بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۱۲۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
واکنش منتجب‌نیا به بخشنامه اخیر دانشگاه آزاد در گفتگو با تدبیر24 :
انجمن‌های اسلامی در مقایسه با بسیج دانشجویی کار دشوارتری دارند چرا که دستشان بسته است/هیچ‌یک از تشکل‌ها نبایند پایگاه گروه‌های خارج از دانشگاه شوند

تدبیر24:قائم مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر تساوی و حقوق برابر تمامی تشکلات دانشجویی با یکدیگر گفت: نباید کانون‌های دانشجویی که در هشت سال دولت قبل مبسوط الید بود و هرکاری که می‌خواستند کرده‌اند، فکر کنند که باز هم همان شرایط است، همه باید از قانون پیروی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رسوال منتجب نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تدبیر24 ، در خصوص فعالیت تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: دانشگاه محل بحث و تبادل نظر و تولید فکر و ایده است و در این فضا استاد و دانشجو موظف به تبادل افکار و رسیدن به نظرات مختلف هستند که در مجموع به نفع کشور و منجر به رشد آن می‌شود. بنابراین از همین منظر دانشگاه باید محل گفت‌وگو، بحث و مناظره شود تا به این نتیجه برسیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه این تریبون دانشگاهی باید همیشه فعال باشد، ادامه داد: این تریبون هرچه فعال‌تر باشد، دانشگاه پویاتر، فعال‌تر و زنده‌تر خواهد شد و دانشجویان نیز به روزتر خواهند بود. در نقطه مقابل اگر بخواهیم بر خلاف این رویه عمل کنند، نتیجه‌اش می‌شود داشتن یکسری دانشجو ناآگاه که پس از فارغ التحصیلی هیچ سابقه و تجربه مدیریتی ندارند و معلوم نیست می‌خواهیم در این شرایط آینده کشور را به دست چه کسانی بسپاریم.

منتجب‌نیا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص فعالیت سیاسی در دانشگاه‌‌ها، اظهارکرد: رهبری فرمودند خدا لعنت دست‌هایی را که می‌خواهد دانشگاه را غیرسیاسی کند و وقتی مقام معظم رهبری چنین اعتقادی دارند باید در عمل نیز مسوولان چنین رویه ای را انجام دهند و اجازه و فرصت برابر برای تمام تشکل‌های سیاسی در دانشگاه‌ها اعم از بسیج، انجمن اسلامی و ... را فراهم و تسهیل کنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه جلوگیری از فعالیت تشکل‌های دانشجویی ظلم است، تصریح کرد: حال ممکن است این سوال پیش‌بیاید که آیا نباید هیچ محدودیتی در این تریبون‌ها باشد و هرکه هرچه دلش خواست باید بگوید؟ قطعا اینطور نیست و گرچه باید آزادی بیان و اندیشه وجود داشته باشد اما مفهوم ان این نیست که عده‌ای افسارگسیخته هرکاری دلشان خواست بکنند و به هیچ نهادی هم پاسخگو نباشند، بنابراین لازم است تمام فعالیت‌ها در چهارچوب مشخص که همان بخشنامه‌ها و آئین‌نامه ها و قوانین است انجام شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون فعالیت تشکل‌های دانشجویی می‌بایست با اخذ مجوز باشد، به بخشنامه اخیر دانشگاه آزاد اسلامی برای تسهیل در فعالیت تشکل‌های سیاسی اشاره کرد و گفت: این بخشنامه می گوید که باید تمام تشکل های دانشجویی اعم از انجمن اسلامی، جامعه‌های اسلامی، بسیج و ... با هم برابر باشند و برای انجام فعالیت‌هایشان از یک جای مشخض مجوزهای لازم را اخذ کنند.

منتجب نیا ادامه داد: این شرایط منجر به این خواهد شد که در آینده هرکسی نتواند تنها به همفکران خودش اجازه فعالیت بدهد و از فعالیت دیگر تشکل‌هایی که همسیو با خودش نمی‌داند جلوگیری کند، کما اینکه ما در دولت قبل این مشکل را داشتیم و به یک طرف اجازه برگزاری مراسم‌های مختلف داده نمی‌شد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه هر برنامه‌ای که بخواهد در دانشگاه‌ها اجرا شود، باید از یک فیلتری بگذرد، گفت: به هر حال رییس آن واحد دانشگاهی یا آن دانشگاه درباره اتفاقاتی که در محیط دانشگاهش و تحت عنوان نام تشکل‌های وابسته به دانشگاهش انجام می‌شود مسوولیت دارد، بنابراین باید از اجرای برنامه ها با خبر باشد و مجوزهای لازم را در خصوص آن صادر کند، حالا فرقی نمی کند که این تشکل بسیج دانشجویی باشد یا انجمن اسلامی و تشکل‌های دیگر. همانطور که گفتم همه باید در برابر قانون مساوی باشند.

این فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی، ادامه داد: بسیج در دانشگاه یکسری کارهای اداری خودش را دارد و آنها را انجام می‌دهد که به خودش مربوط است و اصلا عنوان فعالیت دانشجویی به خود نمی‌گیرد اما اگر بخواهد در دانشگاه مناظره و سخنرانی و راهپیمایی و... ترتیب دهد باید مانند دیگر تشکل‌ها مراحل قانونی خود را طی کند و در هماهنگی با معاونت فرهنگی دانشگاه که غالبا متولی اینگونه امور است کار را پیش‌ببرد.

منتجب‌نیا با تاکید بر اینکه رسالت بسیج برگزاری مناظره و سخنرانی و ... نیست، تصریح کرد: بسیج جزو بدنه دولت و نظام است و هرکاری که بخواهد انجام دهد باید با قانونمداری و مجوزهای لازم باشد و تا آنجا من می‌دانم در بخشنامه اخیر دانشگاه نیز به همین موضوعات اشاره شده است.

وی اضافه کرد: انجمن‌های اسلامی هم باید برای کارهای خود مجوز بگیرند، البته آنها در مقایسه با بسیج دانشجویی کار دشوارتری دارند چرا که دستشان بسته است، حالا اگر شرایط باشد که بخواهد اوضاع را برای همه یکسان کند باید از آن استقبال کنیم و این به معنای ایجاد محدودیت نیست.

وی با بیان اینکه چنین اقدامی منطقی و قابل است، در واکنش به شکایت بسیج دانشجویی از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این‌ عزیزان می‌خواهند از قانون شکایت کنند؟ شکایت از چه چیزی می خواهند بکنند؟ مگر کسی آمده و آنان را از انجام کارهایی که باید بکنند یا می‌خواهند انجام دهند محروم کرده است؟ در هشت سالی که انجمن‌های اسلامی یا تعطیل شدند، یا تعلیق شدند و یا نیمه تعطیل بسیج اقدامات زیادی انجام داد و دستشان باز بود تا هرکاری که‌ می خواهند بکنند و حالا چون این عزیزان در دوران احمدی نژاد در دانشگاه‌ها مبسوط الید بودند شاید انتظار دارند که حالا هم باید همان کارها را انجام دهند. حالا حرفی هم نیست که بخواهند آن کارها را انجام دهند اما گفته شده باید حتما مجوزهای لازم اخذ شود تا حداقل مشخص سود که مسوولیت آن برنامه با چه کسی است و برگزار کننده‌اش به شکل رسمی چه کسی بود. این قانون برای تمام تشکل‌ها هم اجرا می‌شود.

این فعال سیاسی افزود: البته بسیج می‌تواند در خارج از محیط دانشگاه در سازوکاری که دارد اقداماتش را انجام دهد اما در حوزه دانشگاه باید این قوانین رعایت شود.

منتجب نیا درباره اینکه آیا احزاب و گروه‌های سیاسی خارج از دانشگاه می‌توانند بر جریانات داخل دانشگاه اثربگذراند، گفت: بنا بر فرموده رهبری و نیز قانون نباید گروه‌های احزاب و تشکل‌های بیرون دانشگاه بر تشکل‌های دانشجویی تاثیرگذاشته و این تشکل‌ها پایگاه گروه های بیرونی شوند. این در مورد تمام گروه‌های دانشگاهی یکسان است و فرقی نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
2
5
احسنت انصافا تو این مدت ...هرکاری که خواسته بود کرده بود.
بهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
2
2
واقعیت این است که حضور ب... دانشجویی که شعار فراجناحی می دهد ولی بواقع چنین نیست ، در دانشگاه های نوپا که غیر از آن ها کسی اجازه ی تنفس ندارد ، اساساً با کرسی اندیشی همخوانی ندارد ؛ بلکه مصداق آشکار تکخوانی و تک صدایی است .
بویژه که ب... دانشجویی برای بازیافت وجهه ی خود - از 89 به بعد - باید خیلی تلاش کند تا اقبال عمومی را در میان دانشجویان کسب کند .
انجمنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
1
1
علاوه بر ب... دوستان بالا یک تشکل خودساخته به نام انجمن م... هم درست کردن تا انجمن های اسلامی رو به حاشیه ببرن.
البته همچنان انجمن اسلامی محبوب ترین تشکله دانشگاهیه کشوره
حامی ولایت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
1
0
یکی نیست به این عزیزان بگه الان چند ساله بسیج دانشجوئی رو همه رقمه می کوبند و همه تشکل های دیگر از دانشگاه امتیازات خاص میگیرند الا بسیج دانشجوئی آن هم به این دلیل که بسیج دانشچوئی بودجه خاص دارد؟
چرا از بسیج دانشجوئی و کلا از بسیج می ترسید؟سال هاست بسیج دانشجویئ در دانشگاه ها مستقر است و نصور اینکه این تشکل روزی نباشد خیالی وهم انگیز است..بسیج هرگز شعاری عمل نکرده است و هر کجا که نیاز به عملکرد لازم بوده است عملکر لازم خود را داشته...هنوز سعار های ساختار شکنانه تشکل های دانشجوئی در سال 88 را در خاطرمان داریم که در دانشگاه ها سر میدادند و هر چه بسیج دانشجوئی صعه صدر نشان می داد باز هم با بی مهریمسئولین و فحاشی های رکیک تشکل ها رو برو می شد..حالا برخی تازه به دوران رسیده ها و به ظاهر توابین می خواهند جلوی جرکت عظیم بسیج دانشجوئی را بگیرند که شکر خدا نمی توانند بگیرند.
هنوز هم به جرات می توانم بگویم بسیج دانشجوئی منسجم ترین و محبوب ترین تکشلات داخل دانشگاه ها می باشد.ضمنا همه ایران تهران نیست آقایان روشن فکر...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها