بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
سفیر سوئیس در ایران که روز چهارشنبه از شهرهای خراسان جنوبی دیدن می کرد در شهرستان خوسف، زمانی که در مزرعه ای قدم می زد از روییدن گل نرگس در بیابان تعجب کرد.
تدبیر24:'جولیو هاز'گفت : در بازگشت به کشورم، از خوسف به عنوان بیابانی نام می برم که در آن روئیدن گل را می توانیم ببینیم .

وی در ادامه با بیان اینکه تحت تاثیر فعالیت ها در این شهرستان قرار گرفتم و از این رو موضوعات زیادی برای انتقال به سوئیس دارم، افزود: کویرنوردی از جمله موضوعات مهمی است که مسوولان این شهر می توانند آن را مورد توجه برای جذب گردشگران قرار دهند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر مردم این خطه نباید در معرفی توانمندی های خود به یک یا دو کشور قناعت کنند.

'جولیو هاز' روز چهارشنبه بعد از دیدار با فرماندار شهرستان خوسف و نیز دیدار با نماینده مردم بیرجند، خوسف، درمیان، در مجلس شورای اسلامی بر مزار مولانا محمد پسر حسام الدین خوسفی شاعر ایرانی قرن نهم هجری حاضر و ادای احترام کرد.

سفیر کشور سوییس علاوه بر بازدید از خانه قدیمی 'خاندان ملکی' خوسف، وارد یکی از مزرعه های پرورش گل نرگس شد و از نزدیک با شیوه کاشت این محصول شاخص شهرستان خوسف آشنا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف در توضیحاتی گفت: در حال حاضر هشت هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل نرگس اختصاص دارد که این رقم در سال آینده به 18 هکتار خواهد رسید.

'حسین اصغری' افزود: میزان برداشت گل نرگس از هر هکتار یک میلیون شاخه در سال است که بابت هر شاخه نیز به طور متوسط دو هزار ریال درآمد نصیب کشاورزان می شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها