بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی خواستار احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه و توضیح درباره سخنان نایب رییس مجلس آلمان شد.
تدبیر24:«محمد حسن ابوترابی فرد» که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس را برعهده داشت، این مطلب را در پاسخ به تذکر اسماعیل کوثری نماینده تهران بیان کرد.

کوثری در تذکری به اظهارات نایب رییس مجلس آلمان در دیدار با محمدرضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان اشاره کرد و گفت: این خانم که مسوولیت در کشور آلمان دارد، انگار هیچ قانونی سرش نمی شود.

وی افزود: دستگاه های امنیتی و سیاسی باید با ارایه اطلاعات دقیق به دستگاه ها و مسوولان تصمیم گیرنده به گونه ای عمل کنند که این طور موارد مشابه دیگر تکرار نشود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم تاکید کرد: هیات های رسمی سیاسی در چهارچوب برنامه تعیین شده و پروتکل باید عمل کنند. بنابراین سخنانی مانند آنچه نایب رییس مجلس آلمان اظهار داشت قطعا خارج از روابط حاکم بر دو کشور و دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران است.

کوثری یادآور شد: ما چنین اجازه ای را به کسی نمی دهیم که بخواهد در کشورمان دخالت کند و وزارت امور خارجه باید سفیر آلمان را برای ارایه تذکرات لازم احضار کند.

وی افزود: این کمیسیون با حساسیت نسبت به این مساله پیگیری های لازم را در این راستا انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به نایب رییس مجلس آلمان گفت: انگار مسوولان کشور آلمان یادشان رفته که در جنگ جهانی اول و دوم چه جنایاتی را در کشورشان انجام دادند و باعث به خاک و خون کشیدن میلیون ها نفر شدند. این جنایات در ذهن مردم دنیا باقی مانده است . جنایاتی که توسط هیتلر و حامیانش انجام شد.

وی با بیان این که در طول دوران 8 سال جنگ تحمیلی، کشورهای غربی از جمله آلمان از صدام حمایت کردند؛ افزود: در دوران جنگ تحمیلی سلاح های شیمیایی و فناوری ساخت آن را به صدام و حزب بعث عراق دادید که آنها نیز از این طریق چندین نفر از رزمندگان و چندین هزار نفر مردم بی گناه حلبچه کردستان عراق به خاک و خون کشیده و شهید و مصدوم شدند، این جنایات از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ما قطعا کوچکترین اجازه ای به مسوولان کشورهای متخاصم با ایران را نخواهیم داد که در کشورمان با خودفروختگان مذاکره کنند، ما از مسئولان می خواهیم که نسبت به این مسایل توجه لازم را به کار گیرند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد نیز تذکر کوثری را به جا و صحیح دانست و اظهارداشت: لازم است که مسوولان وزارت خارجه نسبت به این تذکر به طور قاطع عمل کنند و با احضار سفیر کشور آلمان تذکرات لازم را بدهند.

کلودیا روت نایب رییس مجلس بوندستاگ مجلس در سفر خود به ایران ضمن دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس، نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس، سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه عصر یکشنبه با محمد رضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس بنیاد امید ایرانیان گفت و گو کرد.



**جلب رضایت آمریکا با منافع ملی، حقانیت منطقه و ثبات ایران اسلامی در منافات

است

علی رضا منظری توکلی نماینده مردم بافت در مجلس نیز در تذکری با بیان این که پیام هوشمندانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا نشان دهنده شخصیت جهانی ولی امر مسلمین است، گفت: بنا به اقرار متفکران غربی ایشان در بهترین زمان، بهترین پیام را صادر فرمودند.

وی همچنین خواهان رسیدگی وزیر صنعت معدن و تجارت به مشکلات حوزه انتخابیه خود شد.

نماینده مردم اهواز و باوی در تذکر شفاهی خود خطاب به رییس دیپلماسی کشور گفت: جلب رضایت آمریکا با منافع ملی حقانیت منطقه و ثبات ایران اسلامی منافات دارد.

ناصر سودانی نیز در تذکری به مذاکره کنندگان هسته ای گفت: آمریکا هرگز از شما راضی نخواهد شد آنها همیشه توطئه هایی علیه ما در سر دارند با مروری به اتفاقات اخیر متوجه توطئه های آنها خواهید شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که برای خوشحالی دشمنان دلسردی مردم را فراهم نکنید زیرا رفتار شما به نمایندگی از مردم ایران است ،تصریح کرد: شما برخی نمایندگان را خودی و برخی را غیرخودی می دانید حتی در پاسخ دادن به نامه نمایندگان نیز تبعیض قایل می شوید این در حالی است که ما با نامه نگاری دنبال رفع مشکلات و کمک به شما هستیم.

سودانی ادامه داد: رفتار تبعیض آمیز رییس جمهوری خلاف شعار اعتدال است و با نگاهی با انتصابات در استان ها شاهد فعالیت اصحاب فتنه در سراسر کشور خواهید بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس همچنین به رسانه ها نسبت به رعایت امانتداری نیز تذکر داد و گفت: با نشر اکاذیب کارنامه خود را خدشه دار نکنید



**توجیه رییس سازمان حفاظت محیط زیست از غیرقانونی جلوه دادن پروژه های قانونی چیست

امیر عباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس نیز در تذکری شفاهی خطاب به رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار توضیح علت غیرقانونی جلوه دادن پروژه های قانونی شد.

وی همچنین خطاب به روسای جمهوری و مجلس با بیان این که تبعیض تا به کجا و ظلم به مردم شهید پرور و همیشه در صحنه تا به کی؟، گفت: پروژه های خلاف قانون مثل گلاب بهشت آباد بدون مجوز و به استناد مدارک موجود با کمک زر و زور و تزویر در حال اجرا است.

نماینده مردم بروجن در مجلس با بیان این که متاسفانه به دلیل رابطه و جایگزینی آن بر ضوابط، افرادی در وزارت نیرو به دلیل سوءمدیریت و اعمال نفوذهای مختلف، پروژه 20 ساله سبزکوه که ردیف بودجه ای داشتیم و مراحل قانونی آن کاملا طی شده و کار در حال اجرا را تعطیل می کنند، ادامه داد: مردم باید آب آلوده مصرف کرده و منطقه سرسبز به کویر لوت تبدیل شده و مردم در حال مهاجرت فزاینده هستند. این چه مدیریتی است که امثال رسولی ها و میرانی ها با جرأت و جسارت دستور وزیر متبوع خود را اجرا نکرده و مخالفت و عناد می ورزند. چرا با اینگونه افراد مساله دار که سالیان دراز وزارت نیرو را به بیراهه برده اند، برخورد نمی شود؟

وی ادامه داد: در صورت ادامه این وضع قطعاً برخورد جدی خواهد شد اگر چه به قیمت جان مردم استان و نمایندگان تمام شود.

سلطانی خطاب به ابتکار با بیان این که چرا با خاطر وابستگی خانوادگی پروژه های قانونی را یک شبه غیرقانونی می کنید، گفت: چه توجیهی دارید که پروژه های قانونی را خلاف جلوه می دهید؟ از هیات رییسه و نمایندگان خواستار کمک به مردم در این زمینه هستم.

نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی خواستار هر چه زودتر خروج کارخانه سیمان از شیراز شد.

داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان نیز در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان محیط زیست گفت: ضرورت انتقال کارخانه سیمان به خارج از شهر شیراز 10 سال است مطرح شده و مسئولان استانی و کشوری مقدمات لازم برای این کارخانه را انجام داده اند.

وی با بیان این که کارخانه سیمان فارس آلودگی های زیست محیطی برای مردم شهر شیراز دارد؛ توضیح داد: تمام درخواست های این کارخانه برای خروج از شهر فراهم شد و حتی کلنگ احداثی آن در زمینی خارج از شهر بر زمین زده شد اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها