا سیاست خارجی و روابطشان را با دیگر کشورها بازتعریف کنند. از آن جهت سفر آقای روحانی حائزاهمیت بود که کشورهای خارجی درصدد بودند دیدگاه و اهداف ایشان را بررسی کرده و نگاهی تازه به روابط با ایران داشته باشند. سفر روحانی به نیویورک از منظر منطقه‌ای به خصوص راجع به سوریه و با اهمیت کمتر مصر -که همچنان در آنجا درگیری و آشوب آشکار است- نیز حائزاهمیت تلقی می‌شود. چون ایران از بازیگران مهم منطقه خاورمیانه است این گفت‌وگوها و نقش‌آفرینی‌ها موضوعیت موثری در نیویورک پیدا کرد.

با توجه به عدم همراهی آمریکا در تحولات سوریه از سوی انگلیس، فرانسه و آلمان می‌شود گفت که غرب با تصمیم آمریکا همراهی موثری نداشت و این یعنی آمریکا از موضع قدرت درمسائل منطقه‌ای برخوردار نیست که این هم شرایط متفاوتی را برای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی به وجود آورد به ویژه آنکه صحبت‌ها و اظهارات دکتر روحانی منطبق با فضای این مجامع و عرصه بود. مجموعه‌ای از این عوامل موجب شد که فضای خیلی خوبی در عرصه بین‌المللی برای فعالیت ایران فراهم آید. رئیس‌جمهور ایران به نظر در چند عرصه توفیقات موثر و خوبی داشت؛ یکی از آنها در عرصه دیپلماسی عمومی بود.

 هم آقای روحانی و هم وزیر خارجه آقای ظریف توانستند از رسانه‌ها نهایت استفاده را ببرند و مواضع حق‌طلبانه و عزتمندانه ایران را به دنیا منتقل کنند. دستاورد دیگری که برای ایران بسیار مهم بود تغییر موضع آمریکایی‌ها نسبت به ایران بود البته ما نباید شتابزده وبا دستپاچگی عمل کنیم، اما باید بدانیم که امروز شاهد تغییر موضع و لحن آمریکا و کشورهای غربی در سازمان ملل هستیم. طی 8سال گذشته با سران موثر کشورهای اروپایی تا به حال هیچ دیداری در سطح سران نداشته ایم. مسئله دیگر که به نظر حائزاهمیت بود در انزوا قرار گرفتن اسرائیل بود. در کنار این موضوعات، مهم‌ترین دستاورد یا شاخص‌ترین سفر روحانی تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی دنیا به وسیله دیپلماسی عمومی بود که توسط تیم روحانی انجام گرفت.

یک آفت بزرگ هم که این سفر و دستاورد‌های آن را تهدید می‌کند تلاش لابی صهیونیستی و اقلیت جنگ طلبان کنگره آمریکاست. البته نباید به نقش منفی کشورهای مرتجع منطقه بی‌توجه بود. برخی از کشورهای عربی از ته دل نسبت به اتفاقات افتاده در نیویورک برای تیم ایرانی خوشحال نیستند ومسلما از لابی خود برای تحت فشار قرار دادن ایران و کم‌اثر کردن دستاورد‌های سفر نیو‌یورک بهره خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید اصفهانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
0
0
حمید رضا آصفی حمایت حمایت
دوست داریم دوست داریم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها