بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
 تدبیر24: استاندار سمنان گفت: مجموعه کاروانسرای میاندشت دارای قابلیت بالایی در زمینه جذب گردشگر به استان سمنان و شهرستان میامی است.
«محمد وکیلی» در بازدید به اتفاق جمعی از مدیران و مسئولان استان سمنان از جاذبه‌های گردشگری شهرستان میامی و کاروانسرهای میاندشت اظهار کرد: این جاذبه تاریخی قابلیت بالایی در جذب گردشگر دارد.

وی با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجموعه بیان کرد: این کاروانسراها دارای ظرفیت اقامتی و پذیرایی مناسبی هستند.

وکیلی با تاکید بر اینکه این مجموعه تاریخی نیاز به معرفی بیشتر دارد، خواستار معرفی کاروانسرای میاندشت به آژانس‌داران و تورگردانان مطرح کشور شد.

استاندار سمنان بر ایجاد راه دسترسی مناسب به ورودی مجموعه کاروانسرای میاندشت نیز تاکید کرد و گفت: مسیر ورودی باید برای فصل تابستان آماده باشد.

وی افزود: بهره‌بردار موقت این مجموعه نیز باید به حفظ سنت‌ها و اصول اولیه معماری مجموعه توجه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز با اشاره به اقدامات مرمتی و حفاظتی مختلف انجام شده توسط این اداره کل برای حفظ و نگهداری این مجموعه، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی، واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی با مشارکت سازمان مرکزی است.

«حسین خواجه بیدختی» گفت: در صورت سرمایه‌گذاری مناسب، مجموعه کاروانسرای میاندشت به یکی از مراکز اقامتی و پذیرایی برتر کشور تبدیل می‌شود.

مجموعه کاروانسرای میاندشت شامل سه کاروانسرا است که یکی از آنها مربوط به دوره صفوی و دو کارونسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است. کاروانسرای میاندشت با داشتن سه باب انبار، مامن مناسبی برای کاروانیان بوده است . هر سه کاروانسرا از ویژگی‌های برجسته معماری دوره خود برخوردار هستند. چاپارخانه و تلگراف‌خانه از جمله بناهای تاریخی این مجموعه است .
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها