بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۵۴۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کارفرمایان مکلف هستند که عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند.
تدبیر24:عیدی آخر سال کارگران برای سال جاری بر اساس قانون کار تعیین شد.

براین اساس حداقل دستمزد کارگران ۶۰۸ هزار تومان بوده که طبق قانون حداقل عیدی ۱ میلیون ۲۱۶ هزار تومان و حداکثر آن ۱ میلیون ۸۲۵ هزار تومان خواهد بود.

سال گذشته نیز حداقل دستمزد ۴۸۷ هزار تومان تعیین شده بود که بر مبنای آن کارگران حداقل ۹۷۴ هزار تومان و حداکثر ۱ میلیون ۴۶۱ هزار تومان عیدی گرفتند.

کارفرمایان مکلف هستند که عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند.

براین اساس طبق ماده واحد قانون کار کلیه کارگاههای مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد را به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.
مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

تبصره۱- مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.
برچسب ها: تدبیر24 ، کارگران ، عیدی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
کاظمی توسیوند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
0
1
برادرم کارگر قرار دادی تو مشهده و هنوز چندماهه حقوق نگرفته عیدی پیشکش!
رضا
|
ROMANIA
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
0
1
دولت چون میداند عیدی کارکران را کارفرمایان میدهند حاتم بخشی میکند ولی چون میخواهد عیدی کارمندان و بازنشستگان را خودش بدهد صدقه واری اعلام میکند یک بازنشسته با عیدی کمتر از یک میلیون تومان و با داشتن جند عروس و دامادو جندین نوه عزیزش و خرج و مخارج زندکی اش چه کار کند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها