بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا 2015، 9 سال پس از الحاق استرالیا به کنفدراسیون فوتبال قاره کهن، چالش دو گانه ای برای این کشور محسوب می شود.
تدبیر24: کشورهای عضو کنفدراسیون آسیا در این مدت هرگز از عضویت استرالیا استقبال نکرده اند اما برگزاری جام ملت های آسیا می تواند فرصت خوبی برای ترمیم روابط بین طرفین باشد.

از یک سو استرالیا همواره به خودخواهی در قاره آسیا متهم شده است و از سوی دیگر به نظر می رسد اعضای کنفدراسیون آسیا نیز از ورود یک تیم قدرتمند به جمعشان ناراضی هستند.

استرالیا به غیر از قهرمانی جام ملت های اقیانوسیه، هرگز در هیچ تورنومنت بزرگی قهرمان نشده است و از این رو بسیاری از طرفداران این تیم بی صبرانه منتظر موفقیت آن در جام ملت های 2015 آسیا هستند.

با وجود این بسیاری از کارشناسان از جمله کرگ فوستر بازیکن سابق تیم ملی استرالیا، منافع طولانی مدت از این میزبانی را در بیش از یک زمینه می دانند.

فوستر در این باره در روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد استرالیا نوشت: حداقل موفقیت در این مسابقات، ارایه درک بهتری از استرالیا و فرهنگ این کشور است تا به همسایگان آسیایی خود نشان بدهیم که ما هم همانند آنها بخشی از این قاره هستیم. نه چیزی بالاتر و نه پائین تر.

استرالیا در حالی مسابقات جام ملت های آسیا را آغاز می کند که در 11 دیدار گذشته خود از زمان سرمربیگری آنگه پوستکوگلو، فقط دو بار به پیروزی رسیده است اما تاریخ نشان داده است که میزبانی جام ملت های آسیا می تواند نویدبخش تورنمنت امیدوار کننده ای باشد.

در 15 دوره گذشته مسابقات جام ملت های آسیا، میزبان ها فقط پنج بار در مرحله نیمه نهایی حذف شده اند و شش میزبان نیز توانسته اند عنوان قهرمانی را در خاک خود بالای سر ببرد.

استرالیا چهار سال قبل در جام ملت های آسیا به میزبانی قطر به فینال صعود کرد اما در وقت های اضافه این مسابقه با نتیجه یک بر صفر از ژاپن باخت.

شاگردان پوستکوگلو که در گروه نخست مسابقات جام ملت های آسیا با تیم های کره جنوبی، عمان و کویت همگروه هستند، روز جمعه اولین دیدار خود را برابر کویت برگزار خواهند کرد.

این گزارش در ادامه به تیم های حاضر در سه گروه دیگر مسابقات جام ملت های آسیا اشاره کرده و در مورد فلسطین نوشته است: نباید صعود فلسطین به جام ملت های آسیا را با توجه به شرایط حاکم بر این کشور دست کم گرفت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به عضویت کشورهایی مثل فلسطین جنگ زده تا ازبکستان و از شوروی سابق و کشور منزوی کره شمالی تا ژاپن مدرن، یکی از جذاب ترین کنفدراسیون ها در فوتبال جهان به شمار می رود بنابراین استرالیا با ارایه یک عملکرد شایسته می تواند ثابت کند که بخش نابغه فوتبال آسیا است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها