بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
موگرینی اعلام کرد:
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه تاکید کرد که موفقیت مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 موجب تقویت نقش منطقه ای ایران خواهد شد.
 تدبیر24موگرینی که دیدار برنامه ریزی شده ای با محمدجواد ظریف در نیویورک دارد، افزود: بسیار مهم است که اتحادیه اروپا و 6 قدرت جهان با موفقیت مذاکرات هسته ای با تهران را به نتیجه برسانند.

وی تاکید کرد که موفقیت این مذاکرات می تواند موجب تقویت نقش منطقه ای ایران به شکلی مثبت شود.

موگرینی همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران در تلاش جدید سازمان ملل برای از سرگیری مذاکرات به منظور پایان دادن به مناقشه سوریه، نقش مهم و سازنده ای ایفا کند.

وی گفت: «بهترین رویکرد ممکن این است که از یک طرف به نتیجه مثبتی در مذاکرات هسته ای برسیم و از سوی دیگر، از ایران بخواهیم درباره موضوع سوریه نقش بسیار مهم اما مثبتی ایفا کند و به طور خاص دولت سوریه را برای حمایت از طرح انتقال قدرت در آن کشور تشویق کند.»

اشاره او به طرح سال 2012 سازمان ملل برای انتقال سیاسی در سوریه بود که هنوز به واقعیت نپیوسته است.

«استفان دمیستورا» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرده که در ماه مه(اردیبهشت-خرداد) دیدار با گروه های مخالف سوریه و قدرت های منطقه ای از جمله ایران را آغاز می کند تا از این طریق تا پایان ماه ژوئن(تیرماه) ارزیابی کند که آیا امیدی برای پایان جنگ در سوریه وجود دارد یا نه.

آمریکا و برخی کشورهای عربی در برابر حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه مقاومت کرده اند اما موگرینی تاکید کرد که حضور ایران در مذاکرات سوریه حیاتی است.

وی افزود: «من نگرانی برخی کشورهای عربی را درک می کنم اما همچنین اطمینان دارم که تصور ناپدید شدن کشوری مانند ایران از روی نقشه ساده لوحانه است.»

این مقام اتحادیه اروپا قرار است روز چهارشنبه با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نیویورک دیدار کند.

موگرینی گفت که در دیدار با ظریف و کری درباره اختلافات بر سر تحریم ها و سایر موارد دشوار در مذاکرات هسته ای با آنان بحث خواهد کرد. 
منبع: آفتاب
برچسب ها: تدبیر24 ، موگرینی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها