بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
یک روانشناس گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد نگاه کردن به گل‌ها و گیاهان باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت در افراد می شود و غم و اندوه را از انسان دور می‌کند.
 تدبیر24: علی سلیمانی در رابطه با تاثیر وجود گل‌ها بر روح و روان انسان، اظهارکرد: هدیه دادن گل‌ها که از گذشته در میان انسان‌ها مرسوم بوده، دلایل خاصی دارد که از آن جمله تاثیر گل‌ها و گیاهان بر روحیات انسان است.

وی افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد نگاه کردن به گل ها و گیاهان باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت در افراد می‌شود و غم و اندوه را از انسان دور می‌کند.

این روانشناس عنوان کرد: حالت روحی انسان با تماشا کردن به گل‌ها تغییر یافته و با هر بار نگاه کردن به گل‌ها، اتصال عصبی مثبتی در مغز افراد ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: دریافت حتی یک شاخه گل و یا یک گلدان کوچک به سرعت روحیه افراد را تحت تاثیر قرار داده و نقش بستن لبخندی ناگهانی به محض دریافت گل، اولین نشانه این تغییر است.

سلیمانی ذکر کرد: وجود گل‌ها و گیاهان در معرض دید افراد علاوه بر ایجاد حس نگرش مثبت به زندگی و ایجاد آرامش، احساس رضایت و شادی را در افراد ایجاد می‌کند.

وی رنگ گل‌ها را نیز در روحیات افراد بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: گل‌های با رنگ ملایم از جمله صورتی، سفید و بنفش، حس شخص را به سوی احساسات آرام سوق داده و گل های با رنگ گرم و تند نیز مانند قرمز، زرد و نارنجی، انسان را به سوی سرزندگی و هیجان پیش می‌برد.

این روانشناس بیان کرد: پزشکان نیز معتقدند وجود گل و گیاه در منازل و در معرض دید، سلامت جسمی اعضای خانواده و همچنین صمیمیت در روابط خانوادگی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه گل‌ها مظهر پاکی بوده و فطرت انسان را به سمت خوبی و زیبایی سوق می دهد، ادامه داد: گل ها موجب باز شدن فکر انسان و فضای عطرآگین آن موجب تلطیف روح می شود.

سلیمانی ذکر کرد: اگر افراد افسرده 20 دقیقه در هفته با گل و باغچه در ارتباط باشد، خلق آنها تغییر یافته و شرایط روانی بهتری پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: نگه داشتن گل‌ها در اتاق خواب بنا به توصیه دانشمندان موجب ایجاد احساس سرزندگی و حتی موجب دیدن خواب های خوب می شود.

این روانشناس در پایان یادآور شد: گل‌های طبیعی را به عنوان اولین هدیه انتخاب و سعی کنید در محیط منزل از گل ها به عنوان نماد آرامش استفاده کنید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها