بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۲۹۵۲
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
اين همه عالم و مرجع تقليد چرا ساكت هستند و حرف نمي زنند ؟ آيا از خطورت موضوع مطلع نيستند؟ آيا روايات دال بر قبح ربا را نديده اند ؟ آيا رواياتي شديدتر از اينها در مورد بدحجابي هست كه ديگران نديده اند و بي خبرند ؟

تدبیر24 :روزگذشته آیت الله سبحانی در دیداربا سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نسبت به بروز برخی ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در شهر مقدس قم هشدار داد و افزود : حجاب نماد جمهوری اسلامی است؛ بدحجابان به نظام دهن‌کجی می‌کنند در حالی که رباخواران کاری به نظام ندارند و برای کسب سود بیشتر در پستوها ربا می‌خورند؛ این بدحجابان هستند که به نظام دهن‌کجی می‌کنند و اعمال بدحجابان از رباخواران بدتر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تدبیر24 این اظهار نظر تامل برانگیز آیت الله واکنش های مختلفی را برخود دید که از جمله آن واکنش شدید حجت الاسلام محمدرضا زائری به این سخنان بود. وی که مواضعش در مورد مسئله حجاب و الویت مسائل و دغدغه های فرهنگی جامعه را پیش از این بیان نموده بود، اظهار داشت:

در خبرها جملاتي از قول يكي از مراجع تقليد خواندم كه باورم نشد ، احتمال دادم شيطنت رسانه اي باشد نسبت به شخصيت محترمي كه دوستشان مي دارم و مدتي شاگرد درس خارج اصولشان بوده ام و براي همين جستجو كردم ولي ديدم متأسفانه گويا صحت دارد (و البته هنوز اميدوارم كه معلوم شود خبر نادرست بوده است ) . خبر اين است : "این مرجع تقلید گفت:اکنون پرداختن به مسأله حجاب مهم‌تر از پرداختن به رباخواری است ... و اعمال بدحجابان از رباخواران بدتر است" ... وعلى الاسلام السلام ... حالا من نگران اعتقاد و دين خودم هستم كه آيا آنچه طي سالها در محضر اساتيد از قرآن و حديث آموخته ام كه ربا را محاربه علني و صريح با خدا و يك ريال ربا را از هفتاد بار زنا با مادر خود در كنار كعبه زشت تر و بدتر دانسته است و... درست بوده يا نه ، شايد هم واقعا اين استاد بزرگوار كه متخصص علم كلام و فقه هم هستند بهتر مي دانند و آگاهند و رباخواري آنقدرها هم مهم نيست ! راستش تا حالا فكر مي كرديم طبق كلام اميرالمؤمنين و صديقه طاهره سلام الله عليهما : " و ترك السرقة إيجابا للعفة " مشكلاتي مانند بي حجابي و جراير و مفاسد اخلاقي ناشي از فساد مالي و سرقت بيت المال و رباخواري است ، و حالا به ما مي گويند رباخواري خيلي مهم نيست !

زائری در ادامه خطاب به علما و بزرگان قم بیان کرد : اگر چنين است به ما بگوييد تا تكليف خود را بفهميم و اگر چنين نيست جلوي اين زاويه خطرناك و بدعت عجيب را در طرح اولويت ها بگيريد ، اين همه عالم و مرجع تقليد چرا ساكت هستند و حرف نمي زنند ؟ آيا از خطورت موضوع مطلع نيستند؟ آيا روايات دال بر قبح ربا را نديده اند ؟ آيا رواياتي شديدتر از اينها در مورد بدحجابي هست كه ديگران نديده اند و بي خبرند ؟ آيا رابطه علي و معلولي ميان مفاسد و فحشاهايي چون بي حيايي و بي عفتي را با مال حرام و گسترش ربا و رشوه درك نمي كنند ؟ آيا وضعيت خطرناك بي ديني و لامذهبي مردم را مشاهده نمي كنند ؟
آقايان ، بزرگواران ، علما ، مراجع ، غيرتمندان به دين و مذهب ، من دست و پاي شما را مي بوسم و نوكريتان را مي كنم ، شما كه عالم و آگاه و باسواد و مطلع هستيد آيا نشنيده ايد كه " إذا ظهرت البدع في امتي فعلى العالم أن يظهر علمه وإلا فعليه لعنة الله و الملائكة أجمعين " ؟


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تکمیلی :

در پی انتشار سخنان حضرت آیت الله سبحانی درباره ربا و حجاب، ایشان یادداشتی به رسانه ها ارسال کرد. در متن این یادداشت آمده است:

مسئولین محترم خبرگزاری ها

با اهداء سلام

تصدیع می دهد، متن گفتار اینجانب در دیدار فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به صورت صحیح درج نشده است. در حالی که روزنامه اطلاعات به صورت صحیح آورده است. آنچه که بنده گفته بودم این بود که رباخواری محاربه با خداست؛ چنانچه قران می فرماید: "فاذنوا به حرب من الله ... " و جرم آن قابل قیاس با بی حجابی نیست، ولی حجاب در جمهوری اسلامی ایران به صورت نماد در آمده است. کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند نوعی دهن کجی به نظام دارند

بنابر این متن خبر درج شده در سایت را اصلاح فرمایید

جعفر سبحانی



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۵
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
4
6
واقعا حق میگه منتظر این پاسخ زیبا بودم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
6
سلام علیکم
اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
8
با سلام بنده بعنوان یک مسلمان هم در نظرات ذیل گفتار ان بزرگوار نوشتم و مشکل همین است که سایر بزرگواران چرا سکوت میکنند اگر جنگ با خدا اهمیتش از یک مسئله دیگر که جنگ با خدانیست کمتر است میشود در همه احکام اینرا مستند قرار داد و از خیلی از انها پیروی نکرد مهم را همین بدانیم این حرفها ست که عدهای را به ذم خود خود سر یا تند رو قرار میدهد و مشکلات درست میکنند ای کاش دیگران هم چون شما حسا سیت بخرج میدادند و به دذدیها و اختلاسها و فقر و بی خانمانی مردم و یتیمان و مساکین بی توجه نمیشدند و در بابر بی قانو.نیها و فسادهای گونا گون سگوت اختیار نمی کردند تا شاید از این مشکلات رهائی پیدا میکردیم با تشکر و سپاس از گفتار خوبتان انشائالله که برای رضای الله باشد السلام علینا و علی عبادالله الصالحین
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
4
استاد زایری ظاهرا خبرگزاربها اشتباه خبر درج نموده اند
پاسخ ها
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
باید دقیقتر بررسی کنند و بعد موضع بگیرند و بی خود در جامعه تنش ایجاد نکنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
اگر فکر کنی و بدونی که چه کسانی اونجا بودند انوقت:
- یا آیت الله این سخنان رو فرمودند.
- یا خبرنگاران و مسئولینی که اونجا بوده اند نقل قول غلط و اشتباه کرده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
1
2
لطفا نظر تکمیلی آقای زائری را هم با خبر تکمیلی بنویسید ؟شاید به اندازه آیت الله سبحانی جسارت داشته باشد توضیحات تکمیلی بدهد؟! شاید هم همه بزرگتر ها نشسته اند و گوش میکنند و ایشان باز نظر مید هد؟!
ثمن
|
-
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
0
6
خبرگزاری ها بهترین گزینه هستند برای تغییر نظر اساتید و مسئولین چون هیچ دیواری کوتاه تر از خبرنگاران نیست
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
6
5
آقای زائری نشان داد که کاملا جناحی است و الا کسانی که به حرمت مراجع عظام معتقد باشند زود قضاوت نمیکنند و علیه یک مرجع هر چه به ذهنش رسید رسانه ای نمیکند .
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
4
5
آقای زائری قصدداشت مدتی اسمش رو زبون ها باشه که شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
1
2
یعنی ممکنه مستحب واجب و واجب رو حرام کرد؟؟!
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
7
0
با سلام ؛ به آقای زائری توصیه میکنم اینقدر دقیق!!!!! جستجو نکنید. چون در آنصورت معلوم نیست ما چه خاکی باید بر سرمان بریزیم؟ والله!!! .... چه کاریه ؟ همین جور سطحی هم افاضه کنید کفایت میکنه ، لازم نیست تا بیخش برید.
حسین سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
2
3
آیت الله سبحانی ربا را تایید نکرده که شما عجولا نه و جاهلانه به استادخود اعتراض و درحق مرجع تقلید نامه پراکنی میکنی واین طور بی احترامی میکنید .ایشان اولویت رسیدگی به حجاب رافعلا مهم دانسته است .خوب مجتهد است اونطور تشخیص داده است چه اشکال دارد. اما شما بفرما ییدمجتهد هستی یا مقلد اگر مجتهد نیستید که صدرصد نیستید پس چرا پاتو از گلیمت اضافه دراز میکنی .خجالت نمیکشی نخود هر آش میشی اون اعتراض سخیفت از احمدی نژاد چرا در تشییع جنازه شهدا در سن حضور پیدا کرده شما چکاره هستی به تمام امور دین ومملکت دخالت خسارت بار میکنید . خداوند از شر امثال شما دین ومملکت را حفظ نماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
1
1
بی حجاب دشمن خون شهدا
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
0
اقای زایری ازت خو.شم میاد چون حرف حق رو میزنی .راست میگه دین ما دین کاملی هست و برای همه مسایل راه حل داره ولی چرا بعضی ها با اینکه اگاه هستند ولی حرفی نمی زنند و به عینه دارند میبینند گناه رو ولی هیچی نمی گن . اقای زایری میدونی مشکل کجاست به قول شما اگاه هستند ولی شاید فقط موقعی اگاهی داشتند که درساشو میخوندند و شاید دیگه مطالعه ندارند . وقتی هر هر در حوزه ی کاری خودش مطالعه نداشت کم کم فراموش میشه و از یادش میره .اره مشکل مطالعه نداشتنه .
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها