بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۲۲۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
آیا خبر خوب معاون وزیر به حقیقت می پیوندد؟
تجربه موفق احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که سالها بود خلا آن در فضای مدیریتی کشور احساس می شد به خوبی اثبات کرد که این دولت توانمندی جبران بسیاری از اقدامات نسنجیده سابق را دارد اما حالا باید با استفاده از تجربه همین احیا سازمان ملی جوانان را هم به عرصه بازگرداند . . .
 تدبیر24:احیای سازمان ملی جوانان . این چند کلمه کوتاه شاید مهم ترین خبری بود که دو روز قبل و در روزی که در تقویم به نام جوانان نام گذاری شده است فضای رسانه ای کشور را پر کرد و امید زیادی را در دل جوانان ایجاد نمود . ماجرا از این قرار بود که دکتر محمود گلزاری معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و در مصاحبه هایی از برنامه ریزی دولت برای جداسازی حوزه جوانان از وزارتخانه خود و بازگشت سازمان ملی جوانان خبر داد .

به گزارش خبرنگار تدبیر24 خبر خوب تدوین برنامه ریزی ها برای احیای سازمان ملی جوانان تا آخر سال 94 در شرایطی مطرح می شود که در طول پنج سال گذشته بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران نسبت به عدم کارایی حوزه جوانان به عنوان یک معاونت از هفت معاونت وزارت ورزش و جوانان اذعان داشته اند . البته باید دانست که که ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی با طرح عجولانه مجلس شورای اسلامی و بدون برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی در مجلس هشتم صورت گرفت اما هیچ گاه نتوانست استدلال های موافقانش را هم محقق کند . البته در آن مقطع نمایندگان بیشتر از آنکه بخواهند از روی دلسوزی با تبدیل این دو سازمان به وزارتخانه تاثیر گذاری این دو حوزه را افزایش دهند در نظر داشتند نظارت و دخالت خود را در این دو سازمان به خصوص سازمان تربیت بدنی که از جذابیت های بالایی برخوردار است را افزایش دهند .

اصولا باید دانست که کارکردهای دو حوزه ورزش و جوانان بسیار متفاوت تر از یکدیگر مطرح می شود اگر بخواهیم در بعد کلان نگری به موضوع بپردازیم ورزش می تواند یکی از نیاز ها و زیر شاخه های حوزه جوانان مفهوم پردازی شود و از سوی دیگر هم جوان یکی از ارکان ورزش باشد . اصولا سازمان های تربیت بدنی و ملی جوانان به حوزه ماموریت های تعریف شده ای که کوچک ترین ربطی به یکدیگر ندارند در حالی کنار هم تبدیل به یک وزارتخانه شدند که با پیش بینی درست مخالفان طرح در همان سال سایه سنگین ورزش و جذابیت های سیاسی،اقتصادی، اجتماعی و رسانه ای آن هیچ گاه نگذاشت حوزه جوان بتواند خود را از زیر این سایه سنگین خارج کند . شاید سهم یک معاونت از هفت معاونت این وزارتخانه به موضوع جوانان هم چندان بی ارتباط با این موضوع نباشد .

سازمان ملی جوانان که به ابتکار خوب دولت اصلاحات و در روزهای خوب این دولت از ارتقای شورایعالی جوانان شکل گرفته بود به مانند کودک نوپایی می مانست که پس از یک دهه فعالیت و در حالی که می رفت آرام آؤام نقش حاکمیتی خود را در مسائل مرتبط با جوانان پیدا کند به یک باره قربانی طرح نسنجیده ای شد که عاقبت آن برای جوانان چیزی جز سردرگمی و وعده و دعید های غیر مسئولانه را به همراه نداشت .

حالا دولت تدبیر و امید که در کنار همه وظایف روزانه اش که مورد انتظار مردم و جامعه است باید جور بسیاری از احیا های ناشی از انحلال های غلط را هم به ناچار بکشد وظیفه احیای یک سازمان دیگر ار هم باید در پیش روی خود ببیند . البته تجربه موفق احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که سالها بود خلا آن در فضای مدیریتی کشور احساس می شد به خوبی اثبات کرد که این دولت توانمندی جبران بسیاری از اقدامات نسنجیده سابق را دارد اما حالا باید با استفاده از تجربه همین احیا سازمان ملی جوانان را هم به عرصه بازگرداند . بازگشت این سازمان تحت عنوان معاونت رئیس جمهور به یقین می تواند ضمن اعتماد سازی گسترده جوانان به دولت نوید روزهای بهتری باشد که دولت یازدهم برای جوانان این کشور رقم خواهد زد .

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
علی امینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
0
1
به نظرم باید وزارت خانه مستقلی برای جوانان تشکیل شود چون سازمان قبلا هم پاسخگو نبود
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
1
با درود و سپاس از مسیولین محترم، در بحث جهانی شدن بزرگترین چالش پیش روی کشورها ، رسیدن به توسعه پایدار است و با توجه به تعریف عمومی که از توسعه پایدار شده: برآوردن نیازهای آسایشی،رفاهی و امنیتی نسل امروزی ، بدون به مخاطره انداختن این نیازها برای نسل های آینده.لذا دو رویکرد همزمان برای کشورها وجود دارد یکی اصلاح امور از بالا به پایین و دیگری اصلاح امور از پایین به بالا. بنابر این احیای سازمان ملی جوانان یکی از این امور است که انجام پذیرفته و امیدواریم هر چه سریعتر و به موازات این کار بستر تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد بویژه در خصوص جوانان نیز شکل بگیرد تا کشور بسوی توسعه پایدار قدم های مستحکم تری بر دارد و باید از فرصت ها به نفع کشور و مردم استفاده بیشتری کرد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها