بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۳۱۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
اسلامی که شریعتی آن را به جامعه ما معرفی نمود مادون ارزش های انسانی نیست بلکه مافوق آنهاست می دانیم که اسلام پاره ای از مبلغان...
تدبیر24:دكتر سيد حجت مهدوي سعيدي - دکتر شریعتی و دکتر چمران هر یک علی قدر مراتبهم در ذهن و زبان و بینش و کنش مردم ما تاثیر نهاده اند . شریعتی با نوشته ها و نحوه زیست خود طرحی از یک زندگی را به نمایش گذاشت طرحی که در آن ایمان ، تفکر ،‌عشق ورزیدن به مردم ،‌احساس مسئولیت پی گیر در قبال مسائل جامعه و عدم مماشات با کانون های ظلم نمایان بود . دکتر چمران هم که از پانزده سالگی در درس تفسیر قرآن مرحوم آیت الله طالقانی در مسجد هدایت حضور یافت و بعد که به آمریکا و لبنان و جبهات رفت ،‌تنها و تنها به یک چیز اندیشید ، مجد و عظمت ایران و اسلام . شریعتی در جایی گفته است نوشته هایم بر سه گونه اند اجتماعیات، اسلامیات و کویریات. همه مطلوبات و دغدغه های شریعتی را می توان در این سه حوزه به نظاره نشست . سهمِ شریعتی را در نیمه دوم قرن معاصر نمی توان نادیده گرفت . اسلامی که شریعتی آن را به جامعه ما معرفی نمود مادون ارزش های انسانی نیست بلکه مافوق آنهاست می دانیم که اسلام پاره ای از مبلغان ،‌مادونِ‌ ارزش های انسانی است یعنی اینکه تفکر ،‌ علم ،‌عقل ،‌آزادی ،‌حقوق بشر و عدالت اجتماعی در آن مدخلیّت چندانی ندارد ، شریعتی از جمله کسانی بوده است که در کنار بزرگان دیگر در شکل گیری شخصیت و هویت فکری چمران موثر بوده است شواهد ِ عینی فراوانی در تایید این مدّعا وجود دارد که از آن جمله نقش محوری چمران در کنار امام موسی صدر ، ‌شهید آیت الله مفتح و … در تشییع و دفن و کفنِ شریعتی در دمشق می باشد با آن گریه های جان گداز که از رابطه معنوی و روحی او با شریعتی پرده می گرفت.

از جمله دغدغه های گسست ناپذیر شریعتی اعتقاد و اهتمام او برای رفع تبعیض ها و استقرار عدالت اجتماعی در جامعه بوده است او در جایی گفته است : ” این وضع حساسیت اجتماعی توده زمان پیامبر(ص) بود که در عین حال که با شدت و شور و هیجان به نماز می رفتند به خلیفه وقت اعتراض می نمودن که چرا از سهمِ غنایم جنگ پیراهن بلندتری را بر تن نموده است !”

مشکل امروز جامعه ما در این نکته است که بعضا ً اموال مسوولین نظام به دقت کنترل نمی شود و پاره ای از لوایح مصوّب در این زمینه نیز در مخمصه های توضیح ناپذیر ! قرار می گیرد البته مردم همه آمار را در دست دارند و به خوبی فرق خادم و خائن را می دانند . شریعتی و چمران به عنوان دو بزرگمرد انقلاب در قله ای قرار گرفته اند که می توانند برای آیندگان به عنوان سرمشق قرار گیرند البته با عنایت به این فاکتور که هر انسان بزرگی تنها یک گذرگاه محسوب می شود نه یک ایستگاه . پس نباید راه را گم کرد.

باید قدر استوانه هاو اسطوره ها ی خود را بدانیم و به بهانه های واهی راه آنان رادر محاق نگذاریم

دریغ است روی از کس تافتن

که دیگر نشاید چون او یافتن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
0
0
یاد معلم بزرگ و شهید دکتر شریعتی
پدر بزرگوارش استاد شریعتی و
دکتر چمران گرامی باد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها