بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۹۰۲۲
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
ریسمان تحریم از پای ملت باز می شود
عده ای فراموش کرده اند شیوه "مذاکره برای مذاکره" در چهارچوب سیاست خارجی مدنظر آنها هیچ توفیقی نداشته است
تدبیر24بعد از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در تیر ماه سال 84 و کنار گذاشتن حسن روحانی از سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی، این مسئولیت به علی لاریجانی محول شد که البته همانطور که انتظار می رفت، لاریجانی حدود 2سال بعد بدلیل اختلافات عمیقی که با رئیس جمهور وقت داشت از مسئولیتش استعفا داد و حالا نوبت به سعید جلیلی رسید که در مهرماه86 بر این کرسی تکیه زده و در یک هماهنگی فکری مثال زدنی با محمود احمدی نژاد به مدت 7سال در این جایگاه بماند و البته مسئولیت رهبری مذاکرات هسته ای با 6قدرت جهانی را هم عهده دار باشد.در سال های نسبتا طولانی ایفای نقش جلیلی بعنوان نماینده ایران در مذاکرات هسته ای، بواسطه اعمال تحریم های پی در پی و ظالمانه ای که هر از چندگاه یکبار با بهانه های گوناگون علیه ملت ایران اعمال می شد؛ و مذاکراتی که بصورت فرسایشی - بی نتیجه و بدون سقف در افکار عمومی تثبیت شده بود - شاید هیچکس در مخیله اش هم متصور نبود روزی فرابرسد که گفتگوهای هسته ای ایران با 1+5 در یک بازه زمانی مشخص - بصورت قطعی تعیین تکلیف شده و ریسمان های غیرقانونی و بی مبنای تحریم یکبار برای همیشه از پای ملت ایران باز شود.
اما با آمدن دولت روحانی که از روز اول با کنار گذاشتن عوام فریبی در شعارهای انتخاباتی، نه وعده یارانه داد - نه سهام عدالت و نه سیب زمینی اهدائی - امیدها برای گشایش در سیاست خارجی کشور با در نظر قرار دادن 3اصل تغییر ناپذیر (عزت ، حکمت و مصلحت) جان دوباره گرفت و البته واگذاری سکان دستگاه سیاست خارجی به دیپلماتی کارکشته و امین همچون محمدجوادظریف این خوشبینی ها را دوچندان کرد.حالا با گذشت 19 ماه از شروع فعالیت ظریف در مصاف با 6قدرت زیاده خواه جهانی، روز سیزدهم فروردین 94  مذاکرات به ایستگاه بیانیه تفاهم هسته ای رسید.
تفاهمی که بر اساس آن با در نظر داشتن ملاحظاتی، فعالیت نطنز ادامه می یابد - رآکتور آب سنگین از بین نخواهد رفت - کلیه تحریم های هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران لغو می شود و در صورت تخطی طرف مقابل از تعهداتش، ایران می تواند اقدام متقابل نماید. که البته با وجود همه این نکات در فرمول "برد -برد" ، هنوز اندک زمانی از قرائت بیانیه در شامگاه سیزدهم فرودین 94  نگذشت که در کنار خشم مقامات اسرائیلی از این اتفاق و ابراز خوش بینی بسیاری از شخصیت های داخلی و خارجی از حصول توافق، عده ای در داخل باز هم ساز مخالفت را کوک کرده و با ادبیاتی نا زیبا بدنبال القاء حس شکست به افکار عمومی هستند.
فردی صحبت از تلف شدن اسب زین شده ایرانی و بدست آوردن افسار پاره کرد(!)، دیگری وقوع فاجعه برای فردو را قریب الوقوع دانست(!)، میرزابنویسی هم اصل اظهارات مقامات ایرانی را محل ابهام دانست و با پذیرش شوی تبلیغاتی مقامات آمریکایی صحبت از بی صداقتی وزارت خارجه کشورمان کرد.در این بین در کنار نفی سیاست خارجی روحانی، هنوز هیچ یک از این دایه های دلسوز از تر از مادر، هیچ گونه توضیحی پیرامون دستاورد عملکرد 7ساله سعید جلیلی و تصویب تحریم های گوناگون علیه ملت ایران در آن سال ها نداده است و گویا عده ای فراموش کرده اند شیوه  "مذاکره برای مذاکره"  در چهارچوب سیاست خارجی مدنظر آنها هیچ توفیقی در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی - رفع و توقف ادامه تحریم های ظالمانه - رونق تولید داخل - افزایش صادرات - کاهش نرخ تورم و رفع بیکاری نداشته است.
منبع:ناطقان
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۷
انتشار یافته: ۳۲
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
20
12
با این توافقات باید پرچم سیاه بر سر درب ها افراشته و عزای عمومی اعلام شود
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
چون امثال شما دلالان تحریم ها بیکار می شوید ما باید پرچم سیاه بزنیم اتفاقا شماها بزنید تا دلالان شناسایی شوند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
3
9
جوجه رو آخر پاییز میشمارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
اولش که تسلیم باشه وای بر آخرش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
6
9
آره اونم با تعلیق و پلمپ هسته ای ..واقعا مردم رو خر فرض کردید هرچی بود رو پلمپ کردید بعد میگید تحریم برداشته شد البته از شماها نباید انتظار داشت که دولت تعلیق و تمدید و اکسید هستید. برید با آمریکایی ها خوش باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
.... صفت تدبیر24 است که کلمات هم شان خودش را چاپ میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
1
7
شما رقیب خودتون میشناسین برا همینم میخواین خرابش کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
10
12
آقای جلیلی باید از ملت معذرت خواهی کند به جای اینکه سودای ریاست جمهوری در سر بپروراند.
باید درس دیپلماسی رو از آقایان ظریف و عراقچی بیاموزند.
پاسخ ها
سیدمحمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
کلاه گشادی که سر ملت رفت عذر خواهیش هم با کلاه گذار
پورطهماسب شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
4
7
این اتفاق مبارکی است اگر درست به سرانجام برسد برجام میتواند خوب باشد خیلی بد قضاوت نکنید اقای بهشتی پور استاد دانشگاه خیلی خوب موضوع را شرح وتبیین کرد نه شماها چراکه ظریف را همانند یک فوروارد تلقی کرد که با دروازه بانی روحانی دفاع لاریجانی وبازی در میانه کار جلیلی ونهایتا بازحمات زیبای ظریف نتیجه ای قابل قبول وامه نه ایده ال بدست امد همه باید واقع بینانه حرف بزنیم نه خیلی سفید سفید ونه خیلی سیاه سیاه انشاالله اگرتحریم ها رابردارندیک برد برای ما محسوب میشودو تنها لطف غربی ها است والبته که هیجی نباخته اند واین همه برده اند الی ایحالا"تمام توان ما همین است وانشاالله که مبارک است
پاسخ ها
مخالف جلیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
علی ای حال درست است. ضمنا ما به لطف غربیها نیازی نداریم! شما نظراتت رو پخته کن بعد حرف بزن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
چرا داستان میگی؟
ظریف گل به خودی زد، الان هم داره خوشحالی میکنه!!!!
سیدمحمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
اقای مخالف مثل دشمنان انقلاب
شما اسم تدبیر نجست را به پاکان این انفلاب نچسبان.
با جلیلی ها خیلی ها مخالف هستند مثل شما نتانیاهو شیمون پرز
سیدمحمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
7
5
.... مزاحمش به هر طریقی است
خار چشم خائنین دکتر جلیلی نازنین
نباشند جلیلی ها و سلیمانی ها خائنینی مثل دکتر ...ها و سایتهای بی تدبیر ....شون پایینه.
پاسخ ها
مخالف جلیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
شماها هنوز هم از نظر سیاسی یک کودک نابالغ اید! هنوز هم با یک جمله آب و تاب دار رسانه ای سریعاً تحریک میشید چه از نوع احمدی نژادیش چه از این نوعش. همیشه امثال تو مرکب خوبی برای سیاستمداران و اصحاب قدرت بوده و هستید.
برات متاسفم که وقتی تحریک میشی حتی اختیار دهنت رو هم نداری! هرگز به خودم اجازه نمیدم از کسی حمایت کنم که تو و امثال تو سنگش رو به سینه میزنید.
سیدمحمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
اقای مخالف
چگونه است هر مطلبی که لیاقت خودتان است را چاپ نمیکنید ولی هر توهینی را به جلیلی میشود مانور میدهید
انقدر مرد هستم اسم واقعیم را نوشتم ولی مثل شما که به اسم ناشناس نظر نمیدهم .
ناشناسی شما حرکت منافقانه است.
من برای امثال جلیلی جانم را میدهم .
خوشحالم که خائنین به انقلاب برام تاسف میخورند.
مجیز گوی دکتر شیرزاد که برام تاسف بخوره خوبه .
نامش انقدر ...است سانسور میکنید.
اب بریز انجایی که میسوزید.
سیدمحمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
شما که لیاقت خودت را خواندی چرا به اسم سایت بی تدبیر خودت را معرفی نکردی و ناشناس پاسخ دادی
تمامی رفتار تان منافقانه است
مخالف جلیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
دیدی راستگفتم؟! دیدی اختیار دهنت رو نداری؟ قسم جلاله بخورم باور کنی؟ و الله من یک شهروند معمولی هستم نه عامل سایت درپیت تدبیر! اسمم هم محمد است. میخوای برو تحقیق کن. من مخالف جلیلی هستم. دلایل منطقی هم براش دارم.
اما تو وامثال تو: نمیدونم از کجا اینطور دارید میسوزید؟ شبیه ادبیات و طرز گفتار تو رو "فقط" در کسانی که اویل انقلاب به بهشتی فحش میدادن دیدم. بعد که شهید شد و امام اون جملات رو دربارشون گفتن دنبال تابوتش سینه میزدن و نوحه میخوندن و براش شعار درست کردند که بهشتی مظلوم بود. خیلیهاشون هم الان زن و دختراشون بی حجابن و هر جا میشینن به انقلاب فحش میدن.
عاقبت تو و نسل توام همینه!
هرچقدر حرف میزنید و لحنتون رو در مواجهه با منتقدان میبینم برای مخالفت با جلیلی محکمتر میشم. اونم میخواد رئیس جمهور یا نماینده مجلس بشه و با من که یه تحصیلکرده تو این مملکتم اینطور حرف بزنه؟ وا ویلا عمراً اگر بذاریم همه تلاشمون رو میکنیم تا امثال تو نیاین روی کار و آبروی ایران رو ببرید. تا امثال دکتر ظریف مجبور نشن بهخاطر بیفکری شماها دوباره اینهمه مکافات بکشند و آخرشم اینهمه مظلوم واقع بشن.
برو یه کم نمک نشناس نباش شما!
سیدمحمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
اقای مخالف
مظلوم نمایی نکن سایت بی تدبیر مجیز گوی یک عده تفاله سیاسی و خائنی مثل دکتر ..است
کامنت سانسور شده من را چگونه خواندی که متوجه توهین شدی!!!!!!! جرات داشته باش و بگو چه بسیار پاسخ کامنت ها را به اسمهای ناشناس دادی؟
منطق! منطق!
صحبت از منطق کردی !!! گمان نمیکنم با این استدلال خودت را قانع کرده باشی.
از فردی اسم بردی که شب گذشته خودش را امریکایی شناس معرفی کرد و مدعی بود 30 سال زندگی کرده یعنی تمام دوران جنگ را با انها بوده خورده خوابیده و...... در مقابل فردی حضور دارد که در این ایستادگی 8 ساله با مردم نجیب ایستاده حتی با یک پا همچنان استوار.
گنده گفتی ما نمیزاریم
اگر به اعتبار خاندان هاشمی یا پولهای صهیونیسم یا وادادگان اصلاح طلب و روزنامه های مجیز گوی وصلی میتوانی !! میتوانی !!
صحبت از شهیدی کردی که واقعا مظلوم بود هم در زمان حیات و هم در زمانی که نیست همان منافقینی که با بنی صدر این وزنه ثقیل انقلابی را از نظام ما گرفتند الان فرزندانشان را به مسیر خلاف پدرشان میکشانند و نتیجه ان فتنه بود
این مملکت به پاس خون شهدا از هر گزندی محفوظ میماند
نا بالغی برای شما میماند که نمیفهمی که مردمی که به انقلاب فحش میدهند جنایات اقتصادی دولت سازندگی باعثش بوده .فقر تبعیض بی عدالتی مردم را از دین جدا میکند این که انقلاب است.
نمک شناسی را شما یاد بگیر برادر که حرمت جانباز را نگه نمیداری یا علی.
سیدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
- ایران در صورتی که به صورتی قابل راستی‌آزمایی به تعهدات خود پایبند باشد، تخفیف تحریمی دریافت خواهد کرد.
سیدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
- تمهیدات مهم بازرسی و شفاف‌سازی پس از 15 سال نیز ادامه خواهد داشت. پایبندی ایران به پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی انمی، از جمله دسترسی قابل توجه و تعهدات شفاف‌سازی، دائمی خواهد بود. بازرسی‌های قدرتمند زنجیره تأمین اورانیوم ایران برای دستکم 25 سال، ادامه خواهد داشت.

- حتی پس از دوره سخت‌ترین محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران، ایران همچنان عضوی از پیمان منع گسترش هسته‌ای است، که ایران را از توسعه و دستیابی به تسلیحات هسته‌ای منع کرده و اعمال پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر این برنامه را ضروری می‌کند.
مخالف مخالف مخالف جلیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
هرکی میخوای باش وقتی فحاشی میکنی و بدون علم تهمت میزنی هیچی نیستی! ضمنا کامنت سانسور شدت رو نخوندم. همین کامنتی که هست پره اهانته. ببین تو اون چی نوشته بودی که نشرش ندادن!
اما شما تدبیریها! اونقدر ضایع سانسور میکنید و بی عدالتی به خرج میدین که امثال این آدم بددهن روز به روز پرروتر میشن. چون جانباز و هرچیز دیگه شدن هر چی از تو دهنشون در میاد نثار ملت میکنن و فکر میکنن حق دارن! واقعاً سایت درپیتی هستید.
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
2
5
شماها که میگید همه چیز زیر نظر مقام معظم رهبری هست چرا وقتی به جلیلی میرسید این حرف رو نمیزنید!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
اگر جلیلی میخواست خلاف نظر آقا عمل کنه و کنترلش نکنه که الان در جنگ جهانی سوم بودیم!
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
دیروز: همه ی کارهای جلیلی اشتباه است
امروز: حتی میزان خنده های ظریف با رهبری هماهنگ است!!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
2
6
اندیشه عاقل :
توافق خوب هم باشد امیدی به آمریکا نیست که تحریم هارا بردارد و این عمل عقلا محال است .
حسن از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
0
5
بنظرم نباید اجر دیگران را اینگونه ضایع کرد بلکه بایستی عنوان کرد که تغییر رویکرد نظام را آقای ظریف و تیم همراه تا اینجا خوب پیش بردند و البته هم پلمپ شدن دوره اصلاحات و هم فک پلمپ و پیشبرد علم هسته ای در زمان احمدی نژاد و مذاکرات جلیلی و ظریف همه در طول هم و سیاستهای نظام بودند که توسط سربازان نظام تحت نظارت مقام معظم رهبری اجرا می شدند.
پاسخ ها
سیدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ایران موافقت کرده تا برای 10 سال، تنها با استفاده از سانتریفیوژهای نسل اول خود (IR-1) در نطنز غنی‌سازی کرده و تمامی سانتریفیوژهای پیشرفته خود را برمی‌دارد.

- ایران 1000 سانتریفیوژ IR-2M خود را که در حال حاضر در نطنز نصب شده، برداشته و به مدت 10 سال آن‌ها را در انبار تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار می‌دهد.

- ایران برای دستکم 10 سال از مدل‌های IR-2، IR-4، IR-5، IR-6 یا IR-8 برای تولید اورانیوم غنی‌شده استفاده نمی‌کند. ایران بر اساس یک زمانبندی و مولفه‌هایی که با 1+5 مورد توافق قرار می‌گیرد، با سانتریفیوژهای پیشرفته خود، فعالیت‌های تحقیقات و توسعه خواهد داشت.

- برای 10 سال، غنی‌سازی و تحقیقات و توسعه غنی‌سازی محدود خواهد بود، تا از زمان گریز یک ساله اطمینان حاصل شود. پس از 10 سال، ایران به طرح غنی‌سازی و تحقیقات و توسعه غنی‌سازی که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده و مطابق با برنامه اقدام مشترک جامع و ذیل پروتکل الحاقی مقید خواهد بود،‌ که منجر به محدودیت‌های مشخص بر ظرفیت غنی‌سازی می‌شود.
سیدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
- ایران موافقت کرده رآکتور تحقیقاتی آب سنگین در اراک را بر اساس طراحی مورد توافق با 1+5، بازطراحی و بازسازی کند، به نحوی که دیگر پلوتونیوم سطح تسلیحاتی تولید نکرده و تحقیقات و تولید رادیو ایزوتوپ را امکان‌پذیر کند.

- هسته اصلی رآکتور که می‌توانست مقادیر قابل توجه پلوتونیوم سطح تسلیحاتی تولید کند، نابود شده یا از کشور خارج می‌شود.

- ایران در طول عمر رآکتور، تمام سوخت مصرف‌شده رآکتور را به خارج از کشور منتقل می‌کند.

- ایران به صورت نامحدود، متعهد شده است که دست به بازفرآوری یا تحقیق و توسعه بازفرآوری بر سوخت هسته‌ای مصرف‌شده، انجام ندهد.

- ایران به مدت 15 سال، فراتر از نیازهای رآکتور اصلاح‌شده اراک، آب سنگین انباشت نکرده و تمامی آب سنگین باقی مانده را در بازارهای بین‌المللی به فروش می‌رساند.

- ایران به مدت 15 سال، هیچ رآکتور آب سنگین دیگری نمی‌سازد.
ali adel
|
-
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
1
3
این کار دولت در موضوع هسته ای آنقدر که بهش پرداخته میشود اصلا نیاز جامعه ایرانی نیست چون کشوری به بزرگی ایران و جوانان دانشمند فراوان این کار دولت یک کار سیاسی است برای رقبا نه آسایش مردم. دقت اگر بشود تمام وزرای دولت در حال چرت زدن هستند بغیر یکی دونفر.]یچ خبری که برای ایرانی سودمند باشد از این جمع بگوش نمی رسد فقط شده اخبار کشور .ظریف با اشتون ظریف با کری ظریف با پنج +1 ما که تو این مدت فقط 1+1 را دیدیم و شد تعامل با دنیا!حال دنیای آقای روحانی شده آمریکا نمی دانیم؟
سیدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
1
1
بر اساس راه حل به دست آمده ، دوره زمانی برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه غنی سازی ایران 10تا 15 ساله خواهد بود. برخی بخش ها 20 تا 25 ساله خواهد بود.
سیدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
1
0
- ایران موافقت کرده تا به مدت دستکم 15 سال در تأسیسات فردو غنی‌سازی اورانیوم انجام ندهد.

- ایران موافقت کرده تا تأسیسات فردو را به نحوی تبدیل کند که تنها برای اهداف صلح‌آمیز به کار گرفته شود (به مرکز تحقیقات هسته‌ای، فیزیک، فناوری)

- ایران موافقت کرده تا دستکم به مدت 15 سال در فردو تحقیقات و توسعه مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم انجام ندهد.

- ایران به مدت دستکم 15 سال هیچ مواد شکافت‌پذیری در فردو نخواهد داشت.

- تقریبا دو سوم سانتریفیوژها و زیرساخت‌های فردو حذف خواهد شد. سانتریفیوژهای باقی‌مانده نیز اورانیوم غنی نخواهد کرد. تمامی سانتریفیوژها و زیرساخت‌های مربوطه تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار می‌گیرد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها