بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۹۰۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
نگاهی متفاوت به حادثه ای تاسف بار در نوروز
این چهره سیاسی جوان و جویای نام تا کنون شایعه پشتیبانی گسترده مالی و حمایت های خاصش از روزنامه وطن امروز را تکذیب نکرده است و تامین هزینه های سنگین روزنامه وطن امروز از سوی وی دور از ذهن نخواهد بود
 تدبیر24:نیمه اول سال 92، و تقریبا همزمان با روی کار آمدن دولت جدید مسئولان روزنامه وطن امروز زمزمه هایی مبنی بر احتمال توقف انتشار این روزنامه را مطرح کردند و بعد از مدتی انتشار وطن امروز بدلیل آنچه مشکلات مالی اعلام شده بود رسما متوقف شد.

در این باره شکیبایی (سردبیر وقت روزنامه) در مصاحبه ای اعلام داشت: عملاً هزینه‌های سنگین روزنامه‌داری به ما این تصمیم را تحمیل کرد و می‌توان گفت دلیل اصلی تعطیلی روزنامه، مشکلات مادی است.

تقارن شروع مشکلات مالی این رسانه نزدیک به دولت احمدی نژاد؛ همزمان با روی کار آمدن دولت جدید باعث شد برخی علت این اتفاق را قطع بودجه های خاص وطن امروز در دولت جدید عنوان کنند که مسئولان این روزنامه هیچ گاه توضیح روشنی در خصوص این اتهام ارائه نکردند.

اما بعد از گذشت حدود 3ماه گویا مسئولان وطن امروز توانستند از کانال هایی که هیچ گاه برای افکار عمومی شفاف سازی نشد، تولید ثروت کنند و انتشار روزنامه ای که صاحب امتیازش مهرداد بذرپاش (معاون اسبق محمود احمدی نژاد) بود را از سربگیرند.

در کنار پیشینه سیاسی وطن امروز که حمایت از احمدی نژاد بعنوان نگین(!) آن محسوب می شود، عملکرد معمولی گردانندگان این رسانه در سال های اخیر باعث شد این روزنامه آنچنان مورد توجه افکار عمومی قرار نگیرد، اما در تعطیلات نوروز 94 خبری در رسانه ها منتشر شد که بار دیگر این رسانه معمولی را در کانون توجهات قرار داد.

ماجرا مربوط به حادثه  سقوط یک هواپیمای مسافربری  آلمانی در جنوب فرانسه بود که در کمال تاسف 2تن از خبرنگاران ورزشی کشورمان هم در این حادثه جان باختند.

وجه ارتباط این سانحه هوایی با روزنامه وطن امروز؛ مربوط به حضور خبرنگار این رسانه در کنار خبرنگار یکی دیگر از خبرگزاری های داخلی برای پوشش بازی دوستانه ایران و شیلی راهی اتریش شده که البته با سقوط هواپیمای مسافربری آ320 این ماموريت نيمه تمام ماند.

در این رابطه پایگاه خبری ناطقان ضمن ابراز تاثر از این حادثه و تسلیت به خانواده محترم این 2خبرنگار گرانقدر و جامعه رسانه ای ایران، سوالاتی را از مسئولان روزنامه وطن امروز مطرح خواهد کرد:

1- پوشش يك بازي دوستانه در اروپا چه اولویتی برای یک روزنامه دست چندم کشورمان داشت که مسئولان و دست اندرکاران وطن امروز به این نتیجه رسیدند؛ خبرنگارشان را برای پوشش این رویداد ورزشی به اروپا اعزام کنند؟

2- در شرایطی که روزنامه وطن امروز تا قبل از تاریخ 15 فروردین هیچ گونه انتشاری ندارد؛ اعزام خبرنگار در روزهای ابتدایی سال برای پوشش اين بازی دوستانه چه توجیهی دارد؟

3- و از همه مهمتر دست اندرکاران این رسانه که تا چندی قبل مکررا مدعی بودند بدلیل مشکلات مالی مجبور به تعطیلی روزنامه هستند، شایسته است در راستای تنویر افکار عمومی اعلام نمایند در کنار تامین منابع برای انتشار مجدد روزنامه، چگونه توانسته اند با چشم پوشی بر شعار اقتصاد مقاومتی، هزینه سنگین سفر خبرنگارشان برای پوشش اين رويداد ورزشي نه چندان مهم  را تامین کنند؟

گفتنی است روزنامه وطن امروز به صاحب امتیازی مهرداد بذرپاش (معاون احمدی نژاد و نماینده فعلی مجلس) منتشر می شود و البته این چهره سیاسی جوان و جویای نام تاکنون پشتیبانی گسترده مالی و حمایت های خاصش از روزنامه وطن امروز را تکذیب نکرده است و تامین هزینه های سنگین روزنامه وطن امروز از سوی وی دور از ذهن نخواهد بود.

منبع : ناطقان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
8
1
استدلال منطقی به نظر نمی رسد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
2
اصلاً به تو چه؟
اینهمه روزنامه نگار اصلاحطلب که رفتند برای خدمت به دشمن رو چی میگی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
2
2
چه حرفی است !؟ حالا چون شما دوست ندارید وطن نبید خبرنگار به کشور دیگر بفرستد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
آخه "زنده باد مخالف من" فقط شعاره
در عمل همۀ مخالفین رو خفه میکنند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها