بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
در حال حاضر موبایل و تبلت جای خود را در میان خانواده به خوبی باز کرده و تمام اعضاء خانواده‌ها را به خود گرفتار کرده است.
 تدبیر24: موبایل و تبلت با پیشرفت تکنولوژی تا حدود زیادی در زندگی روزمره جایگزین وسایل سنتی شده‌اند.
در حال حاضر موبایل و تبلت توانسته جای خود را در میان خانواده به خوبی باز کرده و تا حدود زیادی به یک اپیدمی در آمده و تمام اعضاء خانواده‌ها را به خود گرفتار کرده و خود را به عنوان عضوی در خانواده‌ها درآورده است.
در زندگی‌های امروزه به جای زمزمه لالایی و قصه‌های بسیار زیبای کودکانه در وقت خواب و یا خواندن کتاب در طول روز برای کودکان از طرف والدین متاسفانه تبلت و گوشی‌های همراه جای این نوای زیبا را گرفته به طوری‌که اغلب شاهد خواب رفتن کودکان در حالی که تبلت یا گوشی تلفن همراه خود را در دست دارند، هستیم.
به گفته کارشناسان، والدین باید تا جایی که ممکن ‌است از خرید تبلت و تلفن همراه (موبایل ) به ‌عنوان اسبا‌ب‌بازی در سنین دبستان خودداری کنند. آنها معتقد هستند که تبلت و سایر وسایل دیجیتالی محاسن و معایبی دارد که معایب آن در‌ این سنین بیشتر از محاسن آنهاست.
اکبر نادیان در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: من دارای دو فرزند پنج ساله و 9 ساله هستم که مجبور شدم برای هر دو آنها تبلت و گوشی تلفن همراه بخرم.
وی افزود: وقتی اغلب کودکان هم سن و سال فرزندانم در فامیل دارای تبلت و گوشی تلفن همراه هستند من نمی‌توانستم در مقابل اصرار فرزندانم مقاومت کنم پس برای آنها این وسائل را تهیه کردم.
نادیان تصریح کرد: اغلب روز فرزندانم در سکوت کامل هستند و هر کدام برای خود سرگرم بازی با تبلت و گوشی تلفن همراه است.
یک خانمی که سه فرزند دارد اظهار کرد: تبلت و موبایل بسیار برای کودکان مضر بوده تا جایی‌که فرزندان را از محیط گرم و صمیمی خانواده دور کرده و به دنیای دیجیتالی و بی‌مهری خواهد برد.
اسدنژاد ادامه داد: من و همسرم در مقابل اصرار فرزندانمان مقاومت کرده و با توضیحات منطقی از خرید تبلت و موبایل برای آنها خودداری کرده‌ایم.
وی افزود: برای کم کردن بهانه کودکانمان من و همسرم در منزل و اوقات فراغت خود خیلی کم از تلفن‌های همراه استفاده کرده و بیشتر وقت خود را با فرزندانمان می‌گذرانیم.
این خانم گفت: متاسفانه والدین در منزل بیشتر وقت خود را با تلفن‌های همراهشان می‌گذرانند تا جایی‌که حتی کمترین وقت را برای کوچک‌ترین صحبت با کودکان خود ندارند.
کرم رضاپور، یک مشاور و کارشناس روانشناس بالینی در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: کودکان در سنین دبستان دوره‌ حساس رشد جسمی خود را سپری می‌کند بنابراین بهتر است به جای عدم تحرک و استفاده از ابزار دیجیتال به جنب ‌و جوش بپردازند.
وی عنوان کرد: کودکان و نوجوانانی که با وسایل دیجیتال به ویژه تبلت و کامپیوتر و تلفن همراه بازی می‌کنند به مشکلات چشمی و ستون فقرات دچار خواهند شد.
رضاپور افزود: استفاده از وسائل دیجیتالی مانند تبلت و گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر اعتیادآور بوده و کودکان و نوجوانان را به پرخاشگری در رفتار نسبت به اطرافیانشان مبتلا می‌کنند.
این کارشناس روانشناس بالینی خاطرنشان کرد: والدین برای تشویق کودکان دبستانی به او قول خریدن تبلت، کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه را ندهند زیرا این وسایل متناسب با سن آنها نیست.
رضاپور عنوان کرد: بهترین جانشین برای تبلت و رایانه و بازی با گوشی‌های تلفن همراه، انجام پازل و آموزش مهارت‌های حرکتی بوده و والدین بدانند که هیچ چیزی نمی‌تواند جانشین تحرک و جنب ‌و جوش برای کودکان شود.
وی افزود: لمس کردن صفحه گوشی تلفن همراه و یا تبلت مفاصل انگشتان را دچار مشکل جدی خواهد کرد که درمان آن ساده نخواهد بود و گاه غیر ممکن است.
این مشاور و کارشناس روانشناس بالینی تصریح کرد: والدین باید استفاده از تلفن همراه و تبلت را در خانه محدود کنند زیرا فرزندان از آنها الگوپذیری خواهند کرد.
رضاپور اظهار کرد: والدین می‌توانند با کتاب خواندن فرزندان خود را به مطالعه هرچه بیشتر ترغیب کنند.
وی اضافه کرد: همچنین والدین با خرید بازی‌های هوش و فکری می‌توانند زمینه رشد فکری و بالا بردن ضریب هوشی را در فرزندان خود تقویت کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها