بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
طالبان همزمان با نوزدهمین سالگرد رياست ملا عمر، زندگینامه او را در سایت رسمی خود منتشر كرد.
 تدبیر24ملا عمر سركرده گروه طالبان و از جمله پایه‌گذاران این گروه تروریستی است. درحالیكه حدس و گمان هایی درمورد كشته شدن ملا عمر مطرح بود، طالبان همزمان با نوزدهمین سالگرد رياست او، زندگینامه مفصلی از ملا عمر را منتشر كرد.

ملا عمر از سال 2001 و زمانی كه نیروهای نظامی آمریكا به خاك افغانستان تجاوز كردند، هرگز دیده نشد و شایعاتی مبنی بر كشته شدن او وجود داشت. طالبان در شرح زندگینامه ملا عمر هیچ اشاره ای به كشته شدن او نكرد و برنامه های روزانه و طرح برنامه هاي نظامی او را همانند گذشته بیان كرد.

به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ در این زندگینامه مواردي از مبارزات نظامی ملا عمر در مدت رهبری طالبان اشاره شده و آمده است: او گزینه استفاده از سلاح را به هر راهكار دیگری ترجیح می‌دهد و با جدیت، مقابل هر نوع تهاجم كفر‌آمیز خارجی ایستادگی می‌كند.

نكات جالب و قابل تاملی در زندگینامه ملا عمر ذكر شده است. برخی از این اطلاعات كوچك اما مهم عبارتند از:

-ملا عمر از سال 2001 در ملاء‌عام ظاهر نشده است.

-وزارت امور خارجه آمریكا 10 میلیون دلار جایزه برای سر ملا عمر تعیین كرده است اما اطلاع اندكی از او داشته و فقط می‌داند او مردی قد بلند با زخمی عمیق در چشم راست است.

-انتشار شرح كامل زندگینامه ملا عمر بوسيله طالبان برای همه كارشناسان امری غیر‌قابل پیش بینی بود زیرا در آن، اطلاعات كاملی از وی و زندگی خانواده‌گی‌اش مشاهده می‌شود.

-كارشناسان معتقدند علت انتشار زندگینامه ملا عمر بوسیله طالبان، بزرگ و قدرتمند جلوه دادن او مقابل داعش است.

-طالبان با انتشار زندگینامه ملا عمر قصد دارد زنده بودن او را ثابت كند و بگوید او هنوز سركرده طالبان است و در آینده هم عملیات نظامی دیگری انجام خواهد داد. 
منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها