بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
  تدبیر24:   سعی شده نگاهی به بازیکنان اصلی تیم العین امارات انداخته شود که در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در تهران به مصاف نفت خواهد رفت. تیمی از منطقه ابوظبی که اکنون صدرنشین لیگ امارات است. لیگی که با گذاردن نامی مجعول بر روی آن، از نظر ما ایرانی ها هیچ وجاهتی ندارد. العین درلیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 با باخت در مقابل الهلال حضور در فینال مسابقات را از دست داد.

افتخار حضور در بازی رده بندی
دروازه بان اصلی این تیم، یعنی خالد عیسی، دروازه بان تیم ملی امارات است که در جام ملتهای آسیا نیز به همراه این تیم به میدان رفت و در بازی با عراق در مسابقه رده بندی جام، یکی از بازیکنان موثر این تیم بود. نکته جالب در مورد این دروازه بان اینکه، وی در تیم العین با پیراهن شماره 17 درون دروازه این تیم می ایستد.

دیوار دفاعی تیم ملی امارات
چهار مدافع اصلی این تیم، اسماعیل احمد، مهند سالم، فوزی فایز و محمد احمد هستند که سه نفر از آنها عضو تیم ملی امارات هستند. اسماعیل احمد، محمد احمد و مهند سالم العنزی سه مدافع اصل تیم ملی امارات در جام ملتهای آسیا بودند که در به دست آوردن مقام سومی جام بسیار برای تیمشان موثر بودند. فوزی فایز دیگر مدافع ثابت تیم العین نیز از بازیکنان سابق تیم ملی امارات بود که در جام ملتهای آسیا به این تیم دعوت نشد، البته از مدافعان تیم العین که در تیم ملی امارات نیز حاضر بود باید از محمد فوزی نام برد که در صورت عدم آمادگی یکی از مدافعان اصلی العین، وارد ترکیب اصلی این تیم می شود.

نکته جالب در مورد مهند سالم العنزی مدافع ملی پوش العین این است که وی برادر سالم العنزی مهاجم نامدار قطری است که در دیدار تلخ ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی 98 دو بار دروازه ایران را باز کرد تا تیم ملی کشورمان از صعود مستقیم به جام جهانی باز ماند. این دو برادر به سبک برادران بواتنگ، که یکی عضو تیم ملی غناست و دیگر در ترکیب تیم ملی آلمان حضور داشت، تبعه دو کشور متفاوت هستند.

خط هافبک بین المللی
اما در میان هافبک های اصلی این تیم دو هافبک دفاعی حضور دارند. هلال سعید که کاپیتان اصلی این تیم است هافبک دفاعی مقتدر العینی هاست بعد از سالها حضور در تیم ملی امارات، چند سالی است که از بازی ملی خداحافظی کرده است. هافبک دفاعی دیگر این تیم، لی میونگ جو بازیکن تیم ملی کره جنوبی است که از سال 2013 به عضویت تیم ملی درآمده و در جام ملتهای آسیا نیز حضور داشت. دی تاکنون 14 بازی و یک گل را در کارنامه بازی های ملی خود ثبت کرده است.

دو هافبک چپ و راست این تیم نیز از بازیکنان معروف آنها هستند. هافبک چپ العینی ها میروسلاو استوچ، بازیکم تیم ملی اسلواکی است. این بازیکن از سالهای 2008 تا 2010 عضو تیم چلسی بوده و پس از آنه به فنرباغچه ترکیه پیوسته است، وی تا سال 2013 عضو این تیم بوده و در 73 بازی این تیم حضور داشته که ماحصل آن زدن 14 گل برای این تیم ترکیه ای بوده است. وی اکنون از مهره های نامدار و کارآمد این تیم اماراتی است.

هافبک راست این تیم نیز ژیرس کمبو اکوکو است، بازیکن فرانسوی این تیم که در سال 2012 و پس از 6 سال حضور در تیم رن فرانسه به جمع العینی ها پیوست، وی مدت کوتاهی در سال 2013 راهی الجیش قطر شد و مجددا در سال 2014 به العین امارات بازگشت. کمبو از بازیکنان موثر این تیم است که نقش قابل توجهی در صدرنشینی آنها دارد.

ستاره جام ملتهای آسیا
اما در پست شماره 10 این تیم العین، بازیکنی حضور دارد که به گواه سایت این باشگاه و طبق آخرین قراردادی که با وی بسته شده است، گرانترین بازیکن آسیا لقب گرفته است. طبق قراردادی که به امضای وی رسیده، عمر برای 4 سال حضور در تیم العین، مبلغ 56 میلیون درهم دریافت می کند.عمرعبدالرحمن ستاره تیم ملی امارات در جام ملتهای آسیا بازیکنی است که پشت مهاجم اصلی این تیم بازی می کند. عبدالرحمن یکی از بهترین بازیکنان و تقریبا ستاره واقعی جام ملتهای آسیا بود که اخیرا در استرالیا برگزار شد و می توان گفت از عوامل اصلی موفقیت تیم ملی امارات در کسب عنوان سومی جام بود. عبدالرحمن اخیرا مصدومیتی را پشت سر گذاشته است، مصدومیتی باعث شد وی در چهار بازی اخیر این تیم حضور نداشته باشد. به گفته پزشکان این تیم و به گواه حضور وی در تمرینات اخیر العین، او این مصدومیت را پشت سر گذاشته و آماده دیدار با تیم نفت ایران است.

در مورد عمر عبدالرحمن نیز دو نکته جالب وجود دارد، اول اینکه وی یمنی الاصل است و تبعه کشور امارات شده است و دوم اینکه عمر دوبرادر دیگر نیز دارد که هردو هم عضو تیم العین هستند و هم در تیم ملی امارات دارند، محمد عبدالرحمن و خالد عبدالرحمن دو برادر عمر عبدالرحمن هستند که برای امارات در جام ملتهای آسیا برای این تیم به میدان رفتند. خالد با شماره 15 و محمد با شماره 16 برای العینی ها بازی می کنند. البته آنها مانند عمر در ترکیب اصلی این تیم جایی ندارند اما در بازی های مختلف بنا به تصمیم مربی این تیم به میدان می آیند.

لازم به ذکر است در بازی هایی که عمر عبدالرحمن به دلیل مصدومیت در ترکیب تیم حضور نداشت، ابراهیم دیاکی بازیکن شماره 18 این تیم به میدان می رفت. دیاکی که از بازیکنان خوب این تیم به شمار می رود اصلیتی الجزایری دارد. نکته جالب در مورد وی این که چند سال پیش برای حضور در تیم ملی امارات ملیت خود را از الجزایری به اماراتی تغییر داد اما به دلیل یک بازی که برای تیم ملی الجزایر انجام داده بود، مسئله بازی وی در تیم ملی امارات دچار مشکل شد و او هرگز نتوانست برای اماراتی ها به میدان برود و به قول معروف از اینجا رانده و از آنجا مانده شد.

ستاره شاخص قاره آفریقا، امید اول گلزنی
اما در نوک حمله تیم العین بازیکن نامدار غنایی یعنی آساموا جیان بازی می کند، جیان که سابقه بازی در تیم های مودنا، اودینزه، رن و ساندرلند را در کارنامه خود دارد از سال 2011 به جمع العینی ها پیوسته است و تاکنون در 56 بازی برای این تیم 68 گل به ثمر رسانده است. وی که از سال 2003 به عضویت تیم ملی کشورش درآمده تاکنون از این تیم دور نشده و در 90 بازی ملی برای غنایی ها 46 گل به ثمر رسانده است.

آساموا جیان در سال 2010 پس از ساموئل اتوئو به عنوان دومین بازیکن سال قاره آفریقا انتخاب شد و در جام جهانی 2014 نیز کاپیتانی تیم ملی غنا را بر عهده داشت در ضمن وی با به ثمر رساندن 12 آقای گل لیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 نیز شده است.

البته باید عنوان شود که بازیکن جانشین جیان در خط حمله تیم العین نیز از بازیکنان ثابت تیم ملی امارات در جام ملتهای آسیاست. سعید الکثیری مهاجم شماره 11 این تیم است که به تازگی از الوصل امارات راهی العین شده است. الکثیری که برای تیم ملی امارات به میدان رفته است به دلیل حضور جیان در ترکیب ثابت این تیم حضور ندارد ولی به عنوان بازیکن جانشین، اغلب به جای وی به میدان می آید.

سرمربی تیم العین نیز زلاتکو دالیچ مربی اهل کرواسی است که در سابقه مربیگری خود، حضور روی نیمکت تیمهایی همچون هایدوک اشپیلت کرواسی و الهلال عربستان را دارد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها