بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۶۳۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کواکبیان در سیزدهمین کنگره حزب مردم سالاری :
خداوند چنین تقدیر کرده است که این روزها رئیس دولت نهم و دهم و معاون اول ایشان اینچنین پشت یکدیگر را خالی می کنند و علیه یکدیگر نامه منتشر می کنند و برخی مدعیان اصولگرایی که آن روزها از آنان تبرک می جستند این روزها اعلام برائت می کنند

تدبیر24:دکترمصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری بیان کرد: خداوند سبحان را شاکرم که بار دیگر در قالب سیزدهمین کنگره حزب مردم سالاری با شما منتخبان حزبی از سراسر کشور و فعالان سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، مطبوعاتی ، دانشگاهی و حوزوی ، مسئولان اجرایی نمایندگان محترم ادوار مجلس شورای اسلامی سخن می گویم از حضور یکایک شما سروران حاضر در کنگره و سخنرانی همه عزیزان ، کمال قدردانی و تشکر را دارم . از هیئت رئیسه محترم کنگره و آقایان موسوی لاری ، محسن رهامی رسول منتجب نیا ، علی مطهری و دکتر عارف و خانم مولاوردی تشکر ویژه دارم از اجرای خوب گروه تواشیح و پیام سازمان جوانان و دانشجویان سپاسگذارم به ویژه از پیام گرانسنگ حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام که توسط حجت الاسلام و المسلمین علیخانی به خوبی قرائت شد و همچنین پیام رئیس محترم دولت اصلاحات جناب آقای سید محمد خاتمی کمال تشکر و امتنان رادارم . پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان در شبعا توسط گروه شهدای قنیطره را تبریک می گویم و امروز هشتم ربیع الثانی ، سالروز فرخنده ولادت حضرت امام حسن عسگری (ع) را به همه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت و فرزند بزرگوار ایشان حضرت بقیه الله الأعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء تبریک و شادباش می گویم . پیشاپیش دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود قهرمانانه امام راحل عظیم الشأن را به مقام معظم رهبری و بیت شریف امام و ملت سرافراز ایران اسلامی و مستضعفان جهان به ویژه شما حضار محترم تبریک و تهنیت عرض می کنم .

سخنانم را با روایتی از امام یازدهم ، امام حسن عسکری (ع) آغاز کردم سه سال پیش در چنین روزهایی هنگام سوال از رئیس دولت سابق این حدیث را در صحن علنی مجلس خواندم که تمام پلیدی ها در خانه ای قرار گرفته است که کلید آن خانه دروغگویی است .

به گزارش سرویس سیاسی تدبیر24 کواکبیان افزود : راستی چه دروغ هایی که همین روزها در صحنه سیاست با کمال بد اخلاقی گفته می شود . خداوند چنین تقدیر کرده است که این روزها رئیس دولت نهم و دهم و معاون اول ایشان اینچنین پشت یکدیگر را خالی می کنند و علیه یکدیگر نامه منتشر می کنند و برخی مدعیان اصولگرایی که آن روزها از آنان تبرک می جستند این روزها اعلام برائت می کنند . آری این ها همه ریشه در بد اخلاقی دارد . این ها همه ثمره جدایی اخلاق از سیاست است . اگر دو سال پیش در کنگره یازدهم نام کابینه پیشنهادی حزب مردم سالاری را دولت اخلاق نامگذاری کردیم میخواستیم که دیگر این بد اخلاقی ها تکرار نشود و بی انضباطی های مالی و تخلفات عدیده از قانون تکرار نشود.

وی یادآور شد: روزی ما در مجلس فریاد می‌زدیم که سردمداران اصول‌گرا نام ده‌ها نماینده مجلس را که از امثال رحیمی و مرتضوی پول گرفته‌اند را افشا کنند. اگر آن اتفاق می‌افتاد امروز همین آقایان نمی‌گفتند که ما با احمدی نژاد فاصله داشتیم. البته این مسأله در مجلس توسط آقای پیرموذن در حال پیگیری است تا این اسامی افشا شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آنها که مقابل جمله رحیمی که گفت به نام خدا و به نام احمدی نژاد سکوت کردند حالا امروز می‌گویند که اساساً گویا رحیمی اصلاح‌طلب بوده است. همین‌ها در مجلس اجازه مطرح شدن طرح تحقیق و تفحص از معاون اول را ندادند و طرح تحقیق و تفحص حساب ذخیره ارزی و بانک مرکزی را عقیم گذاشتند.

وی با بیان این‌که باید با مردم روراست باشیم، تأکید کرد: همگی به ویژه عناصر معتدل و متدین جناح‌های سیاسی باید با مردم روراست باشند و تخم نفاق،‌ دروغگویی، تهمت و افترا را از ساحت سیاسی و اخلاقی کشور پاک کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: عده‌ای همه چیز را از عینک جناحی می‌بینند. برای دیپلماسی که مقام معظم رهبری در این یک سال از آن حمایت کرده‌اند بهانه‌تراشی می‌کنند. مذاکره در حال قدم زدن را ذلت می‌دانند اما یک سال مذاکره مخفی مستقیم دولت احمدی نژاد با آمریکا را عزت می‌دانند. از کنار هزاران ناهنجاری که در کشور وجود دارد می‌گذرند و آن را ذلت نمی‌پندارند اما برای دستیابی به منافع ملی و رفع مشکلات دائم دلواپس و برآشفته می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: صدهزار مرتبه شکر که روش، منش و تفکر امثال احمدی نژاد فعلاً مرده است. اگر دولت یازدهم بخواهد در مسیر دولت دهم حرکت کند به رأی مردم خیانت کرده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های این حزب در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: ما سال پرفعالیتی را پشت سر گذاشتیم که نمونه آن برگزاری هشت همایش سنگین در استان‌های مختلف بوده است. شعار کنگره امسال بر اساس این موضوع شکل گرفته که هر گونه نابسامانی باعث می‌شود هیچ تعادل و اعتدالی به وجود نیاید و به سامان شدن امور نیز یعنی اصلاحات.

کواکبیان همچنین درباره انتخابات سال آینده مجلس گفت: برای پیروزی در انتخابات با همه محدودیت‌ها باید مثل سال 92 همه اصلاح‌طلبان با گذشت عمل کنند. همچنین اگر قرار باشد رأی مردم حق‌الناس تلقی شود باید نهادها مثل سال 92 بی‌طرف عمل کنند.

این نماینده پیشین مجلس در پایان اظهار کرد: حزب مردم‌سالاری برای انتخابات سال آینده در راستا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عمل خواهد کرد مگر این‌که لیست واحدی شکل نگیرد و ما مجبور باشیم مثل سال 90 لیست مجزا دهیم. معتقدیم 30 درصد مجلس آینده باید به جوانان و 10 درصد آن به زنان برسد. همچنین طرح استانی شدن انتخابات را به خاطر نقش پررنگی که به احزاب می‌دهد ترجیح می‌دهیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا قربانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
0
0
آقای دکتر کواکبیان لطفا اعتدال و تقوا را رعایت کنید. همانگونه که در مناظرات ریاست جمهوری 92 بیان شد، مذاکرات مخفیانه در عمان توسط آقای ولایتی مدیریت میشد و آقای احمدی نژاد از آن بیخبر بود.
این باید درس عبرتی باشد برای دولت تدبیر و امید که مواظب باشد کارش به جایی نرسد که با او همان کنند که با احمدی نژاد کردند
آیینه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
اگه تفکرات احمدی نژاد مرده چرا اینهمه ازش واهمه دارید چرا ؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها