بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: متأسفانه شهر زنجان به لحاظ کم‌آبی، هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد که این هشدار باید جدی گرفته شود.
 تدبیر24:  علی‌محمد نادرخانی با بیان این مطلب که مقوله اصلاح الگوی مصرف از دیرباز مورد تأکید متولیان حوزه آب بوده است، افزود: متأسفانه علی‌رغم تأکیدات لازم، امروز شاهد کاهش فاحش سطح سفره‌های زیرزمینی در استان هستیم که همین امر باعث شده است تا آب شهر زنجان به لحاظ کم‌آبی در وضعیت قرمز قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آب سایر شهرهای استان از جمله ابهر، قیدار، آب‌بر، ماه‌نشان و سهرورد نیز مطلوب نبوده و در وضعیت نارنجی قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی و سطحی(سدها) در کشور، هر اقدامی که برای تامین آب جدید از محل سفره‌های آب زیرزمینی و یا سدها انجام می‌شود مجدداً پس از مدت کوتاهی دچار چالش خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه سرانه مصرف آب شهروندان زنجانی 105 لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر است، اظهار کرد: این در حالی است که متوسط سرانه مصرف استان در سال 92 حدود 210 لیتر بود که این میزان در سال گذشته به 205 لیتر رسید که این مهم نشان‌دهنده کاهش پنج لیتری است که با سرانه متوسط جهان که 150 لیتر است، 55 لیتر فاصله داریم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با تأکید بر اینکه شرکت برای اینکه بتواند شرایط بحرانی امروز را پشت سر بگذارد برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: یکی از این اقدامات در شهر زنجان، حفر چاه‌های جدید است که به واسطه این مهم برداشت آب از سد "تهم" کاهش خواهد یافت، لذا معتقدیم این اقدام با توجه به وضعیت بحرانی ذخیره سد تهم می‌تواند یکی از راه‌کارهای عبور از بحران آب باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها