بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
نماینده سابق مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر دولت یازدهم به خراسان جنوبی اولویت نخست باید تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف در مورد مصوبات دولت قبلی باشد.
تدبیر24: حجت‌السلام و المسلمین موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، اظهار داشت: قانون گرایی و امید به عنوان شعار دولت یازدهم است و  این شعارها یک سری الزاماتی دارد که دولت باید مدنظر  خود قرار دهد.
وی  افزود: چند نکته در مورد پروژه‌ها و مصوبات مطرح است که  این مصوبات تا زمانی که دولت فعلی آن را لغو نکرده به قوت خود باقی و لازم‌الاجرا است و در راستای آنها باید اقدامات لازم انجام شود.
نماینده سابق مردم قاین در مجلس تصریح کرد: این مصوبات صورت گرفته  اتفاقی نیست و در راستای کارشناسی شاید این مصوبات مشکلاتی در برداشته باشد ولی دولت باید بررسی درستی در راستای این مصوبات در دستور کار خود قرار دهد.
حجت‌الاسلام قربانی بیان کرد: با استدلال  اینکه خراسان جنوبی برای رسیدن به توسعه متوازن هم سطح با سایر استان های کشور به اعتبار لازم نیاز دارد دولت گذشته بر اساس کارشناسی یک مبلغی را به عنوان رسیدن خراسان جنوبی به توسعه متوازن مد نظر قرار داد.
وی گفت: ممکن است این پروژه‌ها در کارشناسی دچاره اشتباه شده باشد ولی در هر حال معادل هزینه‌ای که دولت برای اتمام آن گذاشت مد نظر بود و  دولت فعلی نیز باید آن را عملیاتی کند.
نماینده سابق مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معنای مصوبات دولت گذشته این است که برای این که خراسان جنوبی به سطح کشور برسد این کارها در استان باید صورت پذیرد و برخی از این عملیات‌ها مانند گاز در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید که کار عمده آن انجام شده و تنها در برخی از شهرها نیمه تمام مانده است.
حجت‌الاسلام قربانی با تاکید بر اینکه پروژه‌های باقی مانده دولت قبلی در خراسان جنوبی باید به اتمام برسد، افزود: برخی از این پروژه ها به هر دلیلی عملیاتی نشده و اعتقاد ما این نیست که راحت از کنار آن بگذریم.
وی افزود: صنعت پتروشیمی با توجه به کمبود آبی که در خراسان جنوبی است و هزینه سنگینی که لوله کشی از عسلویه تا  استان دارد تحقق پیدا نکرد ولی دولت باید صنعت دیگری را جایگزین آن کند و نباید راحت از کنار آن گذشت.
نماینده سابق مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌‎هایی مانند پتروشیمی، ناحیه صنعتی سنگ استان و منطقه آزاد اقتصادی نیز باید در دولت جدید عملیاتی شود.
حجت‌الاسلام قربانی افزود: رسانه‌ها و مسئولان نیز به باید خودشان جرات داده و این مشکلات را مطرح کنند چرا که سفر دولت به خراسان جنوبی یک اتفاق مثمر ثمر برای استان است.
وی بیان کرد: دولت یازدهم مصوبات دولت گذشته را باید در خراسان جنوبی تعیین و تکلیف کند تا استان برابر نیاز واقعی خود پروژه های که بیشتر نیاز است را انجام دهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها