بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۱۸۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
آيا شوراي نگهبان حداقل براي روشن شدن وضعيت، صحت نقل قول‌هاي مكرر گروه‌هاي تندرو از جانب مقام معظم رهبري را بررسي خواهد كرد تا مشخص شود كه نمايندگان «دلواپس» براي مقاصد سياسي خود چقدر سخنان و مواضع كذب و نا صحيحي را به رهبري نسبت داده‌اند؟
  تدبیر24:  «آن كسي كه مي‌گويد من با مذاكره زير شبح تهديد موافق نيستم، او به شما مي‌گويد خائن. من از طرف او به شما مي‌گويم خائن». اين عين سخنان مهدي كوچك‌زاده به محمد جواد ظريف است. نه كسي با واسطه آن را روايت كرده و نه به نقل از اين و آن مطرح شده. اين همان جملاتي است كه در فيلم منتشر‌شده از مشاجره لفظي بين وزير امور خارجه و اين نماينده مخالف دولت شنيده مي‌شود. سخناني تعجب‌برانگيز كه در آن يك نماينده معمولي مجلس از طرف مقام معظم رهبري، رئيس تيم مذاكره كننده ايراني را «خائن» خطاب مي‌كند.
 
به گزارش خرداد؛ «خائن» خطاب‌كردن دولت و مذاكره‌كنندگان هسته‌اي از سوي دلواپسان چيز تازه‌اي نيست. حتي هنوز به ياد داريم كه جواد كريمي قدوسي رئيس‌جمهور نظام را «جاسوس» خوانده بود. اما اينكه يك وكيل مجلس خود را تا اين حد و اندازه نماينده تام‌الاختيار تفسير سخنان رهبر معظم انقلاب بداند و سربازان ديپلماتيك كشور را «خائن» خطاب كند و بعد بگويد از طرف رهبري چنين حرفي را مي‌زند، چيز كمي نيست كه بتوان از آن گذشت. 
 
اولين نكته در برابر سخنان تامل‌برانگيز مهدي كوچك‌زاده و سخنان مشابه همفكران او كه بارها تكرار شده است، ارجاع به نظرات و مواضع شخص رهبر معظم انقلاب است. ايشان بارها و بارها حتي نقل قول‌هاي مخدوش و قابل ترديد از جانب خودشان را رد كرده‌اند، چه برسد به اينكه كسي خود را زبان گوياي مقام معظم رهبري بداند. 
 
درباره اتفاقات روز يكشنبه مجلس و اين سخن كوچك‌زاده كه ظريف را به خيانت متهم كرده بود، چند نكته اساسي مي‌توان گفت:
 
1- پيش از هر چيز با سخن ناسنجيده كوچك‌زاده اين سوال مطرح مي‌شود كه اگر واقعا اعضاي تيم مذاكره‌كننده از ديدگاه مقام معظم رهبري «خائن» هستند، چرا ايشان اين افراد را به ماموريتي چنين سخت و تاريخي گمارده‌اند؟ اگر كوچك‌زاده و همفكران او به حرف خود اطمينان دارند پس چرا مقام معظم رهبري تيم مذاكره‌كننده را «فرزندان انقلاب» و «سربازان جبهه ديپلماسي» ناميدند و بارها از اعتماد خود به آنها سخن گفته‌اند؟ 
 
2- هنوز از ياد نبرده‌ايم كه تعدد نقل‌‌قول‌هاي مخدوش در دوره هشتم مجلس براي پيشبرد اهداف سياسي از جانب گروه‌هاي تندرو، چطور باعث واكنش رهبري شد تا ايشان بفرمايند كه «من اگر چیزی را لازم بدانم به صراحت اعلام می‌کنم. رهبری نیاز به سخنگو ندارد.» اما آن چيزي كه نهايتا در عمل اتفاق افتاد، بي‌توجهي محض نمايندگان تندرو به اين توصيه مشخص و روشن بود. نقل قول‌هاي جواد كريمي‌قدوسي از جانب ايشان در دو سال اخير ديگر شهره عام و خاص است. نمونه آخر هم كه با فيلم و صداي طرفين كاملا هويداست. اينجاست كه بايد از رياست مجلس پرسيد ايا وقت آن نرسيده كه موضعي مشخص و محكم در قبال اين دست شايعه‌پراكني‌ها، آن هم از قول ولي فقيه در مجلس اتخاذ شود؟ آيا قرار نيست بزرگان مجلس كه همگي داعيه ولايت‌مداري دارند نسبت به اين دست رفتارها واكنش مناسب نشان دهند؟ اگر به‌راستي بايد از اين جور رفتارها احساس خطر كرد و آن را خدشه به حريم ولايت دانست، دليل سكوت رئيس مجلس و بزرگاني چون دكتر حدادعادل در برابر سخناني نظير حرف‌هاي روز يكشنبه كوچك‌زاده چيست؟ آيا بزرگان مجلس اين نوع موضع‌گيري‌ها را دفاع از ولايت و حركت در خط انقلاب مي‌دانند كه سكوت پيشه كرده‌اند؟ 
 
3- مهمتر از اينها اما شايد بحث «صلاحيت» نمايندگي كساني باشد كه خود را تا آنجا و البته برخلاف منويات رهبري معظم انقلاب، بلندگوي مواضع ايشان مي‌دانند كه رئيس‌جمهور كشور را «جاسوس» و رئيس تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي را «خائن» خطاب مي‌كنند. شوراي نگهبان سال‌هاست كه به بهانه‌هايي بسيار جزيي‌تر و حتي مواردي كه اثبات نشده و در حد شبهه بود، افرادي را از ورود به عرصه انتخابات منع كرد. سوالي كه از اين مجموعه و البته دبير آن، آيت‌الله جنتي بايد پرسيد اين است كه آيا چنين نقل قول‌هاي مخدوش و كذبي دليل كافي براي تجديد‌نظر در صلاحيت اين افراد نيست؟ آيا از نظر آيت‌الله جنتي كه همواره تاكيد دارد دغدغه‌اش حفظ حريم رهبري و ولايت نظام است، انتساب هر موضع‌گيري سياسي به رهبري انقلاب پذيرفته و قابل قبول است؟ آيا شوراي نگهبان حداقل براي روشن شدن وضعيت، صحت نقل قول‌هاي مكرر گروه‌هاي تندرو از جانب مقام معظم رهبري را بررسي خواهد كرد تا مشخص شود كه نمايندگان «دلواپس» براي مقاصد سياسي خود چقدر سخنان و مواضع كذب و نا‌صحيحي را به رهبري نسبت داده‌اند؟ 
 
به هر تقدير تندروها تا اينجا در ميانه دعواهاي سياسي داخلي هر چه خواسته‌اند به رهبري نسبت داده‌اند و از ميان اصولگرايان مدعي حفظ ارزش‌ها، هيچ‌كس كوچكترين زنهاري را متوجه آنها نكرده است. تنها كسي كه مستقيم و بدون لكنت در برابر اين اكاذيب موضع گرفته همان وزير امور خارجه‌اي است كه مدعيان ولايتمداري شب و روز در كارند تا وي را به انواع و اقسام اتهامات، از «وطن‌فروشي» گرفته تا «خيانت» متهم كنند. همان كسي كه چشم در چشم كوچك‌زاده و با زباني محكم مي‌گويد: «شما بيجا مي‌كنيد از زبان «او» حرف بزنيد. «او» خودش زبان بُراي نظام است.» ايا كسي از بين تمام اردوگاه عريض و طويل اصولگرايان هست تا همينگونه پاسخ آنهايي كه نقل قول كذب به رهبري نسبت مي‌دهند را بدهد؟ 
منبع:خردادنیوز
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
0
متاسفانه نقش تعهد مهمتر شده از تخصص!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
0
فقط کسانی که فکر می کنند رد صلاحیت می شوند ! آخه تو کشور ما با فکر حرف زدن جرمه !
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها