بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
تیم ملی ایران موفق شد با دوگل تیم ملی شیلی را شکست دهد.
تدبیر24: تیم ملی ایران موفق شد با دوگل تیم ملی شیلی را شکست دهد. جوادنکونام و وحید امیری در نیمه اول و دوم 2 گل ایران را وارد دروازه شیلی کردند تا تیم ملی به یک پیروزی ارزشمند در بازی دوستانه برسد. بازی دوستانه ای که شاید برای  شیلی در دقایق ابتدایی تمرینی بود اما از دقیقه یک برای تیم ملی ایران یک بازی حیثیتی به حساب می آمد.

ترکیب اولیه تیم ملی ایران یک تمام نما از جدیت بازی دوستانه دوتیم بود. کی روش بازیکنانی را به زمین فرستاد که بازی کردن شان هیچ ربطی به برنامه آینده تیم ملی ندارد. تیم ملی ایران برای مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده می شود و به نظر می رسد که در این دودیدار دوستانه باید به ترکیبی حداقل کمی جوان تر می رسید. اما ترکیب اولیه تیم کی روش نشانگر یک نکته ویژه بود . سرمربی تیم ملی ایران از این بازی به هر قیمتی پیروزی می خواهد. 

کی روش چه قرار باشد از ایران برود و چه قرار باشد در ایران بماند به نتیجه ای خوب برای دوبازی آخر نیاز دارد و در بازی اول تدارکاتی با جدی گرفتن بازی به نتیجه ای که می خواست رسید. 

کارلوس کی روش، با جایگزینی مجدد، بیک زاده و منتظری و با تکیه بر خط دفاعی جواب پس داده خود، مشخص کرد که در ادامه بازی های گذشته تیم ملی ایران، با تدبیر دفاعی و البته با تکیه بر سیستم حمله از جلو و در دقایقی از بازی با استفاده از ضد حملات قصد زمین گیر کردن شیلی را دارد و در در طرف مقابل نیز، سامپائولی که یکی از مربیان محبوب و ویژه در جام جهانی اخیر بود، با میدان ندادن به برخی از ستاره های خود، تصویر شرایط آسان تری از این بازی را می کرد.

بعد از شروع بازی و میدان داری شلیایی ها، تیم ایران با تمرکز و ادامه همان سیستم یکسال اخیر و استفاده موثر از ضربات ایستگاهی توانست به گل اول بازی دست پیدا کند، تا پایان این نیمه، حملات دو تیم به مرور و کمابیش روی دروازه یکدیگر صورت می گرفت. البته باید عنوان کرد که فرصت های بازیکنان شیلی خطرناک تر از ایرانی ها بود که از آن جمله می توان به ضربه سر مهاجم این تیم در دقیقه 43 اشاره کرد که با عکس العمل دیدنی حقیقی دفع شد.


اما در نیمه دوم، سامپائولی نشان داد که قصد باختن در این بازی را ندارد، وی به مرور از تمامی مهره های مطرح خود به جزء آتور ویدال استفاده کرد تا بتواند به نتیجه ای بهتر از باختن در برابر ایران برسد، حتی در این میان از پیزارویی که عنوان می شد برای این بازی مصدوم است نیز استفاده کرد. البته در این نیمه با حرکات فوق العاده فرناندز و تحرک سانچز، شیلی فرصت هایی را به دست آورد اما در استفاده از آنها ناکام بود.

علیرغم هیجان زیاد سامپائولی، کی روش در آرامشی عجیب که کمتر از وی سراغ داریم بازی را دنبال می کرد و تمام نگاهش به ادامه استمرار بازیکنان تیم ملی در استفاده از سیستم های موجود در تیم بود، تا اینکه در دقیقه 50 بازی ایران توانست برای بار دوم دروازه براوو را باز کند.

 پس از این گل و با ادامه تعویض های تیم شیلی، فشار بر روی دروازه ایران زیاد شد، کارلوس کی روش نیز با خارج کردن شجاعی و وارد کردن امید ابراهیمی از تلاش و تدبیر برای حفظ این نتیجه خبر می داد، در طرف مقابل بازیکنان شیلی با پرسینگ شدید خود، پانزده دقیقه پایانی را برای ایران تبدیل به جهنم کرده بودند اما هوشیاری مدافعان و دروازه بان ایران، موقعیت های پی در پی آنها از ناکار کرد تا تیم ملی در یکی مانده به آخرین بازی تحت رهبری کارلوس کی روش، به یک پیروزی بزرگ و البته جالب در مقابل تیم رده پانزدهم جدول رده بندی فیفا برسد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها