بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ۱۰ میلیارد دلار برای مهار آب‎های مرزی اختصاص یافت.
  تدبیر24:  محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم آبگیری سدحوضیان الیگودرز در جمع خبرنگاران، افزود: برنامه اساسی دولت تلاش در راستای رفع مشکلات مربوط به آب در کشور بوده که در حوزه‎های مختلف این فعالیت‎ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در استان لرستان سال‎ گذشته دو سد مروک و ایوشان با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‎برداری رسید، اظهار کرد: امیدواریم آب پشت سدحوضیان به ‎حدی برسد که امسال کار بهره‎برداری کامل سد و شبکه‎ها انجام شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه تلاش براین است که در استان لرستان به عنوان یکی از مهم‎ترین استان‎های دارای قابلیت کشاورزی و دامپروری کشور است فعالیت‎های ویژه‎ای در حوزه آب صورت گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع اراضی کشاورزی لرستان تنها ۲۵ درصد به‎صورت آبی بوده که با میانگین کشور که ۴۵ درصد است، فاصله جدی دارد.

شریعتمداری اضافه کرد: استاندار تلاش دارد که میانگین اراضی آبی لرستان را به استانداردهای کشوری نزدیک کند که این خدمات زیربنایی کمک جدی به حل مشکلات معیشتی و ارتقای سطح رفاه مردم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سد حدود ۱۲ سال پیش آغاز شده و روند اجرای آن کند بوده است، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم تلاش کرده بودجه عمرانی کشور را افزایش دهد به ‎طوری‎که بودجه کشور از ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۱.۵ هزار میلیارد در سال‎گذشته و در نهایت طی امسال به ۳۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: امیدواریم در زمان تنظیم بودجه طی سال ۹۴ این روند افزایشی با لحاظ درصدی از نرخ تورم حفظ شده و پروژه‎ها با تخصیص مناسب منابع ادامه پیدا کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها