بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
فرماندار آبدانان از حفاری 740 متر از مجموع چهار هزار و 800 متری تونل بزرگ کبیرکوه در جاده ارتباطی دره‌شهر به آبدانان خبر داد.
تدبیر24: «مجید عسگری» اظهار کرد: عملیات اجرایی بخش نخست حفاری تونل اصلی کبیر کوه به طول یک هزار متر در حوزه استحفاظی این شهرستان سال گذشته توسط یکی از پیمانکاران توانمند بومی آغاز و تاکنون 740 متر از آن حفاری شده است.

وی با بیان اینکه سه گروه کاری با ابزارهای فنی حفاری بصورت شبانه روزی مشغول کار در این طرح بزرگ هستند، افزود: امسال 100 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه روند اجرایی این طرح بزرگ ملی اختصاص یافته که تاکنون 70 درصد آن تخصیص داده و هزینه شده است.

عسگری اضافه کرد: از ابتدای آغار کارهای اجرایی و احداث جاده های دسترسی تونل کبیرکوه تاکنون 260 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

فرماندار آبدانان تصریح کرد: احداث و بهره‌برداری از تونل بزرگ کبیرکوه علاوه بر توسعه استان نقش بسزایی در رفع ترافیک و حمل و نقل ملی و برقراری ارتباط جاده ای مناسب میان دو استان خوزستان و ایلام دارد.

وی ادامه داد: کبیرکوه یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های کشور است که احداث و بهره‌برداری از آن ضمن روان سازی ترافیک کریدور شمال به جنوب کشور، توسعه و تعادل و خروج از بن بست جاده‌ای استان را نیز در پی خواهد داشت.

عسگری یادآور شد: تونل بزرگ کبیرکوه شامل تونل اصلی به طول چهار هزار و 800 متر، تونل انحراف آب 700 متری در حوزه شهرستان دره‌شهر و یک تونل انحراف آب 200 متری در حوزه آبدانان به منظور جلوگیری از بروز سیلاب در تونل اصلی و همچنین 14 کیلومتر راه‌های طرفین است.

فرماندار آبدانان خاطر نشان کرد: بهره‌برداری از این تونل باعث حذف گردنه برفگیر و سخت گذر کبیرکوه، کاهش مسافت میان آبدانان و دره‌شهر با مرکز استان، کاهش مسافت میان آبدانان و سایر شهرهای نوار مرزی استان با مرکز کشور، کاهش مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و کاهش زمان سفر می‌شود.

وی در پایان گفت: جاده دره‌شهر - آبدانان از نقاط حادثه‌خیز استان است که در صورت احداث تونل در این محور ارتباطی بخش مهمی از مشکلات ترددی در این محور رفع خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود احداث کامل تونل کبیرکوه یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها