بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
قلعه نویی؛
سرمربی تیم فوتبال استقلال باتاکید براینکه برای پیاده سازی اصل44 قانون اساسی بایدبسترسازی لازم صورت گیرد، افزود : در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نمی توان بدون مطالعه اقدام کرد .
تدبیر24: امیر قلعه نویی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری اردوی تدارکاتی و تمرینات تیم استقلال در زمین شماره یک مجموعه ورزشی المپیک کیش در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا و پیش بینی اش از نتایج تیم ملی اظهار داشت: شروع این مسابقات و بازی نخست بسیار مهم بود، تیم ملی با نتیجه خوبی بازی با بحرین راپشت سر گذاشت.

تیم استرالیا در این دوره از بازی ها تیمی با کیفیت است ، بحث میزبانی و حمایت تماشاگران به جای خود، اما از نظر کیفیت تیم فراتر از آسیا بازی می کند ، تیم ژاپن را هم به دلیل دیدار با فلسطین نمی توان در شرایط فعلی محک زد و عیار آن را مشخص کرد.

تیم ایران با همان روش و افکار بازی های جام جهانی در این رقابت ها حضور یافته است ، نتیجه دیدار با بحرین برای مااز کیفیت بازی مهم تر بود، البته همانطورکه کی روش گفت تعداد بازی های تدارکاتی تیم کم بوده و به طور یقین پس از هر بازی در این دیدارها بهتر از قبل ظاهر خواهیم شد.

متن کامل گفت وگوی اختصاصی ایرنا با امیر قلعه نویی در زیر می اید:

س؟ به نظر شما تعطیلی بلند مدت لیگ تا چه اندازه بر جذابیت این مسابقات تاثیرمنفی گذاشته است؟ راهکار برون رفت از این وضعیت چیست ؟

قلعه نویی: جذابیتی نمانده است، تعطیلات پشت سرهم دو سه هفته ای وپنجاه روزه به لیگ ضربه وارد کرده است ، مسوولیتی برای ارائه راهکار ندارم اما زمانی که مسوول بودم راهکارارائه کردم ، لیگ به موقع برگزار می شد و در وقت خود به پایان می رسید و هیچ تیمی آسیب نمی دید ، تیم ملی هم شرایط خوبی داشت .



س؟ از عملکرد باشگاه استقلال در فصل و نقل و انتقالات نیم فصل دوم رضایت دارید ؟

قلعه نویی : بله رضایت دارم ، نقل و انتقالات خوب بود اما متاسفانه خبر بدی دریافت کردیم ، هاشم بیک زاده مصدوم شد ، اگر چه کیفیت گذشته را نداشت اما بازیکنی بود که می توانست در نیم فصل کمک خوبی باشد ، چون بازیکنی دو سه پستی است .به غیر از محسن مسلمان سایر بازیکنان را جذب کردیم .



س؟ گفته می شود امیر حسین صادقی و تعدادی دیگر از بازیکنان مورد انتقاد شما قرار گرفتند و حتی خواهان جدایی برخی از آنها بودید که به شدت مورد علاقه سرمربی تیم ملی هستند و در هر شرایطی به تیم ملی دعوت می شوند آیا دلیل ناراحتی شما از این نفرات برآورده نشدن انتظارات شما است یا دلیل خاص دیگری دارد ؟

سرمربی آبی پوشان پایتخت : کادر فنی و مردم از بازیکنان ملی توقع بیشتری دارند ، به عنوان نمونه قاسم حدادی فرد در تیم ذوب آهن اگر چه در انتخاب نهایی نبود اما عیار ملی داشت و برای تیمش کمک خوبی بود ، ما از این بازیکنان چند تایی داشتیم ، از بازیکنان ملی توقع بیشتری داشتیم .

شرایط به گونه ای شد که یا مصدوم بودند یا آمادگی نداشتند ، ما انتظار بیشتری از بازیکنان تیم در نیم فصل اول داشتیم که بر آورده نشد ، امیدواریم در نیم فصل دوم این انتظار برآورده شود ، در این نیم فصل دوم هر بازیکنی که آماده تر باشد در لیست 11 تا 18 قرار می گیرد چون بازی برگشت است فرصت برای جبران باقی نمانده است .



س ؟ شنیده می شود که رضا عنایتی را به عنوان کاپیتان نخست و وحید طالب لو را به عنوان کاپیتان دوم تیم انتخاب کرده اید این مساله صحت دارد یا خیر ؟

قلعه نویی : عنایتی را به دلایل فنی به عنوان کاپیتان نخست اعلام کردم ولی به یاد ندارم کسی را به عنوان کاپیتان دوم انتخاب کرده باشم .



س ؟ اختلافات این روزهای شما و پور حیدری به نظر جدی شده است ، دلیل اصلی این اختلافات بر سرچه مساله ای است و آیا مصاحبه های شما بر علیه یکدیگر تیم را وارد حاشیه نخواهد کرد ؟

سرمربی تیم استقلال : پور حیدری استاد من است و هیچگاه به خودم جرات و اجازه نمی دهم برعلیه پیشکسوت و کسی که برای من 10 سال زحمت کشیده است مصاحبه کنم ، نمی دانم ایشان علیه من مصاحبه ای انجام داده اند یا خیر ؟

من تنها یک مطلب گفته ام که حق طبیعی کادرفنی است که نفرات خود را انتخاب کند ، سه سال پیش صادقی را از تیم کنار گذاشتند و حق داشتند اما قلعه نویی حق اینکار را ندارد ؟این دوگانگی است ، خوب بود پور حیدری شخصا این مطلب را به ما می گفت تا اینکه در روزنامه بازگو شود ، این حرف نه بد است نه غیر منطقی کسانی که اهل فن باشند و به دنبال حاشیه سازی برای استقلال نباشند این موضوع را خواهند فهمید .

مربی حق انتخاب دارد ، رئال مادرید دین ماریو را نخواست ، مارینیو بهترین هافبک تاریخ چلسی را نخواست ، نمی دانم چرا این مسائل تنها در فوتبال ایران حاشیه درست می کند . انتخاب بازیکن حق طبیعی کادر فنی است ، یک سری افراد بیکار هستند و تنها حاشیه سازی می کنند ، کادر فنی خود انتخاب می کند و خود جوابگو است .

من وقتی می بینم بازیکنم ضعیف است حق جابجایی آن را دارم ، اینکه هیات مدیره ورود کند درست نیست در هیچ جای دنیا مدیرعامل و هیات مدیره در این زمینه نظر نمی دهند ، این افراد تنها باید نقطه نظرات خود را با سرمربی و کادر فنی مطرح کنند .



س؟ شاهد جدایی علی کریی از تیم ملی بودیم و او پس از مجید صالح دیگر دستیار کی روش است که در مدت زمان کوتاهی از همکاری با او خود داری می کند به اعتقاد شما دلیل این مساله چیست ؟ آیا احترام کریمی حفظ شده است ؟به نظررفتارهای اینچنینی کی روش توهین به مربیان ایرانی نیست ؟

سرمربی تیم استقلال : یکسال با علی کریمی بودم به رغم تبلیغات منفی او انسانی شریف و خوب است ، رعایت نظم و انضباط در تمرینات ویژگی او بود، کمترین حاشیه را داشت ، از نظر اخلاقی همواره به پیشکسوتان احترام گذاشته است ، کریمی فردی شفاف است ، همیشه حرف حق را می زند و شبیه کسانی نیست که در خانه و دفتر با هزار زبان التماس و آنگاه مظلوم نمایی می کنند .

اینکه چه اختلافی است من اظهار نظر نمی کنم ، وقتی نمی دانم قضاوت هم نمی کنم .در یکسالی که مسوول تیم ملی بودم او کم حاشیه ترین بازیکن بود.



س؟ نظرتان در مورد خبرهای اخیر مبنی بر واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس تا تیرماه سال 94 چیست ؟

قلعه نویی : در سال های گذشته برای بخش خصوصی بستر سازی لازم صورت نگرفته است ، تیم هایی همچون استیل آذین ، استقلال اهواز ، شموشک و برخی تیم های دیگر که وارد بخش خصوصی شدند ضربه خوردند ، برای پیاده سازی اصل 44 قانون اساسی باید بستر سازی لازم صورت گیرد ، در مورد این دو باشگاه نمی توان طرح بدون مطالعه اجرا کرد .

شاید با برخی تیم ها این موضوع اجرایی شود اما با تیم های استقلال و پرسپولیس که 30 میلیون طرفدار دارند نباید از طرح خام استفاده کرد ،این طرح باید کارشناسی شده باشد و ضریب خطای آن در حداقل باشد ، در صورتی که طرح کارشناسی شده باشد موافقم .

در تمام دنیا این کار صورت می گیرد ، دنیا دهکده جهانی است ، ما بر اساس اعتقاد و منافع کشور نیازمند تعاملات بین المللی هستیم ، اگر اینگونه رفتار کنیم عقب می مانیم ، اگر در ورزش به استاندارهای روز جهان نرسیم شاهد وضع فعلی خواهیم بود . باید بتوانیم از ظرفیت های کشور به بهترین شکل در تمامی حوزه ها بهره بگیریم .



س؟ تغییرات اخیر و جابجایی ها در فدراسیون فوتبال را چگونه ارزیابی می کنید؟

قلعه نویی : اظهار نظر نمی کنم ، اما از زحمات افرادی همچون فریده شجاعی درفوتبال بانوان قدردانی می کنم ، افرادی نظیر وی برای ورزش و فوتبال زحمت کشیده اند.



س؟ وضعیت تیم در اردوی کیش و امکانات ورزشی آن را چگونه ارزیابی می کنید ؟ آِیا مشکل جاسم کرار حل شده است ؟

قلعه نویی : دو سال است اردوی های استقلال با ترکیب زیر 15 نفر برگزار می شود ، شاید یکی از مشکلات کامل نبودن تیم باشد ، گاهی با 11 و گاهی با 13 نفر در اردو حاضر می شویم اما به هر صورت برنامه خود را انجام دادیم .

مشکل کرار حرکتی سینوسی است هر وقت پول بگیرد حل می شود و اگر نگیرد مشکل خواهد بود.

وی در پایان از مدیرعامل منطقه آزاد کیش ، معاونت ورزش و رییس هیات فوتبال کیش از ایجاد فضای مناسب تمرینی برای تیم های حاضر در اردوی های تدارکاتی قدردانی کرد و گفت : فضا به گونه ای بود که تیم ها رغبت خوبی برای حضور در جزیره داشتند ، به رغم بودن یک زمین برنامه ریزی خوبی صورت گرفت و به نظر می رسد تمامی تیم ها این این حضور راضی بودند.

تیم استقلال کیش که از 12 دی ماه در اردوی تدارکاتی کیش بسر می برد 25 ماه جاری به کار خود پایان می دهد.

این تیم در طول این اردو دو بازی تدارکاتی با تیم های پدیده و مس کرمان برگزار کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم مسابقات جام ملت های 2015 آسیا با تیم های امارات، قطر و بحرین همگروه است.

این رقابت ها که از 19 دی آغاز شده تا 11 بهمن ماه به میزبانی استرالیا ادامه دارد .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها