بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
بر اساس آخرین نتایج نظام رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ لایدن، دانشگاه تربیت مدرس در میان ۷۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.
  تدبیر24: رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ لایدن بر اساس دو رکن اساسی مرجعیت و دیپلماسی علمی صورت گرفته است. بر این اساس رتبه دانشگاه تربیت مدرس در نظام رتبه‌بندی لایدن بر حسب شاخص مرجعیت علمی (میزان تولیدات علمی که در دسته 10 درصد برتر تولیدات علمی دنیا قرار گرفته‌اند) 587 و بر حسب شاخص دیپلماسی علمی (میزان همکاری‌های علمی بین‌المللی) 718 است.

همچنین رتبه دانشگاه تربیت مدرس در نظام رتبه‌بندی لایدن بر حسب شاخص میزان ارتباط با صنعت 701 منظور شده است.

برای انجام این رتبه‌بندی اطلاعات مرتبط با مرجعیت و دیپلماسی علمی هر دانشگاه در یک دوره چهار ساله تحلیل شده است. برای رتبه بندی سال ۲۰۱۵ اطلاعات مدارک منتشر شده در برترین مجلات بین‌المللی برای سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

نظام رتبه‌بندی لایدن یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی و وابسته به مرکز مطالعات علم و فناوری دانشگاه لایدن در هلند است. لایدن برای چهارمین دوره متوالی به معرفی برترین دانشگاه‌های بین‌المللی پرداخته است. مقایسه عملکرد دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ لایدن نشان می‌دهد که عملکرد پژوهشی دانشگاه‌های کشور نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

بر اساس این گزارش، ایران دارای بیشترین تعداد دانشگاه در رتبه بندی سال ۲۰۱۵ لایدن در بین کشورهای منطقه خاورمیانه است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها